سید کمیل طیبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : عقد تفاهم نامه های همکاری بین المللی و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی علاوه بر گسترش همکاری های علمی، فرهنگی و فناوری به ارتقای سطح توانمندی دانشگاه ها و افزایش تعداد شرکای بین المللی منجر خواهد شد.
وی با تاکید بر این که این شرکای بین المللی به دانشگاه های کشور در جذب دانشجو کمک می کنند، تصریح کرد: تبادل استاد و دانشجو، استفاده از منابع و آزمایشگاه های علمی یکدیگر و برگزاری همایش های مشترک در این جهت بسیار تاثیرگذار است.
طیبی با بیان اینکه سطح علمی دانشگاه های کشورمان در منطقه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه های دیگر، بالاست، تصریح کرد: ما می توانیم از این ظرفیت و توانایی به خوبی در ارائه و معرفی توانمندی ها و خدمات خود بهره بگیریم.
وی به برگزاری چند همایش بین المللی در اردیبهشت امسال در دانشگاه اصفهان اشاره و اضافه کرد: برگزاری این رویداد با همکاری کشورهای مختلف دنیا از امریکا و اروپا گرفته تا آسیا و افریقا، گویای بُرد گسترده فعالیت های بین المللی است.
طیبی با اشاره به حضور نزدیک به یکصد مهمان خارجی در همایش گروه های زبان عربی دانشگاه های دنیا از بیش از 11 کشور، خاطر نشان کرد: استادانی از کشورهای الجزایر، چین، فرانسه، عراق و ترکیه در این رویداد حضور داشتند که نشان دهنده اهمیت آن در سطح بین الملل و حتی کشورهای غیر عربی است.
به گفته وی مقرر بود که این همایش پنج سال گذشته در تهران برگزار شود اما میسر نشد و امسال دانشگاه اصفهان میزبان این رویداد بزرگ بین المللی بود.
وی عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه اسلامی نجف برای جذب دانشجو و تربیت استادان کشورهای عربی را از دستاوردهای این همایش ذکر و اضافه کرد: ما تفاهم نامه های همکاری با بسیاری از دانشگاه های کشورهای عربی از جمله عراق و سوریه داریم.
نخستین همایش بین المللی ' مدیران گروه های عربی جهان ' سوم تا پنجم اردیبهشت امسال در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
طیبی به برگزاری همایش بین المللی ' روابط فرهنگی ایران و اروپا در عصر صفوی' در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در دانشگاه اصفهان با همکاری آکادمی علوم اتریش اشاره و خاطرنشان کرد: همایش بین المللی دانشگاه سبز نیز 10 و 11 همین ماه با حضور استادان هفت کشور در این دانشگاه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه سومین کنفرانس بین المللی ' اینترنت اشیا و کاربردها' و رویداد بین المللی مدرسه و کنفرانس نظریه نمایش جبرها، فروردین امسال با حضور تعداد قابل توجهی از استادان و کارشناسان خارجی در دانشگاه اصفهان برگزار شد، تاکید کرد: همه این موارد گویای موفقیت آمیز حضور مراکز علمی ایران و اصفهان در سطح جهانی و اعتبار بالای آنهاست.
دانشگاه اصفهان در مسیر بین المللی شدن با حدود 120 مرکز علمی از 70 کشور جهان، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی دارد.
اصفهان یکی از 9 دانشگاه موفق کشور در برقراری روابط بین الملل با دانشگاه های خارجی در سال 97 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناخته شد.
این دانشگاه دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.