طالبان افراد و گروه‌های مخالفی که طی 20 سال اخیر علیه این گروه جنگیده‌اند را عفو کرده است، گفت که این افراد و شخصیت‌ها می‌توانند به افغانستان بازگردند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، طالبان خواستار بازگشت رهبران و سیاستمداران مخالف این گروه به افغانستان شد.

شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و نفت و رئیس کمیسیون ارتباطات و بازگشت گروه طالبان در نشست خبری در کابل خواستار بازگشت رهبران و سیاستمداران مخالف این گروه به افغانستان شد.

دلاور با بیان اینکه طالبان افراد و گروه‌های مخالفی که طی 20 سال اخیر علیه این گروه جنگیده‌اند را عفو کرده است، گفت که این افراد و شخصیت‌ها می‌توانند به افغانستان بازگردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه افغانستان کشور گروهها و شخصیت‌های مخالف طالبان نیز است، افزود: به سیاستمدارانی که به کشور بازگردند امان نامه داده خواهد شد، امنیت آنها تامین شده و از امکان اسکان موقت برخوردار خواهند بود.

از سوی دیگر احمدالله وثیق، سخنگوی کمیسیون ارتباطات و بازگشت گروه طالبان نیز در این نشست خبری از تهیه فهرست سیاستمداران مخالف و مبارز علیه طالبان که در خارج از افغانستان هستند و تماس با آنها به منظور ایجاد شرایط مناسب به منظور بازگشت‌شان خبر داد.

گفتنی است پس از ورود نیروهای طالبان در آگوست سال گذشته به کابل، شمار زیادی از سیاستمداران و شخصیت‌های مخالف این گروه از افغانستان خارج شدند.

طالبان در 16 مارس سالجاری «کمیسیون ارتباطات و بازگشت» را برای بازگرداندن این افراد تشکیل داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.