آمریکا مدعی شد که از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین حدود 30 هزار نیروی شبه نظامی روسی واگنر کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، کاخ سفید مدعی شد که از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین حدود 30 هزار نیروی شبه نظامی روسی واگنر کشته و زخمی شده‌اند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارداشت: بیش از 30 هزار نفر از اعضای شرکت امنیتی روسی واگنر در جریان جنگ تهاجم روسیه به وکراین کشته یا زخمی شده‌اند.

وی با بیان اینکه واگنر در جریان این جنگ متحمل خسارات جدی شده، افزود: واگنر به شدت از زندان‌های روسیه سربازگیری کرده و بیشتر قربانیان آن نیز محکومان آموزش ندیده بوده‌اند.

به گفته وی تنها در هفته‌های اخیر حدود 9 هزار تن از جنگجویان این گروه در نقاط مختلف اوکراین کشته شده‌اند.

کربی همچنین گفت که شبه‌نظامیان واگنر به موفقیت‌های در کنترل شهری اوکراین داشته‌اند اما این شهر "هیچ ارزش استراتژیک واقعی ندارد".

در همین حال مقامات اطلاعاتی انگلیس نیز تخمین می‌زنند که از ابتدای جنگ تاکنون در مجموع 40 تا 60 هزار نفر از نیروهای روسی و واگنر کشته شده‌اند.

طرح اتحادیه اروپا برای  حمایت از اوکراین

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر لزوم تسریع حمایت نظامی از اوکراین اعلام کرد و در حال بررسی قرارداد پیش خرید با شرکت‌های صنایع دفاعی اروپایی هستیم.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در نشستی با سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت: حمایت از اوکراین باید تا زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طرح‌های امپریالیستی خود را شکست ندهد ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه «وقت افزایش حمایت نظامی» رسیده، گفت که تولید تسلیحات و مهمات مورد نیاز اوکراین باید تسریع شود؛ نمی‌توانیم سال‌ها منتظر بمانیم تا سلاح‌هایی که به اوکراین می‌دهیم، جایگزین پیدا کنند.

فون در لاین همچنین اظهار داشت که اوکراین باید از نظر اقتصادی سر پا بماند، اتحادیه اروپا به ارائه 1.5 میلیارد یورو کمک مالی در ماه ادامه می‌دهد، و موسسات مالی بین‌المللی باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

 

هریس: روسیه در اوکراین مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که واشنگتن جنایات روسیه علیه بشریت در اوکراین را رسما تشخیص داده است.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در پنجاه و نهمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت: آمریکا رسما تشخیص داده که روسیه (در اوکراین) مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

هریس تاکید کرد که آمریکا از تحقیقات اوکراین درباره جنایات روسیه علیه بشریت حمایت خواهد کرد و عاملین و آمرین این جنایات پاسخگو خواهند بود.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا متذکر شد: همه ما موافق هستیم که عدالت برای همه قربانیان باید اجرا شود.

وی تصریح کرد که نیروهای روسیه غیرنظامیان را با اعمال اقدامات وحشتناکی مانند قتل، شکنجه، تجاوز جنسی و تبعید به‌طور گسترده و سیستماتیک هدف قرار داده‌اند.

هریس همچنین خبر داد که آمریکا به حمایت از اوکراین تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.