اخبار ضد و نقیضی درباره شهادت «ابراهیم النابلسی» یکی از مبارزان مقاومت در شهر نابلس که از مدت‌ها پیش تحت تعقیب بود، در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر منتشر شده بود.

به گزارش جماران،نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز به شهر قدیمی نابلس یورش برده و با نیروهای مقاومت در این شهر درگیری مسلحانه داشتند.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین تاکنون 40 مجروح حاصل این درگیری ها و 3 نفر از جمله ابراهیم النابلسی و اسلام صبوح و حسین جمال طه از فرماندهان گردان های شهدای الاقصی به شهادت رسیدند.

پیش از این خبرنگار  روسیا الیوم در فلسطین اشغالی گزارش داد که «ابراهیم النابلسی» از فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین که در حمله اشغالگران به نابلس به شدت زخمی شده بودند احتمالا زنده است.

این خبرنگار گفت که تلاش ها برای درمان وی در بیمارستان ادامه دارد.

این در حالی است که پیش از این منابع عبری مدعی شدند که ابراهیم النابلسی یکی از مبارزان مقاومت در شهر نابلس که از مدت‌ها پیش تحت تعقیب بود، در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر ترور شده است.

ابراهیم النابلسی فرمانده گردان‌های الاقصی است که بنابر اعلام منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر به شدت در تلاش برای بازداشت و یا شهادت وی بوده است.

وبگاه شهاب نیوز در خبری فوری اعلام کرد که ابراهیم النابلسی فرمانده گردان های الاقصی، در درگیری های امروز در نابلس زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

بنابراین گزارش، النابلسی به بیمارستان رفیدیا در نابلس منتقل شده و عملیات درمان وی آغاز شده است.

مدیر این بیمارستان نیز تاکید کرده تاکنون ۳۲ مجروح درگیری های امروز به بیمارستان رفیدیا منتقل شده اند که تلاش برای نجات چند مورد که وضعیت وخیم دارند، ادامه دارد.

نظامیان صهیونیست از چند ساعت پیش به شهر نابلس یورش برده و منزل این مبارز فلسطینی را محاصره کرده بودند.

ادعای منابع صهیونیستی درخصوص شهادت «ابراهیم النابلسی» فرمانده‌ گردان‌های الاقصی

گردان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز صبح امروز صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که نیروهای این گردان با نظامیان صهیونیست در خیابان حطین در نابلس درگیر شده و به شدت آنها را هدف تیرباران قرار داده اند.

منابع فلسطینی از یورش نظامیان صهیونیست به منطقه قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری خبر داده بودند. در پی این یورش مبارزان مقاومت وارد عمل شده و با تیراندازی به سوی نظامیان صهیونیست به این یورش واکنش نشان دادند.

منابع محلی از بالا بودن شدت درگیری‌ها و همچنین مشاهده ستون‌هایی از دود در شهر نابلس و شنیده شدن صدای انفجارهای قوی در پی این درگیری‌ها خبر دادند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که در این درگیری‌ها تاکنون بیش از 32 فلسطینی زخمی شده اند. در بین زخمی‌ها یک زن فلسطینی نیز دیده می‌شود. حال یکی از مجروحان که از ناحیه سینه هدف گلوله مستقیم نظامیان صهیونیست قرار گرفته، نیز وخیم اعلام شده است.

در همین حال، نصرالله، عضو شورای انقلابی جنبش فتح گفت: رژیم صهیونیستی پروژه ای برای گسترش تجاوز به مردم فلسطین دارند.

«تیسیر نصرالله» در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم افزود: رژیم صهیونیستی می خواهد انتخابات کنست را به قیمت خون فلسطینی‌ها برگزار کند و یائیر لاپید وزیر جنگ تلاش می کند با این نوع اقدامات وجهه خود را در جامعه صهیونیستی بهبود بخشد.

وی ادامه داد: معادله پیروزی در انتخابات رژیم برای احزاب راستگرا، کشتار مردم فلسطین است.

نصرالله تاکید کرد که هدف رژیم صهیونیستی به زانو درآوردن مردم فلسطین در غزه، قدس یا کرانه باختری از طریق تجاوز یا ترور مردم و فرماندهان مقاومت است.

وی گفت که تمام توطئه های رژیم صهیونیستی با شکست مواجه خواهد شد زیرا وقتی تیسیر الجعبری یا النابلسی به شهادت می‌رسند هزاران نفر از مردم فلسطین جایشان را پر خواهند کرد.

 

بیانیه حماس در واکنش حملات رژیم صهیونیستی به نابلس

 

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به درگیری‌های مسلحانه بیانیه صادر کرد.

صبح امروز، گروه‌های فلسطینی از جمله گردان الاقصی با انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی به عملیات نظامی اسرائیل در شهر نابلس که به کشته شدن 3 فلسطینی واکنش نشان دادند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در این بیانیه با درود بر شهدای نابلس، نبرد قهرمانانه آنها در برابر ارتش دشمن صهیونیستی ستود.

وی در ادامه اقدام آنها را قهرمانانه و حماسه ای جدید خواند.

قاسم اعلام کرد مبارزه شهر نابلس با اشغالگران با حضورکامل مردم حول محور مقاومت استمرار خواهد یافت.

سخنگوی حماس افزود پر واضح است در مرحله جدیدی از مبارزه با اشغالگران صهیونیستی در کرانه باختری قرار داریم و مقاومت در همه اشکال آن روزافزون خواهد بود، وحدت در نبرد نابلس بازتاب اتفاقاتی است که در همه شهرهای فلسطین در حال رخ دادن است.

وی تاکید کرد رژیم اشغالگر نمی تواند در تمام شهرهای کرانه باختری موج انقلابی رو به افزایش را متوقف کند و بهای این جنایت را خواهد پرداخت.

قاسم تاکید کرد مردم جملگی به ریسمان مقاومت چنگ زده اند و تا از اشغالگر انتقام نگیرند خواب به چشمانشان نمی آید.

در بیانیه حماس به آیه 111 سوره توبه اشاره شده است:

(همانا خداوند از مؤمنان جان و مالشان را در مقابل بهشت ​​خریده است.)

در بیانیه آمده است پهلوانان در مسیری پر از خار، بدون لحظه ای تردید به پیش می روند و می دانند که کالایی که خداوند تقدیمشان می کند بس گرانبها است، کالای خدا بهشت ​​است و مومنان در راه آن جانفشانی می کنند و برای دستیابی به حسنات از این پلکان درجات گام به گام بالا می روند.

در بیانیه حماس تاکید شد گردان های شهدای الاقصی بر اساس آیات به نصرت الهی ایمان دارد ومقام فرزندانش را رفیع می داند.

این بیانیه با اشاره به رهبر شهید ابراهیم فتحی النابلسی از شهر قدیم نابلس بیان کرد: هم او که بدون لحظه ای تردید پس از مجاهدت طولانی سرشار از تعقیب ، فداکاری و جانفشانی به سوی خداوند متعال عروج کرد. وی با تقدیم خون خود به مقام والای همرزم شهیدش اسلام صبوح رسید.

بیانیه حماس تاکید کرد با تقدیم دو شهید ابراهیم النابلسی و اسلام صباح در گردان های شهدای الاقصی ستون محکمی خواهد بود و به دشمن خود اجازه انحصار هیچ جای وطن را نخواهد داد.

در پایان با اعلام پابرجا بودن جهاد و اعتصابات با خداوند متعال عهد کردند که همه مجاهدین دژ امت و حافظ جان هایشان باشند.

 

تظاهرات کنندگان مغربی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند

 

جمعی از مردم مغرب با برپایی تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور در شهر رباط، ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت دانسته و پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.

تظاهرات کنندگان مغربی با سردادن شعار و حمل پلاکارد خواهان "متوقف کردن روند عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم اشغالگر قدس" شدند.

به نوشته پایگاه خبری العربی الجدید، جنبش های اسلامی و احزاب چپ گرای مغرب برای برپایی این تجمع فراخوان داده بودند.

تظاهرات کنندگان بنرهایی در محکومیت تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در دست داشتند و با شعارهایی از جمله "مردم خواهان توقف عادی سازی هستند" و "فلسطین امانت است، عادی سازی خیانت است"، سر دادند.

تظاهرات کنندگان همچنین پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

از زمان اعلام برقراری روابط بین مغرب و رژیم اسرائیل، روابط فیمابین روندی صعودی داشته و در ماه های اخیر نشست ها و رایزنی های مقامات مغرب با همتایان صهیونیستی آنهادر حوزه های مختلف منجر به امضای قرارداد همکاری سایبری، نظامی و موافقت نامه های اقتصادی، ورزشی و آموزشی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه در حملات هوایی و توپخانه ای سه روزه خود به مناطق مختلف نوار غزه دستکم ۴۵ نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن فلسطینی را شهید و بیش از ۳۶۰ نفر دیگر از جمله دهها کودک را زخمی کرد، اما با قبول آتش بس، شکست در این حمله را عملا پذیرفت.

 

تجمع ضد صهیونیستی مقابل کلیسای جامع وین

ده‌ها تن از اقشار مختلف مردم اتریش در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مقابل کلیسای جامع شهر وین موسوم به اشتفان پلاتز تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی شعارهایی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی سر داده و خواستار پایان اشغالگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین شدند. افراد حاضر به نشان همبستگی با قربانیان حوادث اخیر در غزه، شمع روشن کرده و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

یکی از شرکت کنندگان شعارنوشته‌ای را بدست گرفته بود که روی آن نوشته بود:‌ تنها آزادسازی فلسطین منجر به اجرای عدالت می شود و تا آن زمان باید اسرائیل را تحریم و از سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی حذر کرد.

این تجمع از سوی پویش موسوم به همسبتگی با فلسطینیان در اتریش و حمایت گروه‌های حامی فلسطین ترتیب داده شده بود.

مارتین یکی از اعضای ارشد این پویش به خبرنگار ایرنا گفت که این حرکت اعتراضی در انتقاد به خنثی بودن مواضع دولت اتریش در قبال جنایات اسرائیل و سکوت رسانه‌ها برپا شده است. او درباره محل تجمع معترضان هم گفت کلیسای اشتفان پلاتز یکی از نمادهای شهر وین و محل تردد بسیاری از گردشگران بشمار می‌رود. به گفته وی، تجمع دیگری برای روز جمعه در وین سازمان‌دهی شده است.

این درحالیست که ارتش رژیم صهیونیستی جمعه گذشته حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴ نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. همچنین بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده‌اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

سرانجام توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.