اگر فکر می کنید حمله به کنگره در 6 ژانویه تکان دهنده باشد، آنچه در آینده رخ می دهد می تواند بسیار بدتر از آن باشد.

 

به گزارش جماران، سی ان ان در گزارشی نوشت: حزب جمهوری خواه امروز در حال ساخت بمب سیاسی است - و مواد تشکیل دهنده معجون انفجاری در مقابل چشمان ما در حال مخلوط شدن است. وقتی همه آنها منفجر شود - و خواهد شد مگر اینکه حزب به زودی تغییر مسیر دهد - نتیجه فقط لفاظی افراطی نخواهد بود بلکه می تواند شامل خشونت واقعی نیز باشد.

اگر فکر می کنید حوادث 6 ژانویه تکان دهنده است، آنچه در آینده رخ می دهد می تواند بسیار بدتر از آن باشد.

یک نظرسنجی جدید جالب توسط موسسه تحقیقات دین عمومی نشان داد که تقریباً از هر چهار جمهوری خواه یک نفر (یعنی ده ها میلیون نفر) افسانه کیو انان را باور دارند که «دولت، رسانه ها و دنیای مالی در آمریکا توسط گروهی از شیطان پرستان کنترل می شود. شما ممکن است فقط سر خود را تکان دهید و از این مزخرفات بخندید، با این تفاوت که آنها همچنین معتقدند «چون همه چیز از حد خارج شده است، میهن پرستان واقعی آمریکایی برای نجات کشور ما مجبورند به خشونت متوسل شوند.»

این هیچ موضوع حاشیه ای نیست. تعداد افرادی که به این توطئه های عجیب کیو انان باور دارند بسیار زیاد است. جریانی از سم در جامعه آمریکا جریان دارد که انسجام و نظم اجتماعی و سیاسی آن را تهدید می کند. به گفته «رابی جونز» بنیانگذار موسسه تحقیقات دین عمومی، «اگر این یک دین بود، به اندازه همه پروتستان های انجیلی سفیدپوست، یا همه پروتستان های اصلی خط سفید بود.»

نظرسنجی پس از نظرسنجی همچنین نشان داده است که اکثریت جمهوری خواهان (61 درصد ) بر اساس نظرسنجی رویترز / ایپسوس، معتقدند انتخابات از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ به سرقت رفته است.

الهام بخشیدن به این لژیون ها برای دستیابی به سلاح هایشان برای اهداف سیاسی از جمله کار افرادی چون «مت گائتس» نماینده جمهوری خواه فلوریدا است، که با «مارجیوری تیلور گرین» نماینده جمهوری خواه جورجیا وارد کارزار تبلیغاتی شده است. گائتس روز پنجشنبه در یک حضور مشترک با گرین در جورجیا اعلام کرد که اصلاحیه دوم «مربوط به شکار نیست». در عوض، وی گفت، این در مورد «توانایی حفظ شورش مسلحانه علیه دولت در صورت لزوم آن است.»

سپس نظرات منحرف گرین درباره یهودیان و لیزرهای فضایی، و پیشنهاد توهین آمیز وی مبنی بر برابری بین الزامات پوشیدن ماسک برای محافظت در برابر ویروس کرونا و هدف قرار دادن یهودیان در هولوکاست، توجهات زیادی را جلب کرد. اما هنگامی که ترامپ وی را به عنوان «ستاره آینده جمهوری خواهان» تحسین کرد، بسیاری از رهبران حزب در انتقاد از او مردد شدند.

بنابراین، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و ببینیم که این ساخت بمب چگونه پیش می رود. رهبران بی شماری از جمهوری خواهان ادعای دزدیده شدن انتخابات را گسترش داده یا از انکار دروغ بزرگ خودداری می کنند. ده ها میلیون جمهوری خواه به اشتباه باور دارند که ترامپ پیروز شده است. تقریباً یک چهارم جمهوری خواهان معتقدند استفاده از خشونت برای «نجات کشور» ضروری است. سپس به آنها گفته می شود که قانون اساسی ایالات متحده از حق داشتن اسلحه گرم به منظور قیام در برابر دولت حمایت می کند. و سپس - برای روشن کردن فیوز - به آنها گفته می شود که دموکرات ها شبیه نازی ها هستند.

اگر این دستور العمل فاجعه نیست - نه فقط برای جمهوری خواهان بلکه برای کل کشور - بگویید که چیست.

در حالی که جمهوری خواهان زمینه را برای یک شورش دیگر فراهم می کنند، این شورشی است که احتمالاً بسیار بزرگ تر از فاجعه 6 ژانویه خواهد بود و رهبران حزب، «بزرگترها» مسئولیت خود را در قبال کشور رها کردند و در عوض بر پیروزی در انتخابات بعدی تمرکز کردند. ممکن است آمریکا منفجر شود، اما حداقل آنها سعی می کنند اکثریت کنگره را بدست آورند - حتی اگر این به معنای جلوگیری از تحقیق در مورد حمله 6 ژانویه به پایتخت آمریکا توسط طرفداران خشمگین ترامپ باشد.

برخی ممکن است این مانورها را درباره حمله 6 ژانویه، عدم تمایل به اعلام حقانیت انتخابات و پیامدهای سخنان فزاینده شدید، و فقط نشانه ای از یک سیستم سیاسی دو قطبی بدانند. این تفکر قادر به درک جدی بودن مسائل نیست. و تا زمانی که رهبران جمهوری خواه از خواب بیدار نشوند، آمریکا به زودی ممکن است با چیزی بسیار خطرناک تر از سخنان بیش از حد افراطی و انتخابات مورد مناقشه روبرو شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.