ظرفیت بیمارستان ها در افغانستان تکیمل شده و دیگر جایی برای بیماران کرونایی جدید وجود ندارد.

 

به گزارش جماران، صلیب سرخ جهانی و جمعیت هلال احمر روز پنجشنبه اعلام کردند که بیماری کووید-۱۹ در افغانستان از کنترل خارج شده است.

به استناد گزارش این دو نهاد بین المللی در ماه گذشته موارد ابتلا به کووید ۲۴۰۰ درصد افزایش پیداکرده است. ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده و منابع و تجهیزات پزشکی کفاف بیماران را نمی دهند.

نتیجه کووید-۱۹ بیش از یک سوم افراد آزمایش شده در هفته گذشته مثبت شده است که نشان دهنده رشد تصاعدی همه گیری در افغانستان است.

«نیلاب مبارز» سرپرست رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان، پنجشنبه گفت: «افغانستان در نبرد مهار با کووید-۱۹ مشکلات زیادی دارد زیرا تخت های بیمارستانی در کابل پایتخت و در بسیاری از مناطق پرشده اند.»

وزارت بهداشت در روز پنجشنبه اعلام کرد ۲۳۱۳ مورد مثبت و ۱۰۱ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است. ساختار شکننده بهداشت افغانستان طی دهه ها جنگ آسیب دیده است.

به گزارش یورونیوز، همزمان خشونت و ترورها در ماه های اخیر افزایش یافته است. خروج نیروهای خارجی به رهبری ایالات متحده  آمریکا تا ماه سپتامبر نگرانی ها را افزایش داده است. همزمان مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان به نوعی متوقف شده است. کمتر از ۰.۵ درصد ازجمعیت افغانستان تاکنون واکسینه شده اند.

صلیب سرخ جهانی در گزارش خود از جامعه جهانی برای نجات افغانستان از شیوع کووید-۱۹ درخواست کمک کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.