82هزار نفر از کسانی که بسیج عمومی نسبی شامل حال آنها شد به منطقه جنگی رسیدند و 218 سرباز در حال آموزش هستند.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که «بسیج عمومی نسبی» که در روسیه اعلام شد در ماه سپتامبر کامل شد و 82هزار نفر از کسانی که بسیج عمومی نسبی شامل حال آنها شد به منطقه جنگی رسیدند و 218 سرباز در حال آموزش هستند.

دو هفته پیش و در پی شکست های پی در پی ارتش روسیه در اوکراین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بسیج عمومی نسبی اعلام کرد.

 

سفیر روسیه از آمریکا خواست تمامی سلاح های هسته ای خود را از خارج از این کشور بازگرداند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد مقامات آمریکا باید تمام سلاح های هسته ای مستقر در خارج ازاین کشور را به سرزمین خود بازگردانده و زیرساخت ها برای نگهداری و استفاده از آنها را از بین ببرند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونوف گفت: "من بار دیگر از واشنگتن می‌خواهم که تمام سلاح‌های هسته‌ای مستقر در خارج ازاین کشور را به قلمرو ملی خود بازگرداند و زیرساخت‌های خارجی برای ذخیره کردن و نگهداری آنها را از بین ببرد. علاوه بر این، کار آزمایش استفاده از این مهمات با مشارکت پرسنل نظامی کشورهای غیرهسته ای در چارچوب "ماموریت های هسته ای مشترک" ناتو که مغایر با اصول اساسی NPT (معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای) است، باید متوقف شود".

وی به این شکل در مورد مطالب منتشره در رسانه های محلی اظهارنظر کرد که بر اساس آنها ممکن است ایالات متحده مهلت تحویل اولین بمب های هسته ای مدرن B61-12 را به اروپا کاهش دهد. به گفته سفیرروسیه ، بمب های اتمی B61-12به دلیل نزدیکی به مرزهای روسیه، علیرغم قدرت محدود و تلاش آمریکایی ها برای طبقه بندی آنها در طبقه تاکتیکی، اهمیت راهبردی پیدا می کنند.

این دیپلمات تاکید کرد که زرادخانه تسلیحات روسیه از کلاس مشابه، علیرغم "گمانه‌زنی" در این باره که چندین برابر بزرگتر از زرادخانه تسلیحات آمریکا است، تهدیدی برای ایالات متحده نیست.

سفیر روسیه در پایان گفت: "همه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی ما در انبارهای متمرکز در خاک روسیه قرار دارند و نمی‌توانند تهدیدی برای ایالات متحده باشند.

بمب اتمی هواییB61 از سال 1968 در خدمت بوده و انواع 3، 4، 7 و 11 آن در حال حاضر رایج است. قرار است B61-12جایگزین سه نوع اول بمب اتمی هوایی B61 شود.

بمب اتمی B61-12 را می توان در حالت های سقوط آزاد و هدایت شونده از بمب افکن های استراتژیک B2، جنگنده بمب افکن های F-15، F-16، PA-200 Tornado و همچنین از هواپیماهای پیشرفته F-35، B-21 و F / A -18F پرتاب کرد.

در پایان ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین در پیام خود خطاب به شهروندان روسیه ‌ گفت که غرب در لفاظی‌های ضد روسیه از تمام حدود فراتر رفته و به ارعاب هسته‌ای مسکو رو آورده است. به گفته وی، مقامات کشورهای عضو ناتو درباره مجاز بودن استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه مسکو صحبت می کنند اما آنها باید در نظر داشته باشند که "تند باد می تواند به سمت آنها بچرخد."

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود با اشاره به اینکه خطر جنگ هسته ای بسیار زیاد است، تاکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که از چنین سلاح هایی استفاده نشود.

 

کی یف به سامانه جدید دفاعی هوایی مجهز شد

"ویتالی کلیچکو" شهردار کی یف اعلام کرد که تجهیزات جدید پدافند هوایی به پایتخت اوکراین رسیده است.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، کلیچکو جمعه شب در تلویزیون اوکراین گفت: ارتش به من اطمینان داده است که تجهیزات جدید پدافند هوایی به پایتخت رسیده و آسمان ما امن تر خواهد بود.

شهردار کی یف در ادامه افزود: امیدواریم که دیگر حملات و تحریکات با پهپادها و موشک های کامیکاز صورت نگیرد.

کلیچکو همچنین اعلان کرد که شبکه برق پایتخت اوکراین در «حالت اضطراری» کار می‌کند و برق تا 50 درصد نسبت به قبل از جنگ کاهش یافته است.

مقامات اوکراین متذکر شده اند که کی یف و مناطق اطراف آن در روزهای آینده شاهد خاموشی های ناگهانی خواهند بود.

 

پرواز پهپاد شناسایی آمریکایی در نزدیکی کریمه 

بر اساس اطلاعات سرویس Flightradar24، پهپاد شناسایی آمریکایی Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk که از یک پایگاه هوایی در سیسیل به پرواز درآمد، چندین ساعت در ارتفاع 17 کیلومتری بالای آب های بیطرف دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه در حال پرواز و چرخش بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، میخائیل رازوژایف فرماندار سواستوپل گفته بود که کشتی های ناوگان دریای سیاه در حال دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین در آب های خلیج سواستوپل هستند اما تاسیسات موجود در این شهر مورد اصابت قرار نگرفتند.

به گزارش وب سایت Flightradar24 که امکان ردیابی لحظه ای حرکت هواپیماها را فراهم می کند، این پهپاد شناسایی ساعت 6 و 14 دقیقه به وقت تهران از فرودگاه کاتانیا در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز درآمد. این پهپاد بیش از 15 کیلومتر ارتفاع گرفت و از حریم هوایی یونان و بلغارستان به سمت دریای سیاه حرکت کرد.

به گفته این سرویس، این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده است و دارای شماره ثبت 11-2046 با علامت Forte-10 است.

به گفته سازنده، هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک برای شناسایی و مراقبت طراحی شده است. این هواپیما قادر است بیش از 30 ساعت در ارتفاعات بالا پرواز کند، برای دریافت تصاویر با وضوح بالا از مناطق وسیعی از زمین تقریباً در زمان واقعی طراحی شده است و قادر است در هرگونه شرایط آب و هوا و در هر زمانی از شبانه روز عمل کند. علاوه بر این، از چنین دستگاه هایی برای پشتیبانی از ارتباطات به عنوان رله استفاده می شود.

بر اساسنوشته وب سایت سازنده، گلوبال هاوک که از سال 2001 توسط نیروی هوایی ایالات متحده استفاده می شود، "تهدیدهای بالقوه را شناسایی کرده و به فرماندهان اجازه می دهد تا درک بهتری از حوزه مورد علاقه خود داشته باشند."

 

سازمان ملل خواستار رفع موانع برای صادرات کود از روسیه شد

سازمان ملل متحد از همه طرف‌ ها خواست تا تمام تلاش خود را برای تمدید ابتکار غلات دریای سیاه و همچنین رفع موانع باقی‌ مانده بر سر صادرات مواد غذایی و کود های روسیه انجام دهند.

به گزارش اسپپوتنیک، این مطلب را استفان دوجاریک، دبیرکل سازمان ملل متحد سخنگوی رسمی اعلام کرده است.

دوجاریک گفت: "ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی مجدد ابتکار غلات دریای سیاه و اجرای هر دو توافقنامه حاصله به حداکثر میزان ممکن (به ترتیب در مورد صادرات مواد غذایی اوکراین از طریق دریای سیاه و صادرات کود و مواد غذایی روسیه) از جمله رفع سریع موانع باقی مانده برای صادرات غلات و کودهای شیمیایی روسیه انجام دهند".

به گفته وی، سازمان ملل آماده ادامه همکاری با همه طرف ها برای دستیابی به این هدف است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما مشکلات را دست کم نمی گیریم، اما می دانیم که می توان بر آنها فائق آمد.

او افزود که دولت ها، شرکت های کشتیرانی، تاجران غلات و کود و کشاورزان در سرتاسر جهان اکنون منتظر "واضح شدن اوضاع آینده" هستند.

دو سند به هم پیوسته برای رسیدگی به مشکلات صادرات مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی 22 ژوئیه در استانبول امضا شد. اسناد یک بسته واحد هستند. یادداشت اول، تعهدات سازمان ملل برای حذف محدودیت‌های مختلف برای صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی را در بر می‌گیرد. سند دوم درباره صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از بنادر تحت کنترل اوکراین در دریای سیاه است.

مسکو اشاره می کند که این معامله از نظر صادرات از روسیه هنوز جواب نمی دهد. قرارداد غلات در 19 نوامبر منقضی می شود اما چشم انداز تمدید آن هنوز نامشخص است.

 

حمله بزرگ اوکراین به شهر سواستوپل 

میخائیل رازوژایف، فرماندار سواستوپل اعلام کرد حمله هواپیماهای بدون سرنشین به این شهر و تأسیسات ناوگان روسیه در دریای سیاه در صبح امروز شنبه گسترده‌ ترین حمله از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، رازوژائف قبلاً گفته بود که کشتی‌های ناوگان دریای سیاه صبح امروز شنبه حمله هواپیماهای بدون سرنشین را در آب‌های خلیج سواستوپل دفع کردند و تاسیسات موجود در این شهر مورد اصابت قرار نگرفتند. اعلام گردید تمام این حملات که چند ساعت طول کشید دفع شد.

رازوژایف به خبرنگاران گفت "امروز ساعت 4.30 کار همه نیروهای پدافند هوایی و ناوهای ناوگان دریای سیاه آغاز و ا گسترده ترین حمله توسط هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل سطحی کنترل از راه دور (از آغاز عملیات ویژه) انجام شد."

فرماندار گفت: هدف اصلی حمله تعداد زیادی پهپاد، تاسیسات ناوگان دریای سیاه بود.

وی گفت: "تمامی دستگاه های دشمن منهدم شد، تعداد دقیقی را نمی توانم نام ببرم، اما تعداد زیادی دستگاه وجود داشت.

ورود به خلیج سواستوپل به طور موقت مسدود شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.