سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که کشورهای عربی بخش مهمی از تمدن راه ابریشم بوده‌اند و اکنون نیز «شرکای طبیعی» در طرح «کمربند و جاده» هستند.

به گزارش  جماران به نقل از آناتولى، ماو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، صبح امروز (پنج‌شنبه 8 دسامبر) در کنفرانسی مطبوعاتی در پکن تأکید کرد که طرح «کمربند و جاده» امروز نظام بهتری یافته و هر روز بر فواید آن افزوده می‌شود و کشورهای عربی شریک طبیعی این پروژه هستند.

او گفت که چین و کشورهای عربی در بسیاری عرصه‌ها از جمله جام جهانی قطر و راه‌اندازی قطار برقی در مصر و برقراری خط مستقیم انتقال کالا به سودان با کشورهای عربی همکاری کرده و می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که این کشور بیش از 200 پروژه بزرگ زیرساختی و انرژی در کشورهای عربی اجرا کرده که حدود 2 میلیارد نفر از آنها استفاده می‌کنند.

وی افزود که طرح کمربند و جاده سود بیشتری را نصیب ساکنان کشورهای عربی و دیگر نقاط جهان خواهد کرد.

تاکنون چین تا 21 کشور عربی اسناد همکاری در پروژه کمربند و جاده یا راه ابریشم جدید را امضا کرده است که آخرین آن با الجزایر در روز دوشنبه گذشته بود.

طرح کمربند و جاده یا راه ابریشم جدید یک پروژه بزرگ مواصلاتی است که 65 کشور جهان را به هم مرتبط می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که رئیس جمهور چین به عربستان سفر کرده و قرار است میلیاردها دلار قرارداد تجاری میان دو کشور صادر شود.

او همچنین قرار است در نشست سران کشورهای عربی و چین شرکت کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.