6 سناریوی خطرناک و محتمل برای برنامه های رئیس جمهور روسیه در اوکراین مطرح است که بارزترین آنها تأسیس "جمهوری وحشت" است.

به گزارش جماران ، راى الیوم در گزارشی نوشت: اهداف اصلى ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد تهاجم به اوکراین واضح بوده است، او می خواهد اوکراین را خلع سلاح کند، روابط نظامی آن را با ناتو قطع کند و به آرزوهای مردم اوکراین برای پیوستن به اردوگاه غرب در اروپا پایان دهد.

در حالی که برنامه های پوتین برای رسیدن به اهدافش در انجام این تهاجم همچنان مورد مناقشه است، تاریخ ما را راهنمایی می کند تا بفهمیم رئیس جمهور روسیه قصد دارد از این تهاجم به چه چیزی دست یابد.

تکرار سناریوی الحاق کریمه

اگر نیروهای روسی موفق به کنترل شهر بندری اودسا در اوکراین شوند، می توان پل زمینی را تصور کرد که بر روی مرز جنوبی اوکراین قرار دارد ممکن است به منطقه جدا شده ترانسنیستریا در مولداوی، جایی که نیروهای روسیه در آنجا حضور دارند، به اودسا، کریمه و جنوب و شرق اوکراین برسد.

تجزیه اوکراین

اگر پوتین گزینه تقسیم را در نظر بگیرد، این امکان وجود دارد که گالیسیایی‌های اوکراین و شهر لویو، در نزدیکی مرز لهستان، بخشی از یک کشور به موازات اوکراین شوند، در حالی که روسیه توجه خود را به شرق این کشور متمرکز کند.

کشور طرفدار روسیه

افسران اطلاعاتی در غرب هشدار می دهند که روسیه قصد دارد دولت منتخب دموکراتیک اوکراین را سرنگون کند و رژیمی را جایگزین آن کند که توسط کرملین کنترل می شود. پوتین گفته است که دولت فعلی اوکراین را غیرقانونی می‌داند و بارها از برکناری رئیس‌جمهور سابق وفادار خود، ویکتور یانوکوویچ، در سال 2014 ابراز تاسف کرده است پوتین برخی از سیاستمداران را در اوکراین خواهد یافت که مایل به رهبری یک دولت طرفدار مسکو هستند و ممکن است این موضوع با زور تحمیل شود.

اشغال سنگین زیر فشار شدید

روسیه می‌گوید که نمی‌خواهد یک قدرت اشغالگر باشد، اما به راحتی می‌توان سناریویی را تصور کرد که در آن مسکو قوانین سنگین و تحت فشار شدید خود را بر اوکراین تحمیل کند. بلعیدن این قرص برای شهروندان اوکراین سخت خواهد بود: آنها از آزادی مطبوعات، آزادی سیاسی در داخل و اعتراضات خیابانی مشروع برخوردارند، در حالی که سیستم سیاسی روسیه تا حد زیادی از اعتراضات ضد دولتی جلوگیری می کند.

اشغال خشونت آمیز

پوتین مشکلی برای حمایت از رهبران خشونت طلب در داخل کشور با سابقه ننگین حقوق بشر نداشت و حکومت او بر روسیه با سرکوب جنبش چچنی ها آغاز شد.

جمهوری وحشت

روسیه یک سیستم امنیتی مبتنی بر رعب و حشت دارد که در آن مخالفان زندانی و تحت تعقیب قرار می‌گیرند و مخالفان سیاسی دردسرساز از صحنه سیاسی دور نگه داشته می‌شوند و مردم کریمه از نزدیک به معنای زندگی در کشوری که تحت کنترل سرویس امنیتی روسیه است را تجربه کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.