با توجه به ابتلای وزیر بهداشت انگلیس به کرونا، هر کسی از جمله نخست وزیر که در 48 ساعت گذشته با جاوید در تماس بوده است باید خود را قرنطینه کند.

 

به گزارش جماران به نقل از گاردین، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد و گفت که علائم خفیف بیماری کووید 19 را در بدن احساس می‌ کند.

جاوید 51 ساله با انتشار پیامی ویدئویی در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن تایید این موضوع تصریح کرد که به رغم دریافت هر دو دوز واکسن، به ویروس کرونا مبتلا شده و خود را همراه با خانواده اش قرنطینه کرده است.

این یک دردسر بزرگ برای نخست وزیر ایجاد می کند. طبق قوانین آزمایش و ردیابی، هر کسی که در 48 ساعت گذشته با جاوید در تماس بوده است باید خود را قرنطینه کند. اعتقاد بر این است که جانسون روز جمعه با وزیر بهداشت در خیابان «داونینگ» ملاقات کرده است. این مسئله نخست وزیر را در موقعیت ناراحت کننده ای قرار می دهد.

جانسون با توسل به یک طرح آزمایشی که به افراد اجازه می دهد با آزمایش روزانه کار کنند، ممکن است بتواند از قرنطینه جلوگیری کند. هفته گذشته مشخص شد که کارمندان سه بخش دولتی در طرح آزمایشی ثبت نام کرده اند. با این حال، جانسون خطر متهم شدن به استفاده از استانداردهای دوگانه را هم دارد زیرا دولت همچنان مردم را ترغیب می کند اگر به آنها گفته شود، خود را قرنطینه کنند.

استفاده از این طرح توسط مقامات همچنین موجب عصبانیت نمایندگان مجلس محافظه کار در مخالفت با قوانین قرنطینه می شود.

پزشکان و نمایندگان مجلس گفتند که آزمایش مثبت جاوید، علیرغم تزریق دو دوز واکسن، خطر مضاعف را برای 32٪ از بزرگسالان و همه کودکانی که هر دو دوز واکسن را نزده اند ، برجسته کرده است.

اما شب گذشته ساندی تلگراف گزارش داد که به اکثر کودکان واکسن زده نمی شود. به گفته آنها، کودکان 12 تا 15 ساله که با بزرگسالانی که آسیب پذیر هستند زندگی می کنند، واجد شرایط هستند. وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی گفت هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

خبر ابتلای وزیر بهداشت انگلیس به بیماری کووید 19 تنها دو روز پس از لغو اغلب محدودیت‌ هایی کرونایی در این کشور رسانه‌ ای شده است. بوریس جانسون پیشتر اعلام کرده بود که با توجه به پیشرفت کارزار واکسیناسیون منطقی نیست که محدودیت‌ ها همچنان ادامه داشته باشد و کشور باید به روال زندگی عادی باز گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید زندگی همراه با ویروس را آموخت و با شرایط لازم جهت کمتر آسیب‌ دیدن از آن کنار آمد پیش بینی کرده بود که ممکن است برداشتن محدودیت‌ها با افزایش شمار مبتلایانی که تنها علائم خفیف بیماری را حس می‌کنند و راهی بیمارستان نمی‌شوند، همراه شود.

روز شنبه 54،674 مورد جدید دیگر کووید 19 اعلام شد که تأیید می کند شمار مبتلایان جدید به تعداد سطح ژانویه رسیده است. همچنین 41 مورد مرگ ناشی از کووید نیز اعلام شد.

نگرانی گسترده ای از سوی مقامات بهداشت عمومی در مورد ادعای نخست وزیر مبنی بر اینکه مردم باید «زندگی را با کووید 19» را یاد بگیرند و «مسئولیت شخصی خود را انجام دهند» وجود داشته است.

هر چهار نهاد بهداشت عمومی مستقل انگلیس در نامه ای به «آبزرور» هشدار می دهند: «زندگی با کرونا موضوع راحتی نیست. ما باید با احتیاط پیش برویم، نه بی پروا ... دولت باید اقدامات موثر بهداشت عمومی را گسترش دهد زیرا مسئولیت شخصی کافی نخواهد بود.»

چهره های ارشد سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس از جمله کسانی هستند که می خواهند جانسون و سایر وزرای ارشد کارهای بیشتری انجام دهند تا بر لزوم ادامه پیروی از توصیه هایی مانند استفاده از ماسک در محیط های شلوغ داخلی تأکید کنند.

ده ها نفر از موسسات خیریه برجسته سرطان در انگلستان با متحد کردن خواستگاری قدرتمند خود را به عموم مردم رساندند تا اقدامات لازم را برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد در برابر ویروس انجام دهند.

در نامه کارشناسان بهداشت عمومی آمده است: «هیچ کس خواهان چرخه های بی پایان محدودیت های قانونی و قرنطینه نیست، اما ایده بازگشت سریع به زندگی عادی هم ایده خطرناکی است.»

بر اساس تازه‌ ترین آمارها 81 میلیون و 700 هزار دوز واکسن کرونا به 35 میلیون و 500 هزار شهروند انگلیسی تزریق شده است. این آمار نشان می‌ دهد که تاکنون 53.3 درصد از جمعیت انگلیس با دو دوز به صورت کامل واکسینه شده‌‌ اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.