بسیاری از افراد مسن در دوران کرونا، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و نمی توانند به تنهایی کارهای خانه را انجام دهند.

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک ،بر اساس مطالعه موسسه خیریه بریتانیایی Age UK ، قرنطینه ای که به دلیل همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده است باعث آسیب روحی و جسمی برای افراد مسن شده است.

به گفته جامعه شناسان، میلیون ها نفر ممکن است هرگز از مشکلاتی که در ماه های قرنطینه در تنهایی به دلیل کووید 19 در ان گرفتار بودند، رهایی نیابند.

این سازمان در فوریه 2021 از15 میلیون نفر که نیاز به مراقبت دارند، و همچنین افرادی که از آنها مراقبت می کنند، نظرسنجی کرد. یک چهارم آنها (حدود 3.7 میلیون نفر از این افراد مسن) گفته اند که در طول قرنطینه دچار درد جسمی شده اند. انزوای اجتماعی، عدم تحرک و خروج از شیوه معمول زندگی "زخم های عمیقی" بر جای گذاشته است. 17 درصد از پاسخ دهندگان (2.7 میلیون نفر) در راه رفتن مشکل داشتند و قادر به ایستادن نبودند و 12 درصد (1.9 میلیون نفر) احساس مرگ می کردند. علاوه بر این ، 22 درصد (3.2 میلیون) به خاطر سپردن مطالب مهم را دشوارتر می دانستند و 43 درصد (6.9 میلیون) انگیزه کمتری برای انجام کارهایی که دوست داشتند احساس می کردند.

بسیاری از افراد مسن در دوران کرونا، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و نمی توانند به تنهایی کارهای خانه را انجام دهند. بنابراین ، 54 درصد از افراد مسن (8.7 میلیون نفر) هنگام مراجعه به بیمارستان احساس اعتماد به نفس کمتری کردند.

یکی از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفت که او افسرده شده است. او می افزاید: "من اغلب می نشینم ، گریه می کنم و تعجب می کنم که چگونه می توانم زندگی کنم." یکی دیگر از شرکت کنندگان در مطالعه اذعان داشت: "تقریباً 80 سال بعد ، من دچار حملات وحشتناک روی کره زمین شدم، پیش از کرونا زندگی خوب بود." زنی که از یک پیرزن بریتانیایی مراقبت می کرد، خاطرنشان کرد که روحیه او بدتر شده است.

مدیر موسسه خیریه کارولین آبراهامز ، افزود: "هنوز برای گفتن اینکه چه تعداد از افراد مسن می توانند از بیماری همه گیر بهبود یابند ، زود است ، اما حداقل رهایی  کار دشوار خواهد بود."

 

اعتراض به گواهی واکسیناسیون جلسه مجلس نمایندگان ایتالیا را به تشنج کشید

اعتراض نمایندگان حزب «برادران ایتالیا» به طرح لزوم ارائه گواهی واکسیناسون برای ورود به اماکن عمومی روز پنجشنبه جو جلسه مجلس نمایندگان این کشور را متشنج کرد.

دولت ایتالیا در نظر دارد تا همزمان با افزایش موارد ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» ارائه «گواهی عبور سبز» را برای ورود به اماکنی مانند باشگاه های ورزشی، موزه ها و سالن رستوران ها اجباری کند. این گواهی برای افرادی صادر می شود که حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده باشند یا طی شش ماه گذشته به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شده باشند و یا تست ابتلای آنها به ویروس کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته منفی باشد.

«جورجیا ملونی» رهبر حزب راست افراطی «برادران ایتالیا» در برابر بیماری «کووید ۱۹» واکسینه شده است. وی با این حال تاکید می کند که با ایجاد محدودیت برای افرادی که واکسینه نشده اند مخالف است.

 

گونه دلتا دردسر تازه برای چین

صدها هزار شهروندی که به قرنطینه رفته‌اند و ویروسی جهش یافته که برغم واکسیناسیون در حال گسترش است؛ چین بار دیگر در معرض همه‌گیری قرار گرفته و سویه دلتا سیاست «کوویدِ صفر» را در این کشور با تهدید جدی روبرو کرده است.

افزایش موارد ابتلا به ویروس که البته هنوز در سطحی بسیار محدود در چین گزارش شده روز جمعه پنج استان چین و پایتخت را تحت تاثیر قرار داد.

گفته می‌شود که کانون اصلی موارد تازه ابتلا به بیماری کووید در پکن و استان‌های آلوده شده، شهر نانجینگ واقع در شرق این کشور بوده است.

این کلانشهر که مرکز استان «جیانگسو» است و در سیصد کیلومتری شانگهای واقع شده، از زمان شناسایی ۹ مورد تست مثبت در میان کارگران فرودگاه بین‌المللیِ شهر در طول ماه جاری میلادی تاکنون تنها از ثبت ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید خبر داده اما به عنوان کانون همه‌گیری جدید بیماری در چین، گستره جغرافیایی مهمی را در این کشور تحت پوشش قرار داده است.

منابع بهداشتی در چین اعلام کرده‌اند که دست کم ۲۰۶ مورد ابتلا به سویه جهش یافته دلتا در سطح ملی به این کانون مرتبط بوده است.

برغم آنکه شمار موارد ابتلا به نسبتِ آمار ثبت شده در دیگر کشورها بسیار محدود است اما وضعیت موجود مقامات چینی را برای تحقق هدف اعلام شده مبنی بر رساندن میزان ابتلا به بیماری کووید به صفر در کشورشان به شدت نگران کرده است.

صدها هزار نفر هم اکنون در استان جیانگسو که شهر نانجینگ مرکز آن است قرنطینه شده‌اند؛ این در حالی است که مسئولان این شهر ۹ میلیون و دویست هزار نفری از ساکنان خواسته‌اند که دو بار آزمایش کرونا بدهند.

منطقه چانگپینگ واقع در حومه پکن،‌ جایی که به تازگی دو بیمار مبتلا به کووید شناسایی شده حدود ۴۱ هزار نفر در ۹ محله مسکونی روز پنجشنبه ملزم به قرنطینه شدند.

این نخستین موارد ابتلا به بیماری کووید است که طی شش ماه گذشته در کلانشهر ۲۰ میلیون نفری پکن شناسایی و ثبت شده است.

ویروس اولیه کرونا بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده برای اولین بار اواخر سال ۲۰۱۹ در استان ووهان واقع در مرکز چین شناسایی شد.

این کشور که کانون اولیه همه‌گیری بیماری کووید۱۹ لقب گرفته طی بیست ماه گذشته موفق شد با قرنطینه‌های سفت و سخت، اطلاع‌رسانی دقیق، ردیابی مبتلایان از طریق اپلیکیشن‌های موبایل و دیگر ابزارها و یا قرنطینه اجباری مسافران ورودی تا حد زیادی این بحران را تحت کنترل درآورد.

زندگی در چین از بهار سال ۲۰۲۰ بواسطه همین‌ سیاست‌ها تقریبا شکل عادی به خود گرفت؛ به نحوی که مقامات چینی از آوریل سال گذشته میلادی تا کنون تنها از دو مورد مرگ ناشی از کووید خبر داده‌اند.

در پی مثبت شدن تست ۹ کارگر فرودگاه بین‌المللی شهر نانجینگ، مقامات چینی مسئولان فرودگاه را مورد سرزنش قرار داده و آنها را به رویکردی غیرحرفه‌ای در مدیریت متهم کردند؛ به خصوص پس از آنکه کارگران مبتلا به ویروس اجازه عبور از بخش پروازهای بین‌المللی به سالن پروازهای داخلی را دریافت کرده بودند.

یک مسئول بهداشتی در شهر نانجینگ در این خصوص می‌گوید: «اکنون مشخص شده که کارگران در پاکسازی کابین پرواز CA910 که روز دهم ژوئیه از روسیه در فرودگاه این شهر به زمین نشسته بود، مشارکت داشته‌اند.»

رسانه‌های محلی به نقل از یک پزشک در شهر نانجینگ اعلام کردند که اغلب بیماران جدید شناسایی شده در این شهر قبلا واکسینه شده بودند.

این مسئله سوال‌ها و ابهاماتی را در خصوص اثربخشی واکسن‌های چینی که تنها واکسن‌های موجود در این کشور هستند، مطرح کرده است.

ژانگ ونهونگ، کارشناس بیماری‌های عفونی در شانگهای که در رسانه‌های چینی چهره‌ای شناخته شده است روز پنجشنبه اعلام کرد: اگر هدف کاهش سرعت انتشار ویروس و کاستن از شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید باشد، واکسن چینی می‌تواند تا حدی ایمنی ایجاد کند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «اما واکسن فعلی ممکن است نتواند هدف ریشه‌کن سازی ویروس را در کشور تامین کند.»

این متخصص چینی بیماری‌های عفونی سپس با یادآوری این نکته که «اگر همه شهروندان هم واکسینه شوند، ویروس برغم کم خطر شدن اما باز هم به گردش در می‌آید» پیشنهاد کرد که باید مقتضیات زندگیِ همسو با وجود ویروس را یاد گرفت؛ پیشنهادی که با سیاست اعلام شده از سوی مقامات چینی مبنی بر ریشه‌کنی کامل بیماری یا «کوویدِ صفر» همخوانی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.