نیروهای عراقی و بسیج مردمی در عملیات آزادسازی شهر راهبردی موصل از اشغال داعش، همچنان در محورهای مختلف در حال پیشروی هستند و تاکنون شمار زیادی از روستاها و مناطق اطراف این شهر را از تصرف داعش آزاد کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد فرمانده پلیس عراق از آزادی کامل محور جنوبی موصل خبر داده است.

نیروهای دولت عراق و مبارزان همراه آنها در عملیات آزاد سازی موصل، همچنان در شمال این کشور در حال پیشروی هستند.

در محور شرقی نیز نیروهای عراقی پیشروی هایی داشته اند. نیروهای عراقی به رغم حملات انتحاری تروریست های داعش، توانستند به پیشروی خود در شرق موصل ادامه دهند.

عملیات آزادسازی موصل از 17 اکتبر ( 26 مهر ) با فرمان «حیدرالعبادی» نخست‌ وزیر عراق، آغاز شد. ده‌ ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه، که در این عملیات مشارکت دارند، در هفته‌ های اخیر ده‌ ها روستا را از چنگ تروریست‌ های داعش آزاد کرده ‌اند.

موصل که آخرین مقر داعش در عراق به شمار می ‌آید، تابستان سال 2014 از سوی تروریست‌ های داعش اشغال شد.

این در حالی است که شهروندان موصل که برخی از شهرها و روستاهای اطراف را تخلیه کرده اند، به رغم آواره شدن زندگی روزمره خود را می گذرانند.

به دنبال آغاز مرحله سوم عملیات موصل و جابجایی گروه های جدیدی از اهالی منطقه برای درامان ماندن از داعش و جلوگیری از به کارگیری آنان به عنوان سپر انسانی، وزیر مهاجرت عراق اعلام کرده است تعداد آوارگان ناشی از این عملیات از مرز 50 هزار نفر گذشته است. حال آنکه بسیاری از اهالی به دنبال پاکسازی به خانه های خود بازگشتند و به همین دلیل جنگ موصل تاکنون با کمترین درد و رنج مردمی روبه رو بوده است.

در اینجا تصاویر خبرگزاری آسوشیتدپرس را از آوارگان موصل ارائه می کنیم:


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.