کره شمالی روز یکشنبه دو موشک بالستیک به سوی آب های سواحل شرقی خود شلیک کرد که آخرین مورد در سالی که رکورد پرتاب آزمایشی رژیم کیم جونگ اون بوده است.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان این پرتاب ها که توسط مقامات کره جنوبی و ژاپن گزارش شده، سی و پنجمین روزی است که در سال جاری میلادی کره شمالی آزمایش موشکی انجام داده است.

آنها به دنبال ادعای کره شمالی در روز جمعه مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز یک موتور موشک سوخت جامد هستند، پیشرفتی که می تواند به رژیم کیم منجر شود که بتواند با سرعت و اطمینان بیشتری یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) را در آینده شلیک کند.

آخرین آزمایش موشکی شناخته شده کره شمالی در 18 نوامبر بود که یک موشک ICBM Hwasong-17 را پرتاب کرد.

مقامات ژاپنی گفتند موشک های شلیک شده روز یکشنبه به ارتفاع 550 کیلومتری (342 مایلی) رسیدند و مسافت 500 کیلومتری (311 مایلی) را طی کردند که نشان می دهد آنها سلاح های بالستیک دوربرد نیستند.

ارتش کره جنوبی آنها را به عنوان موشک های بالستیک میان برد MRBM شناسایی کرد. این پرتاب پرتاب‌ها را «تحریکی جدی که به صلح و ثبات در شبه جزیره کره و جامعه بین‌الملل آسیب می‌زند» خواند و این شلیک‌ها را به عنوان نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل محکوم کرد.

توشیرو اینو، معاون وزیر دفاع ژاپن گفت: موشک‌ها به دریا سقوط کرده و تاکنون خسارتی به هواپیماها یا کشتی‌های این منطقه گزارش نشده است. او گفت که دولت ژاپن از طریق کانال های دیپلماتیک به کره شمالی اعتراض کرده است.

 کره جنوبی و ایالات متحده از کره شمالی خواستند تا فورا آزمایش موشکی خود را متوقف کند.

کره شمالی در سال جاری موشک‌ها و قطعاتی در اندازه‌های مختلف را آزمایش کرده است.

آنکیت پاندا، کارشناس سیاست های هسته ای در بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی، هفته گذشته به سی ان ان گفت که سرعت آزمایش در سال جاری نشان می دهد پیونگ یانگ به عنوان یک قدرت موشکی ظاهر شده است.

پاندا گفت: "تصویر بزرگتر این است که کره شمالی به معنای واقعی کلمه در حال تبدیل شدن به اپراتور برجسته نیروهای موشکی در مقیاس بزرگ است."

پاندا گفت: «کلمه آزمایش دیگر برای صحبت در مورد بیشتر پرتاب های موشکی کره شمالی مناسب نیست.

«بیشتر موشک‌هایی که امسال پرتاب کرده‌اند، بخشی از تمرین‌های نظامی است. آنها در حال تمرین برای جنگ هسته ای هستند. و این به نظر من تصویر بزرگ امسال است.»

پاندا و سایر تحلیلگران خاطرنشان می کنند که آزمایش موشکی کره شمالی از برنامه بلندپروازانه ای پیروی می کند که کیم در سال 2021 برای تبدیل شدن به یک قدرت در این زمینه تنظیم کرد.

آخرین آزمایش‌ها تنها چند روز پس از راه‌اندازی فرماندهی جدید نیروی فضایی ایالات متحده در کره جنوبی انجام می‌شود.

به گفته نیروهای آمریکایی کره، این واحد جدید که مقر آن در پایگاه هوایی اوسان در جنوب سئول است، "وظیفه هماهنگی عملیات و خدمات فضایی مانند هشدار موشکی، ناوبری موقعیت و زمان‌بندی و ارتباطات ماهواره‌ای در منطقه را بر عهده خواهد داشت."

سرهنگ جاشوا مک کولیون، فرمانده نیروی فضایی کره، در پاسخ به این سوال که دشمنان احتمالی مانند پیونگ یانگ چه چیزی می توانند از تشکیل این یگان بگیرند، گفت که امیدوار است این کار اثر بازدارندگی داشته باشد.

او گفت: «امید این است که ببینند ما آماده هستیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی کره شمالی موشک
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.