جوانان فلسطینی با استفاده از کوکتل مولوتف یک برجک ارتش رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری به آتش کشیدند که در پی این اقدام تعدادی از نظامیان صهیونیست مجروح شدند.

به گزارش جماران به نقل از  خبرگزاری معا، رسانه های فلسطینی از زخمی شدن 7 نظامی صهیونیست در اثر خفگی داخل یک برجک نظامی در ورودی شهرک«بیت امر» در اثر آتش زدن لاستیک توسط جوانان فلسطینی در ورودی اصلی برجک خبر دادند.

«محمد عیاد عوض» گفت که سربازان در زمان آتش سوزی خواب بودند و در نتیجه دچار خفگی شدند و در محل حادثه آمبولانس ها حاضر شدند.

جوانان فلسطینی روی دیوارهای برج نام شهید ابراهیم النابلسی و جنبش فتح را نوشتند.

پیش از این برخی رسانه ها گزارش دادند که جوانان فلسطینی با استفاده از کوکتل مولوتف یک برجک ارتش رژیم صهیونیستی را در کرانه باختری به آتش کشیدند که در پی این اقدام تعدادی از نظامیان صهیونیست مجروح شدند.

جوانان فلسطینی، امروز (شنبه)، یک برجک ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «الخلیل» واقع در جنوب کرانه باختری را به آتش کشیدند.

وبگاه فلسطینی «دنیا الوطن» با انتشار تصاویری به نقل از منابع محلی نوشت: «چند فلسطینی یک برجک نظامی متعلق به اشغالگران را در ورودی بیت امر واقع در شمال الخلیل به آتش کشیدند.»

طبق گفته منابع محلی، جوانان فلسطینی با پرتاب کردن کوکتل مولوتف به سمت برجک مذکور توانسته‌اند آن را به آتش بکشند.

دنیا الوطن اشاره کرد که در پی این اقدام جوانان فلسطینی، تعدادی از نظامیان صهیونیست مجروح شده‌اند. با این حال، تا لحظه انتشار این گزارش هنوز جزئیات دقیقی درباره سطح جراحت نظامیان منتشر نشده است.

در عین حال، برخی از منابع فلسطینی اشاره کردند که نظامیان صهیونیست موجود در این برجک پس از آتش‌سوزی دچار حالت خفگی شده‌اند.

اقدامات جوانان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست در مناطق مختلفی از کرانه باختری طی ماه‌های گذشته افزایش یافته است. منابع عبری اخیرا خبر داده‌اند که تل‌آویو در تلاش است تا با قدرتمندسازی تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت مالی از این تشکیلات عملیات فلسطینیان را در کرانه باختری خنثی کند.

 

اذعان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان؛ اوضاع در آستانه انفجار است

 

رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از افسران ارتش این رژیم اذعان کرد که اوضاع فلسطین در آستانه انفجار است و "اسرائیل با پدیده ای نگران کننده رو به روست".

"آلون بیتار"، افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به کانال 13 این رژیم گفت: "برای اینکه بتوانیم گامهای درستی برداریم باید اوضاع موجود را به خوبی بررسی و تحلیل کنیم. از زمان انتفاضه دوم در سال 2007 تا کنون، چنین اوضاعی را شاهد نبوده ایم".

تحلیلگر امور سیاسی در شبکه صهیونیستی "کان" هم روز پنج شنبه گذشته گفت که وضعیت رهبری دستگاه های امنیتی این رژیم در مقابل وضعیت متشنج شهرهای فلسطینی به شدت نگران کننده است.

چند روز قبل رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند چیزی که ما در ماه های اخیر در کرانه باختری دیده ایم، نوعی متفاوت از انتفاضه است که بیشترین خشونت علیه ارتش را در متن خود دارد.

رسانه های این رژیم همچنین به نقل از یک منبع آگاه که از جلسه های بین سران ارشد این رژیم با باربارا لیو، رئیس بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه آمریکا خبر دارد، گفتند که آمریکایی ها به شدت نگران حوادث کرانه باختری هستند و بیم وقوع جنگ در این منطقه را دارند.

 

تهدیدهای رژیم اشغالگر به عملیات گسترده در شمال کرانه باختری

رسانه های عبری اذعان کرده اند که پس از سلسله عملیات هایی در کرانه باختری، هنوز برخی تهدیدهای میدانی وجود دارند که دستگاه های امنیتی این رژیم را مجبور می کنند در آماده باش کامل باقی بمانند.

کانال 12 عبری به نقل از یک منبع نظامی اسرائیلی گفت: "روزهای آینده، روزهای سرنوشت سازی هستند". از سوی دیگر همزمان رژیم صهیونیستی ابو مازن (محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین) را برای بازنگری در سیستم (امنیتی ) کرانه باختری به منظور جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در شمال این منطقه، به شدت تحت فشار قرار داده است.

کانال یادشده در ادامه خاطرنشان کرد: در آستانه اعیاد مذهبی، دستگاه های امنیتی با توجه به وجود شواهدی از احتمال وقوع حملات  در آماده باش کامل قرار دارند. همزمان این دستگاهها خود را برای عملیات گسترده در شمال کرانه باختری آماده می کنند".

یک منبع نظامی به این کانال خبری گفت: با توجه به ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین در کنترل تهدیدهای موجود، اسرائیل تلاش می کند با کمک برخی کشورها از جمله آمریکا، ابو مازن را برای کنترل اوضاع جنین و نابلس و بسط سیطره تشکیلات خودگردان بر این مناطق تحت فشار قرار دهد.

کانال 12 عبری به نقل از مقامات این رژیم افزود: چنانچه تشکیلات خودگردان اوضاع را کنترل نکند، اسرائیل به طور مستقیم و گسترده وارد عمل خواهد شد تا از سرایت ناآرامی های جاری در جنین و نابلس به شهرهای دیگر جلوگیری کند.

این کانال خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر نیروهای امنیتی این رژیم به طور گسترده در خطوط تماس استقرار یافته اند و تا برگزاری اعیاد یهودی همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

 

۲۹ عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس طی ۲۴ ساعت

منابع فلسطینی از وقوع ۲۹ مورد عملیات مقاومتی علیه نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان در کرانه باختری و قدس اشغالی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

کرانه باختری و قدس اشغالی طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ۲۹ مورد عملیات مقاومتی علیه نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان بود که مهم‌ترین آن عملیات تیراندازی و هدف قرار دادن خودروهای شهرک‌نشینان بود که در نتیجه آن دو شهرک‌نشین زخمی شدند.

مبارزان فلسطینی در شهرک حواره واقع در نابلس به سمت خودروهای شهرک‌نشینان صهیونیست تیراندازی کرده و یک شهرک‌نشین را زخمی کردند و علاوه بر آن یک شهرک‌نشین دیگر نیز در نزدیکی شهرک «یتسهار» در نابلس در نتیجه پرتاب سنگ توسط فلسطینیان زخمی شد.

بنابر گزارش شبکه فلسطین الیوم، مبارزان فلسطینی به سمت شهرک «کرمی تسور» در الخلیل تیراندازی کرده و گذرگاه عطاره در رام‌الله را با بمب‌های دست‌ساز هدف قرار دادند.

همچنین جوانان فلسطینی خودروهای شهرک‌نشینان را در رام‌الله با کوکتل مولوتف هدف قرار داده و شیشه‌های خودروهای شهرک‌نشینان را در نزدیکی گذرگاه «مزموریا» در استان بیت لحم شکستند.

درگیری‌هایی نیز در ۱۶ نقطه تماس با نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان در مناطق مختلف به وقوع پیوست و جوانان فلسطینی به سمت نظامیان اشغالگر سنگ پرتاب کردند.

عملیات‌های مقاومتی علیه نظامیان رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته و محاسبات رژیم اشغالگر را بر هم زده و نظام امنیتی آن را آشفته کرده است.

به گزارش فارس، مرکز اطلاعات فلسطینی «معطی» در گزارش دوره‌ای خود اعلام کرده که در ماه آگوست گذشته ۸۳۲ مورد عملیات مقاومتی رخ داد که طی آن ۲۸ صهیونیست زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

همچنین 9 فلسطینی در پنج استان مختلف به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند که پنج نفر از آن‌ها از اهالی نابلس بودند و ۶۲۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

درگیری بین فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر نیز در مقایسه با ماه جولای گذشته افزایش چشمگیر داشته و عملیات تیراندازی به اهداف رژیم اشغالگر ۷۳ مورد ثبت شده که ۲۸ مورد آن در نابلس و ۲۴ مورد نیز در جنین رخ داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فلسطین اشغالی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.