نیروهای امنیتی روسیه نزدیک به 1400 معترض به جنگ علیه اوکراین را در شهرهای مختلف بازداشت کردند.

به گزارش جماران، برخی منابع رسانه ای اعلام کردند که نیروهای امنیتی روسیه نزدیک به 1400 معترض به جنگ علیه اوکراین را در شهرهای مختلف بازداشت کردند.

پیش از این یک سازمان غیردولتی در روسیه روز پنجشنبه گزارش داد که نزدیک به ۸۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه حمله به اوکراین بازداشت شدند.

به گفته این سازمان غیردولتی «دستکم ۷۸۸ نفر» در ۴۲ شهر روسیه در جریان تظاهرات علیه آغاز جنگ با اوکراین دستگیر شدند.

1

پلیس روسیه روز پنجشنبه ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان که به آغاز جنگ با اوکراین معترض بودند بازداشت کرد.

تصاویری از بازداشت معترضان در سنت‌پترزبورگ منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گزارش داد که پلیس روسیه ده‌ها تظاهرکننده معترض به جنگ با اوکراین را در شهرهای مسکو سنت‌پترزبورگ بازداشت کرد.

2

مقامات روسیه ساعاتی پیش هشدار داده بودند که با معترضان به جنگ با اوکراین برخورد خواهند کرد.

3

عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین سرانجام بامداد روز پنج‌شنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) با فرمان ولادیمیر پوتین در چند شهر واقع در شرق و شمال شرق این کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی این حملات به دنبال سخنرانی تلویزیونی پوتین با تهاجم جنگنده‌های روسی به چند شهر در شرق و شمال شرقی اوکراین، شلیک موشک و پیاده کردن نیرو در ساحل جنوبی اوکراین آغاز و صدای انفجارهای شدید در چند شهر از جمله در کی‌یف، پایتخت، و خارکیف شنیده شد.

برخی منابع از جمله خبرگزاری اینترفاکس همچنین از شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی فرودگاه اصلی پایتخت اوکراین خبر داده‌اند. اوکراین همچنین اعلام کرد که تا کنون ده ها نظامی این کشور در حمله گسترده روسیه به این کشور کشته شدند.

دیمیترو کولبا، وزیرامور خارجه اوکراین همزمان با شروع این حملات با انتشار توییتی از «تهاجم تمام عیار روسیه» به کشورش خبر داد و اعلام کرد که چندین شهر غیردرگیر در مناقشه شرق اوکراین هدف حملات موشکی و هوایی روسیه قرار گرفته‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز در نخستین واکنش به این حملات اعلام کرد که دعای او با مردم اوکراین است زیر آنها «از حملات غیرقانونی و توجیه ناپذیر نظامیان رنج می‌برند.»

کرملین پیش از آغاز این حملات که کشورهای غربی طی دو روز گذشته نسبت به آن هشدار داده بودند از درخواستِ کمک نظامی جدایی‌طلبان شرق اوکراین خبر داده بود.

بریتانیا تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا رشته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد. این تحریم‌ها به دنبال حمله روسیه به اوکراین از سحرگاه روز پنجشنبه وضع شد. 

نخست‌وزیر بریتانیا ساعاتی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را «دیکتاتور» خوانده بود. 

بوریس جانسون تحریم‌های جدید کشورش علیه مسکو را «مهمترین و شدیدترین» تحریم‌هایی خواند که روسیه با آن روبرو شده است.

بنا به تحریم‌های وضع شده شرکت هواپیمایی «آئروفلوت» دیگر اجازه فعالیت در بریتانیا نخواهد داشت. هواپیماهای این شرکت روسی نیز دیگر اجازه فرود در بریتانیا نخواهند داشت.

شماری از تاجران روس و بانک‌های این کشور نیز در فهرست تحریم‌های بریتانیا علیه روسیه هستند. 

 

رهبران کشورهای اروپایی برای شرکت در نشست اضطراری وارد بروکسل شدند

رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست اضطراری برای بررسی جنگ بین روسیه و اوکراین در بروکسل گردهم خواهند آمد. این نشست اضطراری قرار است از ساعت ۲۰ به وقت اروپای مرکزی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز شود.

 

ریاست‌جمهوری اوکراین: ارتش روسیه کنترل تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اندکی پیش از ساعت ۱۹ به وقت اروپای مرکزی (۲۱:۳۰ به وقت تهران) اعلام کرد که نظامیان روسیه کنترل تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفته‌اند. پیش از این گزارش‌هایی از نبرد در نزدیکی این مرکز منتشر شده بود.

 

بایدن: گروه ۷ بر سر تحریم‌های ویرانگر علیه روسیه به توافق رسید

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌گوید کشورهای عضو گروه هفت بر سر وضع «تحریم‌های ویرانگر» علیه روسیه به توافق رسیدند.

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است کمتر از ۴۵ دقیقه دیگر از کاخ سفید درباره حمله روسیه به اوکراین سخنرانی کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.