موج جدید کرونا در جهان کشورهای مختلف را درگیر کرده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت بهداشت عراق امروز چهارشنبه هشدار داد که به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور هر لحظه ممکن است کنترل این بیماری را از دست بدهد.

«ربی فلاح حسن» عضو تیم پزشکی و رسانه ای در وزارت بهداشت اعلام کرد که شمار مبتلایان و فوتی کرونا رو به فزونی است و این به دلیل شدت موج سوم رخ می دهد. 

وی افزود در موج شوم کرونا به شدت شیوع پیدا می کند و اقشار جوان و کودکان نیز مبتلا می شوند.

این پزشک عراقی گفت: بیمارستان ها پر از موارد شدید و حاد است با وجود این هنوز توان پذیرش بیماران بیشتر را داریم.

فلاح حسن در ادامه گفت که همه سیستم های بهداشتی در جهان حتی اگر بسیار هم پیشرفته و با امکانات باشند باز هم از افزایش زیاد تعداد مبتلایان با وجود توان بالای پذیرش تحت تأثیر قرار می گیرند و در عراق به مرحله از دست دادن کنترل اوضاع می رسیم.

در تحولی دیگر، رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت: "همه گیری افراد واکسینه نشده" در کشور وجود دارد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، بیان کرد: کسانی که علیه کرونا واکسینه شده اند به ندرت بیمار می شوند و تقریباً هرگز به بیمارستان نمی روند.

بایدن توضیح داد: کارشناسان معتقدند که این یک فاجعه است که می توان از آن جلوگیری کرد و پیش از شروع به بهبود وضعیت بدتر خواهد شد.

رهبر آمریکا افزود: ایالت هایی که میزان واکسیناسیون جمعیت آنها پایین است ۱۰ تا ۲۰ برابر موارد بیشتری از ابتلا به ویروس کرونا دارند.

بایدن می گوید: این آتش سوزی در بین کسانی است که واکسینه نشده اند.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری های آلرژیک و واگیر ایالات متحده، پیشتر اعتراف کرده بود که وضعیت رشد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور بدتر خواهد شد.

به اعتقاد وی، در عین حال با وجود افزایش و شیوع گونه دلتا، کشور قادر خواهد بود از قرنطینه جدید جلوگیری کند.

فائوچی اظهار داشت: من معتقدم که ما درصد کافی واکسینه شده را داریم، اگرچه برای مهار شیوع بیماری کافی نیست، اما به اندازه کافی برای بازگشت به وضعیتی که در زمستان بودیم نیست.

درتحولی دیگر، شمار واکسینه‌شدگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه از مرز بیش از ۲۲۰ میلیون تن گذشت و به این ترتیب بیش از نیمی از کلّ جمعیت این کشورها واکسینه شدند.

«دانا اسپنانت» سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن اعلام این خبر گفت:‌ «مطابق آمار مرکز کنترل بیماری‌ اتحادیه اروپا تا کنون ۵۴/۷ درصد از کل جمعیت به‌طور کامل (با تزریق دو دوز) واکسینه شده‌اند.»

وی افزود: «۶۸/۴ درصد از بزرگسالان در اتحادیه اروپا نیز تا کنون دست‌کم یک دوز واکسن زده‌اند.»

این مقام اروپایی همچنین تصریح کرد که اتحادیه اروپا یکی از مناطقی است که بیشترین میزان جمعیت خود را واکسینه کرده،‌ اما درعین‌حال مهم است که واکسیناسیون به‌طور متوازن در تمام مناطق انجام شود تا خطر شیوع دوباره یا جهش ویروس در مناطق محدود به حداقل برسد.

پرجمعیت‌ترین کشورهای این اتحادیه یعنی فرانسه (۵۳ درصد)، اسپانیا (۵۸ درصد)، ایتالیا (۵۴ درصد) و آلمان (۵۲ درصد) همه بیش از نیمی از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند.

مالت (۷۴ درصد) و بلژیک (۵۹ درصد) بیشترین و رومانی (۲۵ درصد) و بلغارستان (۱۴ درصد) کمترین میزان واکسیناسیون را داشته‌اند.

تاکنون ۴۴۰ میلیون دوز واکسن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا توزیع شده که میانگین موجودی واکسن را برای هر ۱۰۰ نفر به ۹۸/۲ دوز می‌رساند، درحالی که در ایالات متحده برای هر ۱۰۰ نفر ۱۰۲/۴ دوز واکسن موجود است.

در اتحادیه اروپا روزانه به طور میانگین ۰/۶ درصد از جمعیت واکسن می‌زنند، حال آن‌که این رقم در ایالات متحده سه برابر کمتر، یعنی ۰/۲ درصد از کل جمعیت است.

مراجع پزشکی اروپا چهار واکسن «فایزر»، «مُدرنا»، «آسترازنکا» و «جانسون‌ اند جانسون» را تأیید کرده‌اند، هرچند کشورهای مجارستان و اسلوواکی از واکسن‌های تولید چین و روسیه هم برای ایمن‌سازی شهروندان‌شان علیه کووید-۱۹ بهره می‌برند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.