بسته تحریم های جدید اروپا علیه روسیه محدودیت های تجاری را گسترش داده و نهادهایی را هدف قرار می دهد که از روسیه حمایت می کنند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، نمایندگان دائم کشورهای اتحادیه اروپا بر سر بسته یازدهم تحریم ها علیه روسیه به توافق رسیدند.

 این خبر را نمایندگی سوئد که در حال حاضر ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام  کرده است.

دفتر نمایندگی سوئد در اتحادیه اروپا در توییتر نوشت: امروز نمایندگان دائم اتحادیه اروپا بر سر بسته یازدهم تحریم ها علیه روسیه به توافق رسیدند.

خاطرنشان می شود که بسته جدید شامل اقداماتی برای مبارزه با دور زدن تحریم‌ها و همچنین گسترش فهرست تحریم‌های انفرادی است.

رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت که بسته تحریم های جدید اروپا علیه روسیه محدودیت های تجاری را گسترش داده و نهادهایی را هدف قرار می دهد که از روسیه حمایت می کنند.

بر همین اساس، تحریم‌های جدید اعمال ممنوعیت‌های صادراتی را تقویت می‌کند و شرکت‌های غیر روسیِ مشکوک به همکاری با این کشور را برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا هدف قرار می‌دهد. 

بروکسل طی ماه‌های گذشته بارها نسبت به افزایش صادرات از مبدا اتحادیه اروپا به کشورهای همسایه روسیه به ویژه ارمنستان، ازبکستان و قزاقستان ابراز نگرانی کرده است. 

اتحادیه اروپا همچنین مکانیسم جدیدی را برای محدود کردن فروش، عرضه و انتقال فناوری‌های حساس و محصولات با کاربرد دوگانه به کشورهای متهم به همکاری با روسیه، طراحی کرده است.

یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه، ۷۱ نفر و ۳۳ نهاد متهم به دست داشتن در قاچاق کودکان اوکراینی به روسیه را در فهرست سیاه اتحادیه قرار داده است. 

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از حصول توافق سیاسی در مورد یازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا استقبال کرد؛ بسته‌ای بر اساس رایزنی‌های سوئد به عنوان رئیس دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا به تصویب اعضاء رسید.

یونان و مجارستان طی هفته‌های اخیر مانع اصلی در برابر حصول توافق در مورد یازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا بودند. اما چند ساعت پیش از حصول توافق، مقام‌های اوکراینی حضور پنج شرکت کشتیرانی یونانی را در فهرست «حامیان بین‌المللی جنگ»موقتا به حالت تعلیق درآوردند.

تحریم‌های جدید پس از انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهد شد.

 

کمک جدید آمریکا به اوکراین

بلینکن از اختصاص 1.3 میلیارد دلار کمک مالی جدید به اوکراین خبر داد

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده 1.3 میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

آنتونی بلینکن در کنفرانسی که در یوتیوب در مورد بازسازی اوکراین پخش شد، گفت: "ما بیش از 1.3 میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین ارائه خواهیم کرد".

پیش از این، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته بود که ایالات متحده 6.2 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.