منابع صهیونیستی امروز تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد ساکنان اراضی اشغالی در تل‌آویو برخی خیابان‌ها را مسدود کرده‌اند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، همزمان با خیز پارلمان رژیم صهیونیستی برای تصویب قانون جنجالی «اصلاح نظام قضایی» در خوانش نخست، هزاران ساکن فلسطین اشغالی خود را برای تظاهرات در تل‌آویو و قدس اشغالی آماده می‌کنند.

ساکنان اراضی اشغالی، صبح امروز دوشنبه، تظاهرات خود را علیه تصویب قانون اصلاح نظام قضایی در اراضی اشغالی آغاز کردند.

 هزاران ساکن اراضی اشغالی به قدس آمده‌اند تا مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تظاهرات خود را در اعتراض به تصویب طرح موسوم به «اصلاح نظام قضایی» آغاز کنند. احزاب اپوزیسیون در اراضی اشغالی تصویب این قانون را به مثابه «تمرد علیه قانون و دموکراسی» می‌دانند.

منابع صهیونیستی امروز تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد ساکنان اراضی اشغالی در تل‌آویو برخی خیابان‌ها را مسدود کرده‌اند.

همزمان وبگاه صهیونیستی «والا» گزارش داد که هشت تن از فعالان که امروز مانع رفتن اعضای کنست به پارلمان شده بودند، توسط نیروهای پلیس این رژیم دستگیر شده‌اند. پایگاه خبری عرب۴۸ نیز خبر داد که پلیس رژیم صهیونیستی برخی خیابان‌ها را در قدس اشغالی بسته است.

این تظاهرات از شش هفته گذشته با تجمع ده‌ها هزار نفری در تل‌آویو، قدس اشغالی و حیفا آغاز شده و همچنان ادامه دارد. رسانه‌های صهیونیستی پیش‌بینی کرده‌اند که این تظاهرات امروز به اوج خود برسد، از‌این‌رو آن را تظاهرات «دوشنبه سیاه» نامیده‌اند.

 پارلمان رژیم صهیونیستی قرار است امروز در خوانش نخست، طرح اصلاح نظام قضایی را تصویب کند.کابینه تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در چهارم ماه گذشته میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، محاکمه خود را ملغی کند.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

بنابراین گزارش، رسانه های بین المللی و عربی و نیز اسرائیلی دولت کنونی نتانیاهو را راستگراترین دولت در تاریخ این رژیم توصیف کردند.

در همین حال، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، گسست و شکاف در این رژیم را بی‌سابقه ارزیابی کرد و درباره تداوم این وضعیت هشدار داد و گفت که اگر یک طرف از صهیونیستها بازی را ببازد، همه طرف ها خواهند باخت.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، بنی گانتس رهبر حزب «اتحاد» و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس محلی هشدار داد: گسست موجود در (رژیم) اسرائیل بی سابقه است.

وی خواستار گفت‌وگو بین مخالفان و طرفداران لایحه اصلاحات قضائی شد و گفت: شک دارم تاکنون شاهد چنین گسستی بوده باشم.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی، اصلاحات قضائی مورد نظر کابینه بنیامین نتانیاهو را موجب تغییر ماهیت این رژیم ارزیابی کرد و افزود: انقلاب قضائی، اسرائیل را تاحدی تغییر می دهد که دیگر قابل شناسایی نخواهد بود.

گانتس خطاب به نتانیاهو گفت: فرصت تاریخی برای رسیدن به توافق درباره اصلاحات قضائی را از دست ندهید.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک طرف بازی را ببازد همه طرف ها خواهند باخت. هنوز برای تبدیل اختلاف به آشتی فرصت هست.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات سراسری در سرزمین‌های اشغالی در عصر امروز دوشنبه در ادامه اعتراض به سیاست‌های ائتلاف حاکم به رهبری بنیامین نتانیاهو خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، مخالفان لایحه اصلاحات قضائیِ مورد نظر کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که امروز دوشنبه بعداز ظهر، تظاهرات بزرگی را در سراسر سرزمین های اشغالی در اعتراض به این اصلاحات برگزار می کنند.

سازمان دهندگان این تظاهرات خواستار برگزاری تظاهرات سراسری صهیونیستها علیه لایحه اصلاحات قضائی مورد نظر کابینه نتانیاهو شده اند و در شرایطی که کنِسِت (پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز اولین مرحله از رای گیری در اینباره را انجام می دهد، مخالفان در مقابل کنست تجمع کرده اند.

براساس این گزارش، تظاهرکنندگان صبح امروز نیز جلوی خانه «سیمچا روثمن» از حزب صهیونیسم دینی که رئیس کمیته قضائی در کنست است و همچنین تالی گوتلیب عضو حزب لیکود که از تدوین کنندگان لایحه اصلاحات قضائی هستند، تجمع کرده و مانع از تداوم زندگی عادی ساکنان این خانه ها شدند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش، مسدود کردن خانه گوتلیب را محکوم کرد.

همزمان با تصمیم کنِسِت (پارلمان) رژیم صهیونیستی برای اولین دور بررسی لایحه تغییرات در نظام قضایی این رژیم، شماری از صهیونیست های متعرض جلوی خانه های نمایندگان ائتلاف حاکم بست نشستند یا جلوی خودروهای آنها برای رفتن به پارلمان را گرفته و تظاهرات کردند.

گروهی از صهیونیستهای معترض هم با تجمع جلوی خودروها از عبور و مرور آنها جلوگیری کرده اند.

 ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند. تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این تظاهرات‌ ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.