ترامپ در زمان ترک قدرت فقط 200 میلیون دلار قرض بالا آورده بود.

به گزارش جماران به نقل از وبسایت فوربس، مجموع قرض های «دوتالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به 1.3 میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که وی در زمان ترک قدرت فقط 200 میلیون دلار قرض بالا آورده بود.

در همین حال،  براساس گزارش مجله فوربس که روز سه‌شنبه هفته پیش منتشر شد، ثروت ترامپ به ۲.۵ میلیارد دلار کاهش یافته که ۴۰۰ میلیون دلار کمتر از حد مورد نیاز برای تهیه این فهرست است.

در ۲۵ سال گذشته این نخستین بار است که ترامپ جزو ۴۰۰ آمریکایی ثروتمند مجله فوربس نیست. وی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ میلادی یعنی تا زمانی که رئیس جمهور آمریکا شد، همیشه جزو ۲۰۰ نفر اول این فهرست فوربس بود.

مجله فوربس گزارش داد، ترامپ در یک سناریو جایگزین می‌توانست تا سپتامبر ۲۰۲۱ ثروتی حدود هفت میلیارد دلار داشته باشد اما تصمیمات مالی‌اش سبب شد تا وی راه متفاوتی را پیش برود.

در ادامه این گزارش آمده است: یکی از این تصمیمات که ترامپ در سال ۲۰۱۷ میلادی هنگامی که به ریاست جمهوری رسید، اتخاذ کرد حدود دو میلیارد دلار به دارایی‌هایش خسارت وارد کرد. اگر ترامپ این پول را در یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص قرار می‌داد، می‌توانست تا سال ۲۰۲۱، ۴.۵ میلیارد دلار پول به دست آورد.یکی دیگر از ضربه‌ها به ثروت ترامپ، پاندمی کرونا بود.

اگرچه رمزارزها و برخی سهام‌ها و دارایی‌ها در دوران پاندمی کرونا رشد کردند اما بخش اعظمی از ثروت ترامپ از املاکش در شهرهای بزرگ به دست می‌آید.

براساس گزارش مجله فوربس، از آنجایی که تجارت و گردشگری در دوران پاندمی کرونا شدیدا آسیب دید، به املاک ترامپ نیز ضربه وارد شد.

در آوریل سال جاری میلادی، فهرست میلیاردرهای فوربس نشان داد که ترامپ ۳۰۰ پله تنزل رتبه کرده و ثروتش در دوران ریاست جمهوری‌اش بیش از یک میلیارد دلار کاهش داشته است.

این در حالی است که سخنگوی ترامپ هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

در تحولی دیگر، پایگاه خبری نیوزویک گزارش داد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد روز شنبه در ایالت آیووا یک گردهمایی برگزار کند که انتظار می‌رود شمار زیادی از هواداران وی در این همایش شرکت کنند. 

نیوزویک با اعلام این خبر گزارش داد که به نظر می‌رسد با توجه به نظرسنجیهای مثبت اخیر به سود ترامپ در این ایالت، این همایس اولین استارت ترامپ برای رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 باشد. 

براساس این گزارش، دونالد ترامپ قرار است به همراه «ماریانت میلر-میکز» و «اشلی هینسن» نمایندگان این ایالت در مجلس نمایندگان و همچنین وزیر کشاورزی دولت محلی در این همایش با عنوان «آمریکا را نجات دهید» سخنرانی کند. 

سازمان دهندگان این گردهمایی به شبکه 5 محلی آیووا گفته‌اند که انتظار می‌رود دهها هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

طبق آخرین نظرسنجیهای صورت گرفته در ایالت آیووا، دونالد ترامپ بیشترین محبوبیت را نسبت به هر زمان دیگری در این ایالت کسب کرده است. ایالتی که هم در انتخابات 2016 و هم در انتخابات 2020 در آن ترامپ به آسانی به پیروزی دست یافت. 

از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 که دونالد ترامپ هرگز نتایج آن را به رسمیت نشناخت، وی در موقعیتهای مختلف از احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خبر داده است. با این حال هنوز به صورت رسمی آن را اعلام نکرده است.

افزایش محبوبیت ترامپ در ایالت آیووا در حالیست که میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی ماههای گذشته و به ویژه پس از خروج ارتش آمریکا از افغانستان به شدت کاهش پیدا کرده است.

بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه «کوئینیپیاک» که به تازگی انجام شده، اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور خود در این پست رضایت ندارند و او در تلاش است تا حمایت رای‌دهندگان مستقل را برای خود حفظ کند.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان، عملکرد بایدن در ریاست‌جمهوری آمریکا را تایید می‌کنند، اما ۵۳ درصد آنها با اقدامات وی موافق نیستند.

از جهتی دیگر،کاخ سفید در دستوری از مسوولان نگهدارنده اسناد روسای جمهوری آمریکا خواست سوابق دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا را در روز حمله به کنگره این کشور در اختیار کمیته بررسی حوادث ششم ژانویه قرار دهد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت دولت جو بایدن از تلاش های کمیته بررسی حوادث ششم ژانویه که از سوی مجلس نمایندگان ایجاد شده است، حمایت می کند.

وی افزود رییس جمهوری به این نتیجه رسیده است که داشتن امتیازات اجرایی عدم افشای اولین مدارک دوره ترامپ را تضمین نمی کند. این مدارک توسط بایگانی ملی در اختیار ما گذاشته شده است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد رییس جمهوری همچنین به صراحت اعلام کرده است که درک کامل کنگره و مردم آمریکا از وقایع آن روز با هدف جلوگیری از وقوع مجدد آنها، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، کمیته بررسی حوادث ششم ژانویه پیش از این خواستار دسترسی به مکالمه ها و اظهارات دونالد ترامپ، همسر او و سه فرزندش در روز حمله به کنگره آمریکا شده بود.

ترامپ پیش از این سعی کرده بود از افشای اسناد روز ششم ژانویه در کاخ سفید جلوگیری کند.

وی همچنین اعلام کرده است در روز ششم ژانویه از امتیازات اجرایی ویژه به نفع خود استفاده نکرده است.

 ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی دونالد ترامپ
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.