سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهار نظر درباره سفر رئیس جمهور چین به عربستان گفت که امریکا هیچ کشوری را مجبور به انتخاب میان واشنگتن یا پکن نمی‌کند.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهار نظر درباره سفر رئیس جمهوری چین به عربستان گفت که امریکا هیچ کشوری را به انتخاب میان واشنگتن یا پکن مجبور نمی‌کند.

«جان کربی» در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا سفر رئیس جمهوری چین به عربستان چالشی برای منافع امریکا در منطقه خواهد بود یا نه، گفت: «همان طور که می‌دانید سران کشورهای جهان به سفرهای رسمی بسیاری می‌روند و روابط دوجانبه دارند».

وی گفت که آمریکا هرگز از هیچ کشوری نخواسته که میان واشنگتن یا پکن یکی را انتخاب کنند و «اگر دوستان و شرکای ما در خاورمیانه در پی دیدار با رئیس جمهوری چین و مذاکره با وی در مسائل گوناگون هستند قطعا این حق آنهاست و ما به این حق احترام می‌گذاریم».

کربی تأکید کرد که آنچه برای امریکا اهمیت دارد «روابطش با کشورهای خاورمیانه و منافع امنیتی‌ خود در سطح دوجانبه و چندجانبه است».

شایان ذکر است پیش تر منابع مطلع به شبکه سی ان ان  خبر دادند که شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، روز پنج‌شنبه آینده (8 دسامبر) در سفری 2 روزه به عربستان می‌رود.

قرار است در این سفر نشست مشترک رئیس جمهوری چین و سران کشورهای عربی برگزار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.