پرویز مشرف، رئیس جمهور پیشین پاکستان در ۷۹ سالگی درگذشت.

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، Geo News به نقل از نمایندگان خانواده رئیس جمهور پیشین پاکستان می نویسد، پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان امروز یکشنبه در سن 79 سالگی پس از یک دوره بیماری طولانی در بیمارستانی در دبی درگذشت.

مشرف به دلیل عارضه آمیلوئیدوز، بیماری که در آن متابولیسم بدن از کار می افتد، در بیمارستان بستری بود.

پرویز مشرف، رئیس جمهور پیشین پاکستان در 11 اوت 1943 در دهلی، هند، در آن زمان مستعمره بریتانیا به دنیا آمد. در سال 1947 پس از جدایی پاکستان به همراه خانواده خود به شهر کراچی نقل مکان کرد. در درگیری های هند و پاکستان در سال های 1965 و 1971 شرکت کرد. در سال 1991 درجه ژنرال و در سال 1998 ریاست ستاد کل ارتش را دریافت کرد و سپس رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان و فرمانده کل ارتش پاکستان شد.

در 12 اکتبر 1999، پرویز مشرف با کودتای بدون خونریزی و برکناری نواز شریف نخست وزیر پاکستان به قدرت رسید. در 14 اکتبر همان سال، در پاکستان وضعیت فوق العاده اعلام شد، پارلمان و مجلس ملی منحل شدند و قانون اساسی به حالت تعلیق درآمد. ژنرال مشرف به عنوان رئیس قوه مجریه معرفی شد. در ژوئن 2001، او اختیارات رئیس جمهور پاکستان را برای مدت پنج سال به عهده گرفت و پست های رئیس اجرایی و نیروهای مسلح را حفظ کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.