در جریان تیراندازی مبارازن فلسطینی به یک اتوبوس صهیونیست ها 6 نظامی و یک صهیونیست زخمی شدند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در جریان تیراندازی مبارازن فلسطینی به یک اتوبوس صهیونیست ها 6 نظامی و یک صهیونیست زخمی شدند.

حال یکی از این نظامیان وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های عبری از تیراندازی به سوی اتوبوس شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و زخمی شدن دست‌کم پنج نفر خبر دادند.

رسانه‌های عبری، از تیراندازی به سوی یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری خبر دادند.

کانال ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی، امروز، از تیراندازی به سوی یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در خیابان ۹۰ در غور اردن، خبر داد و وبگاه روزنامه یدیعوت آحارانوت از زخمی شدن دست‌کم پنج نفر از جمله راننده این اتوبوس نوشت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بازداشت دو نفر مظنون به تیراندازی به اتوبوس خبر دادند، این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که نفر سوم متواری شده است.

از سوی دیگر منابع خبری از فضای امنیتی در منطقه وقوع عملیات خبر می دهند.

خبرنگار شبکه العالم نیز گزارش داد یک اتوبوس صهیونیست ها در حال عبور از منطقه حمرا جاده 90 نزدیک دره اردن بود که یک خودروی فلسطینی از راه رسید، دو مرد فلسطینی از آن پیاده شدند و به سمت اتوبوس تیراندازی کردند، راننده اتوبوس و شماری دیگر مجروح شدند.

خبرنگار العالم افزود: دو جوان فلسطینی در ادامه عملیات دو کوکتل مولوتف پرتاب کردند که اتوبوس را به آتش کشید.

وی تائید کرد که این عملیات یک عملیات پیچیده بود که در آن دو جوان موفق شدند صحنه عملیات را ترک کرده، سوار خودروی خود شده و صحنه را ترک کنند. سپس سوار خودروی دیگری شوند که در آن از تعقیب و گریز ارتش رژیم صهیونیستی گریختند.

جستجوها در منطقه برای یافتن این مجریان این عملیات آغاز شده است.

نزدیک به ده روز پیش نیز، رسانه‌های عبری‌زبان از وقوع عملیات تیراندازی فلسطینیان علیه شهرک‌نشیان صهیونیست در کرانه باختری خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در خبری فوری نوشت که رزمندگان فلسطینی در منطقه «وادی الحرامیه» واقع در شمال شهرک «عوفرا» به سمت اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست تیراندازی کردند. دقایقی بعد سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با تایید این خبر گفت: «دقایقی پیش گزارشی مبنی بر تیراندازی به یک اتوبوس اسرائیلی در نزدیکی روستای سلواد در منطقه بنیامین دریافت شد. نیروها در حال جستجوی منطقه برای یافتن مظنونان هستند».

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که در این عملیات به اتوبوس حامل صهیونیست‌ها آسیب رسیده و ارتش رژیم اشغالگر ورودی اصلی جنوبی روستای سلواد در شرق رام‌الله را مسدود کرده است.

منابع عبری‌زبان با ادعای اینکه هیچ صهیونیستی در این عملیات مجروح نشده، گفتند حداقل ۱۰ گلوله به سمت این اتوبوس شلیک شده است.

 

واکنش گروه‌های مقاومت به عملیات غور اردن

جنبش مقاومت حماس از عملیات ضد صهیونیستی امروز در غور اردن که به زخمی شدن دست‌کم 5 صهیونیست منجر شد، حمایت کرد و آن را نمایانگر شکست تلاش‌های تل‌آویو در توقف روند افزایش عملیات‌های مقاومت دانست.

«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی جنبش حماس به عملیات ضد صهیونیستی امروز در منطقه «غور اردن» واکنش نشان داد و از عاملان این عملیات تمجید کرد.

وی تصریح کرد: عملیات قهرمانانه جدید در غور اردن در چارچوب عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشنیان آن در واکنش به جنایات و تجاوز آن علیه مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: ما به جوانان انقلابی که این عملیات ویژه را انجام دادند و با این کار خود بر توانایی مردم ما در تداوم درگیری و مقاومت در سراسر کرانه باختری تاکید کردند، درود می‌فرستیم.

«حازم قاسم» دیگر سخنگوی جنبش حماس نیز گفت: عملیات دره اردن در چارچوب پاسخ مستمر مردم فلسطین به جنایات رژیم اشغالگر به ویژه جنایات علیه مسجدالاقصی و هتک حرمت به صحن‌های آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: این عملیات به طور قاطع تایید می‌کند که تمام تلاش‌های اشغالگران برای متوقف کردن موج خیزش مقاومت انقلابی در کرانه باختری به نتیجه نمی‌رسد و مقاومت آماده و در حال توسعه است و شکست عملیات موسوم به "موج شکن" دیگر ثابت شده است.

قاسم تصریح کرد این عملیات مؤید شکست کامل سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی است که می‌گوید تنها برخی مناطق شاهد اقدامات مقاومتی است. اما این بار عملیات در جایی انجام شد که اشغالگران انتظار نداشتند تا نشان دهد که مردم ما می‌توانند به گونه‌ای که اشغالگران انتظارش را ندارند، با ابزارها و وسایل مختلف، ابتکار عمل را به دست گیرند و اشغالگران نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند».

وی تاکید کرد که در کرانه باختری با مرحله جدیدی روبرو هستیم که عنوان آن تداوم و تشدید مقاومت در همه اشکال آن علیه اشغالگری و شهرک‌نشینان است و تا تحقق اهداف، متوقف نخواهد شد.

در همین راستا داوود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی عملیات غور اردن را تبریک گفت و آن را نشان ادامه و استمرار مقاومت دانست.

وی افزود نه سیاست بازداشت و ترور و نه هیچ یک از اقدامات جنایتکارانه اسرائیل نمی تواند از گسترش قدرت و وسعت مقاومت جلوگیری کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فلسطین اشغالی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.