آمریکا خود را برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه قرقیزستان به دلیل کمک این کشور به روسیه در دور زدن تحریم ها آماده می کند.

به گزارش جماران به نقل از واشنگتن پست، برخی مسئولان آمریکایی گفتند که  آمریکا خود را برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه قرقیزستان به دلیل کمک این کشور به روسیه در دور زدن تحریم ها  آماده می کند.

به گفته این مسئولان بعد از فوریه 2022 به ویژه ماه های اخیر قرقیزستان شاهد رشد حیرت آور شرکت های وارد کننده و صادرکننده ای شده است که به شکل اساسی با روسیه همکاری می کنند و برخی شرکت های قرقیزی از افزایش شدید فروش کالاهای چینی و اروپایی مشمول تحریم ها استفاده می کنند.

این مسئولان آمریکایی که نخواستند نام شان فاش شود گفتند که بعد از ماه ها دیدارهای بی ثمر دیپلمات های آمریکایی و اروپایی با مسئولان قرقیزی در بیشکک، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خود را برای اجرای تدابیر اقتصادی جدید برای مجبور کردن قرقیزستان  به توقف تجارت با روسیه آماده می کند.

قرار است هفته جاری شرکت هایی که متهم به نقض تحریم ها هستند مشمول تحریم ها شده و در فهرست سیاه قرار گیرند.

در همین حال، سفارت قرقیزستان در واشنگتن در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که افزایش تجارت با مسکو تا حدودی به بهبود سیستم های الکترونیکی برای پیگیری حرکت کالاها از طریق مرزها مربوط است.

یکی از مسئولان در سفارت قرقیزستان گفت که قرقیزستان و روسیه دو عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند و روسیه به شکل کلی یکی از شرکای تجاری اصلی قرقیزستان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.