برگزار کنندگان این راهپیمایی و شرکت کنندگان به ترویج ارزش های غربی و لییرال و عدم احترام به حساسیت های دینی و فرهنگی متهم شده اند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان شهر «لاهور»در شرق پاکستان اجازه برگزاری راهپیمایی بزرگ  زنان در روز زن را  صادر نکردند.

مسئولان لاهور دلیل مخالفت شان با برگزاری راهپیمایی زنان در این شهر را نگرانی های امنیتی از برگزاری   راهپیمایی خشونت بار   جماعت های دینی محافظه کار و تندرو در  مخالفت با راهپیمایی زنان اعلام کردند.

از سال 2018 تا کنون در شهر های بزرگ در سراسر پاکستان زنان پاکستانی در روزAurat March برای جلب توجه به حقوق زنان راهپیمایی می کنند اما جماعت های دینی تندرو که خواستار حفظ ارزش ها هستند تظاهراتی با عنوان«حیا» در مخالفت با تظاهرات زنان برگزار می کنند.

 راهپیمایی روز  جهانی زن در پاکستان بحث و جدل های زیادی را برانگیخته است زیرا شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها موضوع های مانند طلاق، تجاوز جنسی و دیگر مسائل زنان را مطرح می کنند.

برگزار کنندگان این راهپیمایی و شرکت کنندگان به ترویج ارزش های غربی و لییرال و  عدم احترام به حساسیت های دینی و فرهنگی متهم شده اند.

در مقابل، سازمان عفو بین المللی تصمیم شهر لاهور را  محدودیت غیرقانونی و غیرضروری حق تجمع   قلمداد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تحولات پاکستان
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.