گروه طالبان به دانشگاه‌های خصوصی دستور داد تا به زنان و دختران اجازه شرکت در کنکور ورودی این موسسات را ندهند.

به گزارش جماران، وزارت تحصیلات عالی افغانستان که تحت نظر گروه طالبان اداره می‌شود به دانشگاه‌های خصوصی دستور داد تا به زنان و دختران اجازه شرکت در کنکور ورودی این موسسات را ندهند. 

در نامه این وزارتخانه به دانشگاه‌های خصوصی آمده است که زنان و دختران اجازه شرکت در آزمون بهاری را ندارند. طالبان همچنین تاکید کرده‌اند که با موسسات متخلف از این دستور برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

وزارت تحصیلات عالی افغانستان ماه گذشته از دانشگاه‌ها خواسته بود تا اطلاع ثانوی از ورود زنان جلوگیری کنند.

به گزارش یورونیوز، ممنوعیت شرکت زنان و دختران در آزمون ورودی دانشگاه‌های خصوصی در حالی ابلاغ شده که محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان افغانستان واکنش‌های جهانی زیادی را به دنبال داشته است. بسیاری از نهادها و کشورها از طالبان خواسته‌اند تا در این محدودیت‌ها تجدیدنظر کند. 

دیپلمات‌های غربی تاکید کرده‌اند که طالبان برای اینکه بخت به رسمیت شناخته شدن در عرصه بین‌المللی داشته باشد باید سیاست خود در قبال زنان افغان را تغییر دهد. 

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری اخیرا خواستار رفع موانع همکاری زنان افغان با تشکل‌ها، گروه‌ها و نهاد‌های غیردولتی بشردوستانه شده بود. سازمان‌های فعال در زمینه امور بشردوستانه هشدار داده‌اند که افغانستان در معرض یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان قرار دارد.

 در همین حال، به خبرگزاری فرانسه، موج سرما و یخبندان که از بیست روز پیش تا کنون افغانستان را در نوردیده است تا کنون باعث مرگ دست کم 166 شهروند شده است.

«عبدالرحمن زاهد» یکی از مسئولان در وزارت مدیریت حوادث گفت که طی یک 88 نفر جان خود را از دست دادند و باعث شد که تعداد جان باختگان سرما و یخبندان را به 166 نفر برسد.

شایان ذکر است که دمای هوا در افغانستان از 10 ژانویه تا کنون به 33 درجه زیر صفر رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.