آمریکا ماهانه 500 سرباز اوکراینی را در اروپا آموزش خواهد داد و تصریح کرد که اوکراینی ها نحوه استفاده از سیستم های انتقال یافته توسط ایالات متحده را آموزش خواهند دید.

به گزارش جماران  به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از آغاز آموزش های مربوط به ارتش اوکراین از ژانویه سال جاری میلادی خبر داد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع در یک نشست مطبوعاتی گفت، آموزش گسترده ارتش اوکراین در اروپا، که قبلا توسط وزارت دفاع ایالات متحده اعلام شده بود، در ژانویه آغاز خواهد شد.

او روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی برنامه ریزی شده آموزش های پیشرفته گفت: " آنها در این ماه آغاز می شوند."

پیش از این، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده ماهانه 500 سرباز اوکراینی را در اروپا آموزش خواهد داد و تصریح کرد که اوکراینی ها نحوه استفاده از سیستم های انتقال یافته توسط ایالات متحده را آموزش خواهند دید.

روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.