در پی اعلان جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین در سحرگاه امروز، وزارت رژیم صهیونیستی یک اتاق اضطراری ایجاد کرد.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه الاخبار لبنان در پی اعلان جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین در سحرگاه امروز، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک اتاق اضطراری ایجاد کرد تا در سایه حضور 8000 اسرائیلی در آنجا درباره تحولات اوضاع اوکراین گفتگو کند. همانطور که در بیانیه ای اعلام کرد  که جامعه یهودیان ساکن  در اوکراین 200 هزار نفر است.

این بیانیه در حالی منتشر شد که وزارت  خارجه در حال برگزاری نشست ویژه ای برای ارزیابی وضعیت در مقر این وزارتخانه با حضور یائیر لاپید وزیر خارجه بود. این جلسه همزمان با تماس هایی بود که این وزارتخانه با سفارت  رژیم صهیونیستی در کی یف برای هماهنگی تخلیه اسرائیلی ها برقرار می کند.

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین به نوبه خود به وای نت گفت: «سفارت اسرائیل با وزارت خارجه همکاری می کند تا برای تخلیه اسرائیلی ها و یهودیان از اوکراین به لهستان آماده شود».

به گزارش این وب سایت، صدها اسرائیلی از نماینده رژیم صهیونیستی در شهر لووف خواستار ترک کیف پایتخت اوکراین شدند.

میخائیل برادسکی سفیر  رژیم صهیونیستی در اوکراین با تکرار تماس خود با اسرائیلی ها گفت: ما در حال آماده شدن برای جذب اسرائیلی ها و یهودیان در لووف و انتقال آنها به لهستان هستیم، جایی که انتظار داریم در ساعات آینده موج بزرگی از مردم اوکراین را ترک کنند. "ما هم اوکراین را فورا ترک می کنیم."

این در حالی است که بر اساس بیانیه وزارت  خارجه رژیم صهیونیستی، دیروز حمایت خود را از "تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین" اعلام کرد.

این هفته، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، بار دیگر از اسرائیلی‌ها در اوکراین خواست تا "فوراً بازگردند" و تاکید کرد که "توانایی دولت اسرائیل برای تضمین امنیت آنها در شرایط اضطراری محدود خواهد بود."

رژیم صهیونیستی یک نمایندگی دیپلماتیک جایگزین در شهر لووف در غرب اوکراین، در نزدیکی مرز با لهستان، در پیش بینی نیاز به تخلیه سفارت خود در کیف به دلیل درگیری ها افتتاح کرده است. در همین حال، وزارت خارجهرژیم صهیونیستی پیش از برقراری تماس با این کشورها، طرحی را برای تخلیه زمینی اسرائیلی ها به لهستان، رومانی، مولداوی، مجارستان و اسلواکی آماده کرد.

دولت رژیم صهیونیستی از تنش بین اوکراین و روسیه برای جذب یهودیان اوکراین که جمعیت یهودیان در آن حدود 200000 نفر است به سرزمین های اشغالی استفاده می کند؛ این مساله معمولاً با شروع یک جنگ یا بحران اتفاق می افتد.

این با آنچه روزنامه اسرائیل هیوم امروز گزارش داد، تلاقی می کند که وزارتخانه های مختلف ، ارتش رژیم صهیونیستی، آژانس یهود و سایر نهادها  در حال آماده شدن برای جذب "موج مهاجرت یهودیان از اوکراین" هستند و یک "طرح اضطراری" مفصل به دلیل وقوع جنگ در آنجا تهیه کرده اند.

علاوه بر این، پانینا تامانو شاتا، وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی گفت: ما آماده پذیرش هزاران مهاجر از اوکراین هستیم، اگرچه در یک ماه گذشته درخواستی برای مهاجرت ندیده‌ایم، اما وقتی سلاح ها از آتشباری دست بکشند، ممکن است نظرشان تغییر کند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.