ارتش تایوان روز سه‌شنبه برنامه‌هایی را برای اجازه دادن به زنان برای داوطلب شدن برای آموزش نیروهای ذخیره برای اولین بار اجرا کرد، زیرا چین همچنان به افزایش فشار نظامی بر این جزیره دموکراتیک خودگردان ادامه می‌دهد.

به گزارش جماران به نقل از سى ان ان وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که از سه ماهه دوم سال جاری به 220 سرباز زن مرخص شده اجازه می دهد تا در این دوره آموزشی ثبت نام کنند.

سرلشکر یو ون چنگ، از آژانس بسیج دفاعی همه جانبه این وزارتخانه، گفت که این حرکت برای امسال به صورت آزمایشی خواهد بود.

وزارت دفاع تایوان قبلاً گفته بود که فقط به نیروهای ذخیره مرد آموزش می دهد زیرا ظرفیت کافی برای پذیرش هر دو جنسیت (زن- مرد) را ندارد.

قانونگذاران تایوانی گفته بودند که حذف زنان از آموزش ذخیره به منزله تبعیض جنسیتی است.

در دسامبر، تایوان اعلام کرد که دوره سربازی اجباری را برای همه مردان واجد شرایط از چهار ماه به یک سال از سال 2024 تمدید می کند و این الزام برای مردان متولد پس از سال 2005 اعمال می شود.

تایوان دارای نیروی نظامی حدود 170000 پرسنل است که عمدتاً از داوطلبان تشکیل شده است، در حالی که بر اساس اطلاعات کتاب اطلاعات جهانی سیا، سالانه حدود 120000 نیروی ذخیره را آموزش می دهد.

مردان 18 تا 36 ساله یا باید داوطلب خدمت سربازی شوند و یا یک دوره خدمت اجباری را در نیروهای ذخیره انجام دهند.

پس از ترخیص، مردان در چهار نوبت در طول هشت سال تحت آموزش فراخوان قرار می گیرند.

کتاب اطلاعات سیا می گوید تا سال 2021، زنان 15 درصد از ارتش تایوان را تشکیل می دادند، اما بیشتر در نقش های غیر جنگی خدمت می کردند./ذلفا معیل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.