جو بایدن در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی گفت شخصا دستور حمله‌ های اخیر به مواضع الحشد الشعبی در عراق و سوریه را صادر کرده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جو بایدن» در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی گفت: شخصا دستور حمله‌ های اخیر به مواضع الحشد الشعبی در عراق و سوریه را صادر کردم و این اقدام را بر اساس اختیارات خود در قانون اساسی انجام داده‌ ام.

اشاره بایدن به حمله ارتش تروریستی آمریکا به پایگاه‌ های نیروهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» واقع در غرب استان «الانبار» عراق است.

بایدن در دیدار با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود افزود: تا زمانی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا هستم، ایران نمی‌ تواند به سلاح هسته‌ ای دست یابد.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل پابرجاست و مشتاقانه منتظر دیدار با نخست وزیر «نفتالی بنت» هستم.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد سفر رئیس رژیم صهیونیستی، همکاری پایدار بین واشنگتن و تل آویو را تعمیق می بخشد.

منابع مطلع اعلام کردند: در این دیدار، موضوعات گسترده‌ ای از جمله اقدامات واشنگتن برای بازگشت به برجام ، جنگ 11 روزه اسرائیل علیه غزه و تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی بحث خواهد شد.

بر اساس گزارش ها، این آخرین سفر ریولین محسوب می شود زیرا دوره هفت ساله ریاستش هفته آینده 7 ژوئیه به پایان می‌ رسد و او جای خود را به «اسحاق هرتسوگ» می‌ دهد.

این دیدار تنها چند هفته پس از روی کار آمدن نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی انجام می‌ شود که به دوران طولانی نخست وزیری بنیامین نتانیاهو پایان داد.

ریولین قرار است سپس با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس آمریکا دیدار داشته باشد.

درگیری های اخیر فلسطین و رژیم اشغالگر دست کم 254 شهید فلسطینی داشت.

طبق گفته یکی از مقامات آشنا با رایزنی های دولت بایدن، در حال حاضر امید برای احیای مذاکرات صلح اسرائیلی ها  و فلسطینی ها کم است. این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، گفت که مقامات دولت بایدن از همان ابتدا برای تماس با تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری تلاش کرده اند، روابطی که در زمان دولت ترامپ از بین رفت.

دیدار با ریولین یک روز پس از ملاقات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل در رم انجام شد که به همراه بنت و شش متحد سیاسی دیگر کابینه ائتلافی شکننده ای را ایجاد کردند که نتانیاهو را در مخالفت قرار داد.

گفتنی است بامداد دوشنبه حمله هوایی به اطراف شهر «بوکمال» استان «دیرالزور » سوریه در مرز  با عراق گزارش شد که پنتاگون با انتشار بیانیه‌ ای مسئولیت حمله جنگنده های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت.

الحشد الشعبی عراق بامداد دوشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ‌ های 14 و 46)، واقع در 13 کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

حملات آمریکا با محکومیت طرف‌ های مختلف از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌ وزیر عراق روبرو شد.

سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق با محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه آمریکا افزود: حمله شب گذشته آمریکا به پایگاهی در مرزهای عراق و سوریه بر مبنای همه میثاق های بین المللی، نقض آشکار حاکمیت عراق و امنیت شهروندان عراقی است.

وزارت خارجه عراق هم اعلام کرد: «وزارت خارجه بار دیگر مخالفت کامل خود را با این امر که عراق، یک طرف در هرگونه درگیری یا رویارویی برای تسویه حساب‌‌ ها در اراضی اش باشد، بیان می‌ کند. این امر یک تجاوز و نقض حاکمیت ملی و خروج آشکار از موازین و میثاق‌ های بین‌ المللی محسوب می‌ شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.