ترامپ با حمله به بایدن به دلیل خروج از افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان وی را «دلقک» خواند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا حمله کرد و  بیان داشت که نظامیان آمریکایی باید برای بازگشت به افغانستان آماده باشند.

«دونالد ترامپ» در تجمع طرفدارانش در ایالت «آلاباما» گفت: «ما باید وارد شویم، ما باید این کار را بکنیم وقتی که زمانش درست باشد. در حال حاضر ما ممکن است مجبور به ورود باشیم، برای اینکه این فرد که کشور ما را مدیریت می کند، تصمیمات وحشتناکی برای عقب نشینی کل ارتش قدرتمند ما گرفته است. ما ممکن است مجبور به بازگشت شویم. ممکن است هم نرویم. اگر شما آماده نباشید هیچ وقت آن ۴۵ هزار نفر را دوباره نخواهید دید.»

به عقیده ترامپ در افغانستان ۱۰ هزار شهروند آمریکایی نیست بلکه ۴۵ هزار نفر است. ترامپ بدون اینکه منظورش را مشخص کند گفت: « اگر آنها فکر نکنند که شما آماده ورود هستید شما هیچ وقت دیگر آنها را نمی بینید و آنجا ۱۰ هزار نفر نیست بلکه ۴۵ هزار نفر هستند.»

رئیس جمهور پیشین آمریکا در ادامه تأکید کرد: خروج نیروها از افغانستان بزرگترین تحقیر نظامی در تاریخ ایالات متحده بود.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت آنچه در افغانستان روی می‌دهد نه خروج نیروهای ایالات متحده، بلکه تسلیم شدن است.

ترامپ در تجمع هواداران خود در آلاباما گفت: "ما می بینیم که ارتش ما به دشمن تسلیم می شود."

این دیدار توسط رسانه های آمریکایی پخش می شود. این سیاستمدار گفت که دولت کنونی 83 میلیارد دلار تجهیزات، پایگاه های نظامی و ساختمان سفارت گران قیمت در افغانستان به جا گذاشته است.

بایدن به مرخصی رفت و افغانستان به جهنم رفت. رئیس سابق ایالات متحده گفت: " بی کفایتی وحشتناک رهبر ملی، هیچ کشوری چنین چیزی را ندیده است."

وی وضعیت افغانستان را " بزرگترین تحقیر نظامی در تاریخ ایالات متحده " خواند.

این سیاستمدار گفت: "شما هرگز نیروهای خود را اول بیرون نمی‌کشید، آخرین نیروها هستند که عقب نشینی می کنند."

به گفته این سیاستمدار، اقدامات بایدن به این واقعیت منجر شد که در بیستمین سالگرد حمله تروریستی 11 سپتامبر در نیویورک، پرچم طالبان بر فراز ساختمان سفارت آمریکا در افغانستان به اهتزاز در آید.

ترامپ بایدن را "دلقک" خواند. به گفته رئیس جمهور پیشین، دولت کنونی حتی نمی داند که چند آمریکایی باید از افغانستان خارج شوند. ترامپ گفت: "شاید 10، شاید 45 هزار آمریکایی باقی مانده اند، آنها نمی دانند."

این چهارمین سخنرانی ترامپ در جمع هواداران از پایان دوره ریاست جمهوری وی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.