اوکراینی‌ها امسال ایام کریسمس را زیر سایه جنگ ویرانگر و خونین پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریکی، سرما و آوارگی سپری می‌کنند. حملات ارتش روسیه نیز بی‌وقفه ادامه دارد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، .

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه ۲۵ دسامبر در پیام کریسمس خود بار دیگر از مردم کشورش که از جنگ تجاوزکارانه روسیه رنج می‌برند، خواست پایداری کنند.

او در پیام خود خطاب به اوکراینی‌ها گفت: «ما حملات، تهدیدها، باج خواهی هسته‌ای، ترور و حملات موشکی را تحمل کردیم. بیایید زمستان را پشت سر بگذاریم زیرا ما می‌دانیم برای چه چیزی می‌جنگیم.»

زلنسکی این سخنان را در هوای آزاد و در یک فضای تاریک در کنار درخت کریسمس ابراز کرد.

او افزود میلیون‌ها نفر در اوکراین و در سراسر جهان کریسمس را این روزها "مثل همیشه" جشن می‌گیرند تنها تفاوت این است که "ما منتظر معجزه نخواهیم بود، زیرا خودمان می‌توانیم معجزه بکنیم".

زلنسکی در ادامه پیام خود گفت: «اشک با شادی جایگزین و ناامیدی با امید همراه می‌شود و مرگ بر زندگی غلبه می‌کند.»

"هیچ پهپاد یا موشک روسی نمی‌تواند روح کریسمس را بشکند"

رئیس جمهور اوکراین همچنین خطاب به اوکراینی‌هایی که مجبور شدند کشورشان را ترک کنند و یا در اسارت ارتش روسیه هستند گفت "ما آزادی را به همه زنان و مردان اوکراینی باز می‌گردانیم."

زلنسکی همچنین ابراز داشت: «پس از حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی کشور، خیابان‌ها و خانه‌هایمان ممکن است مانند همیشه در ایام کریسمس آن درخشش و روشنایی را نداشته باشند. اما هیچ پهپاد یا موشک روسی نمی‌تواند روح کریسمس را بشکند و حتی در تاریکی مطلق همدیگر را می‌یابیم تا یکدیگر را محکم در آغوش بگیریم.»

او در صحبت‌های خود در کنگره تاکید کرد: «اگر موشک‌های روسیه به ما حمله کنند، تمام تلاش خود را برای محافظت از خود انجام می‌دهیم. اگر آنها با پهپاد به ما حمله کنند و مردم ما مجبور شوند در شب کریسمس به پناهگاه‌ها بروند، باز هم کریسمس را در تاریکی جشن خواهند گرفت.»

در اوکراین روز یکشنبه ۲۵ دسامبر روز رسمی کریسمس است. اما هفتم ژانویه نیز طبق رسم مسیحیان ارتدوکس جشن گرفته می‌شود.

جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه این کشور باعث شده است که اوکراینی‌ها به آئین و جشن کلیساهای غربی بیشتر روی آورند.

اوکراینی‌ها امسال ایام کریسمس را زیر سایه جنگ ویرانگر و خونین پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریکی، سرما و آوارگی سپری می‌کنند. حملات ارتش روسیه نیز بی‌وقفه ادامه دارد.

زلنسکی دو روز پیش از پیام کریسمس خود از شهروندان اوکراین خواست در تعطیلات کریسمس بیشتر مواظب حمله‌های احتمالی روسیه باشند و از یکدیگر مراقبت کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.