پرویز یزدان پناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اوایل شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۵۶ نفر در سطح بیمارستان ها به عنوان بیماران مشکوک و با بیماری حاد تنفسی بستری شدند که یک هزار و ۱۸۹ نفر از این تعداد تاکنون ترخیص شده اند.

 وی تعداد کل بیماران کرونایی بستری شده در سطح بیمارستان های استان را نیز هم اینک ۱۲ نفر عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین یادآور شد: ستاد استانی مدیریت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد با تاکید حسین کلانتری استاندار یکی از اولویت های اساسی خود را همچنان بر بیماریابی فعال ، گسترده و هدفمند متمرکز کرده که تاکنون دو مرحله اول و دوم طرح غربالگری در این استان به اتمام رسیده است.

 وی با بیان اینکه مرحله سوم طرح غربالگری نیز از امروز سیزدهم اردیبهشت آغاز شده است، گفت: از اوایل شیوع بیماری تاکنون حدود ۶ هزار و ۸۰۰ تست کرونا در استان و آزماییشگاه های مرجع انجام شده که بیش از ۶ هزار و ۴۸۰ مورد آنها نیز دریافت شده.

وی گفت: از مجموع ۵۰۸ بیمار مبتلا به کرونا تا ظهر امروز شنبه سیزدهم اردیبهشت در استان ۳۳۰ نفر از آنها به طور کامل بهبود یافته اند و حدود ۱۶۶ نفر در منزل و با دستور و نظارت کادر بهداشت و درمان تحت مراقبت هستند و ۱۲ نفر نیز در سطح بیمارستان ها بستری هستند.

یزدان پناه میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه وبویارحمد را حدود ۳۷ سال ذکر کرد و گفت: یکی از دلایلی اصلی در کاهش محسوس میزان مرگ و میر در استان ناشی از کاهش سن افراد مبتلا به این بیماری است.

یزدان پناه یاداور شد: البته یکی از چالش های اساسی موجود در زمینه افزایش میزان مبتلایان همچنان وابستگی های قومی و عاطفی است که همین امر تا حدود زنگ خطر را در برخی مناطق و دو شهرستان کهگیلویه و گچساران بویژه از هفته گذشته تاکنون به صدا در آورده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.