بایدن دستور بمباران مواضع گروه طالبان با استفاده از بمب افکن های استراتژیک را صادر کرد.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه دیلی میل، برخی رسانه ها اعلام کردند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور داده است که بمب افکن های استراتژیک از نوع «ب52» و هواپیماهای سنگین از نوع«لوکهید ای سی 130» برای بمباران مواضع گروه طالبان در افغانستان فرستاده شوند.

روزنامه تایمز انگلیس نیز امروز به نقل از برخی منابع دفاعی آمریکایی نوشت که این هواپیماهای نظامی مواضع گروه طالبان را در شهرهای«قندهار،«هرات» و شهر«لشکرگاه» مرکز ولایت «هلمند» به منظور جلوگیری از سقوط این شهرها به دست افراد مسلح بمباران می کنند.

برخی منابع رسانه ای نیز گفتند که هواپیمای استراتژیک ب52 که تعداد آنها فاش نشده است از پایگاه هوایی «العدید» قطر برای بمباران مواضع طالبان به پرواز در می آیند.

از سوی دیگر، گروه طالبان یک خلبان دیگر نیروهای هوایی ارتش افغانستان از طریق بمب گذاری در خودروی شخصی اش ترور کردند.

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آنها یک خلبان ارتش را در انفجار بمب مغناطیسی در یکی از شهرستان‌های ولایت کابل کشته اند.

کشته شدن «حمیدالله عظیمی» خلبان نیروی هوایی ارتش بر اثر انفجار بمب از سوی دولت کابل نیز تائید شده است.

گفته شده خلبان نیروهای هوایی ارتش افغانستان در شهرستان «چهارآسیاب» ولایت کابل کشته شده است.

به گفته منابع امنیتی افغانستان، ترور خلبان نیروی هوایی این کشور بوسیله انفجار ماشین شخصی وی صورت گرفته و در این انفجار پنج غیرنظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

حملات طالبان طی روزهای گذشته در کابل پایتخت افزایش یافته و هفته گذشته نیز این گروه با حمله انتحاری بر منزل بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان ۸ تن را کشته و ۲۰ نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

خلبانان در حال حاضر در رده نخست ترور طالبان قرار دارند و دو مقام ارشد افغانستان نیز اعلام کرده اند که در ماه‌های اخیر دست‌کم هفت خلبان افغان هنگامی که خارج از پایگاه محل فعالیت خود بودند، ترور شده‌اند.

به گفته کارشناسان، کشتار هدفمند خلبانان افغان، تلاش طالبان برای از بین بردن یکی از توان‌های نظامی دولت افغانستان است.

پیشتر نیز «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان تأیید کرده بود که طالبان برخی از خلبانان نظامی را کشته‌اند. به گفته او طالبان برنامه «هدف گرفتن و حذف» خلبانان نیروی هوایی افغانستان را آغاز کرده زیرا «همه آنها مردم خود را بمباران می‌کنند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.