گروه طالبان دومین مرکز ولایتی در این کشور را به اشغال خود در آوردند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سفارت آمریکا در کابل از شهروندان آمریکایی خواست هر چه سریع تر افغانستان را ترک کنند.

سفارت آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می خواهد که در سریع ترین زمان ممکن و با استفاده از پروازهای تجاری در دسترس افغانستان را ترک کنند.

روز گذشته نیز وزارت خارجه انگلیس به شهروندان این کشور توصیه کرد که به دلیل وخاومت اوضاع امنیتی افغانستان خاک این کشور را ترک کنند.

در همین حال، آخرین گزارش‌ها از وضعیت جنگ در افغانستان حاکی است عناصر گروه طالبان، روز شنبه ۷ اوت، «شبرغان» مرکز ولایت «جوزجان» را به تصرف خود در آوردند.

خبرگزاری فرانسه این خبر را به نقل از «عبدالقادر مالیه» معاون والی این ولایت منتشر کرد. آقای مالیه به این خبرگزاری گفت: «متأسفانه شهر شبرغان به دست طالبان افتاده است و نیروها و مقامات [افغان] به فرودگاه گریخته‌اند.»

شبرغان دومین مرکز ولایتی است که سقوط می‌کند. طالبان دیروز جمعه کنترل شهر «زرنج» مرکز ولایت «نیمروز» افغانستان را به دست گرفتند.

نبرد میان نیروهای دولتی و عناصر طالبان امروز شنبه به کوچه پس کوچه‌های شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان کشیده بود.

جنگ در شبرغان از روز جمعه با وارد شدن  طالبان به آن شدت گرفته و بخش‌هایی از شهر میان دو طرف دست به دست می‌شد.

رسانه‌های افغانستان پیش‌تر و به نقل از منابع محلی از تسخیر ساختمان‌ها، مراکز دولتی و زندان شبرغان و رهانیدن شماری از زندانیان توسط طالبان خبر داده بودند.

شبرغان زادگاه ژنرال«عبدالرشید دوستم» است. با سقوط شهر خانه آقای دوستم نیز بدست طالبان افتاد.

به گفته «سیدشمس‌الدین سادات» رییس شورای ولایتی حزب جنبش ملی در «بلخ» ۱۵۰ نیروی مردمی وابسته به این جنبش به کمک نیروهای دولتی شتافته و نیروهای ویژه وارد شبرغان شده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.