«مارجری تیلور گرین» حامی ترامپ و تئوری توطئه «کیوانان» این روزها سرو صدای زیادی در آمریکا برپا کرده است.

 

به گزارش جماران، این روزها نام یک زن در رسانه های آمریکا و اظهارنظرها زیاد دیده و شنیده می شود. او «مارجری تیلور گرین» حامی ترامپ و تئوری توطئه «کیوانان» است. 

 

Marjorie-Taylor-Greene-David-Hogg-video

 

در تازه ترین واکنش به اظهارات وی، «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنا با صدوربیانیه ای عقاید افراطی گرین، حمایت وی از کیوانان و سایر تئوری های توطئه را محکوم کرد و آنها را سوژه تمسخر و خنده دموکرات ها و برخی جمهوری خواهان دانست.

مک کانل گفت: استقبال نماینده حزب کنگره در جورجیا از تئوری های توطئه و «دروغ های لوس» یک «سرطان برای حزب جمهوری خواه» است.

 

210201202002-mcconnell-marjorie-taylor-greene-split-super-tease

 

مک کانل در این بیانیه گفت: «کسی که گفته است شاید هیچ هواپیمایی در 11 سپتامبر به پنتاگون برخورد نکرده، تیراندازی های وحشتناک در مدارس از قبل انجام شده است و کلینتون ها هواپیمای جی اف کندی جونیور را ساقط کرده اند، در واقعیت زندگی نمی کنند. این اظهارات هیچ ارتباطی با چالش های پیش روی خانواده های آمریکایی یا بحث های جدی درباره چیزهایی ندارد که می تواند حزب ما را تقویت کند.»

این تازه ترین واکنش به موضع گیری های تیلور گرین است و این سوال را به ذهن می آورد که این زن که بدین شکل داد رهبر جمهوری خواهان را درآورده، کیست.

مارجری تیلور گرین گیست؟

مارجری تیلور گرین متولد 27 مه 1974 در شهر میلجویل ایالت جورجیا، دختر «رابرت تیلور» موسس و مالک شرکت ساخت و ساز «تیلور کامرشال» در جورجیا است. 

پدرش این شرکت را در سال 2002 به گرین و همسرش «پری» فروخت. این زوج به ترتیب معاون رئیس و رئیس شرکت هستند. گرین از سال 2007 تا 2011 به عنوان مدیر ارشد این شرکت شناخته می شد.

 

Perry-Greene-is-best-known-as-a-spouse-of-Marjorie-Taylor-Greene-businesswoman-and-a-politician

 

وی از دبیرستان «ساوث فورسیث» در کامینگ جورجیا دیپلم گرفت و در دانشگاه جورجیا با لیسانس مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شد.

زندگی گرین در حدود سال 2011 تغییر جهت داد زمانی که او دیگر مدیر کمپانی تیلور نبود. او به برند CrossFit ملحق شد و شروع به پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی و انتشار پادکست برای آن کرد. او سالن ورزشی CrossFit را تاسیس کرد و سپس فروخت. 

 

0

 

مجلس نمایندگان آمریکا

انتخابات

گرین کاندیداتوری خود را در سال 2020 در حوزه ششم کنگره جورجیا آغاز کرد، اما پس از آنکه «تام گریوز» اعلام کرد که برای انتخابات مجدد کاندید نخواهد شد، انتخابات خود را به حوزه چهاردهم منتقل کرد. این حوزه شامل قسمت شمال غربی این ایالت است.

گرین به عنوان یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرد. وی با شعار «نجات آمریکا، سوسیالیسم را متوقف کنید!» شرکت کرد.

 

257

 

چند روز قبل از انتخابات مقدماتی، فیس بوک یک ویدئوی گرین را به دلیل نقض شرایط خدمات حذف کرد. وی در این ویدئو یک اسلحه به سبک ای آر 15 در دست داشت و به «تروریست های آنتیفا» هشدار می داد.

 

آنتیفا

گرین در انتخابات مقدماتی در جایگاه نخست قرار گرفت و در دور دوم انتخابات با «جان کوان» روبرو شد. گرین در 11 اوت، کوان را شکست داد. 

 

5ee2b1edeb27b.image

 

روز بعد از پیروزی گرین در دور دوم انتخابات، ترامپ با حمایت از وی در توئیتی، گرین را «ستاره جمهوری خواه آینده» توصیف کرد که «از همه چیز قدرتمند است و هرگز تسلیم نمی شود - یک برنده واقعی!»

 

Untitled

 

انتظار می رفت گرین با «کوین ون اوسدال» دموکرات روبرو شود، اما اوسدال 11 سپتامبر سال 2020 از گردونه رقابت ها انصراف داد. این امر باعث شد گرین خودبخود برنده باشد.

 

5f347ad78e869.image

 

در تاریخ 3 سپتامبر سال 2020 ، گرین یک پست در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشت که در آن یک اسلحه ای آر 15 در کنار کلاژ تصاویر نمایندگان دموکرات «الکساندریا اوکاسیو-کورتز، ایلهان عمر و رشیده طالب» به تصویر کشیده است. گرین ادعا کرد که زمان آن رسیده است که «مسیحیان محافظه کار قدرتمند علیه این سوسیالیست هایی که می خواهند کشور ما را از هم بپاشند، به پا خیزند.»

 

sub-buzz-14570-1599236210-11

 

عنوان تصاویر «بدترین کابوس جوخه مرگ» بود.« نانسی پلوسی» رئیس مجلس،  این کار را «تهدیدی خطرناک برای ترویج خشونت» توصیف کرد و عمر پس از تهدید شدن به مرگ، خواستار حذف آن از فیس بوک شد. در پاسخ به سوالات فوربس در مورد تهدید بودن این پست، سخنگوی گرین این حرف را «پارانوئید و مضحک» و «نظریه توطئه» خواند. 

فیس بوک روز بعد به دلیل نقض سیاست های خود در زمینه تحریک خشونت، این پست را حذف کرد و باعث شد گرین ادعا کند که دموکرات ها سعی داشتند حتی قبل از اینکه من سوگند یاد کنم، مرا حذف کنند.»

 

773x435_cmsv2_d7bb2ed3-ad6f-586c-9e8a-8d9fcda6aab3-5295534

 

در انتخابات عمومی، گرین با 74 درصد آرا پیروز شد. ون اوسدال که برغم انصراف نام او در آرا باقی مانده بود، 25 درصد آرا را به خود اختصاص داد. 

گرین دومین زن جمهوری خواه به نمایندگی از جورجیا در مجلس شد. 

آغاز به کار نمایندگی

گرین در اولین روز کارش، ماسکی در صحن مجلس به صورت داشت که روی آن نوشته شده بود «ترامپ برنده شد»؛ در حالی که در واقع ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به جو بایدن باخت.

 

download (14)

 

در هنگام شمارش آرای انتخاباتی، گرین با شمارش آراء الکترال میشیگان مخالفت کرد. با این حال، این اعتراض توسط یکی از اعضای سنای آمریکا امضا نشده و بنابراین فاقد اعتبار شد.

 

NINTCHDBPICT000631857493-3

 

در جریان حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021، گرین در هنگام پناه  گرفتن از پوشیدن ماسک صورت خودداری کرد و در جریان بحث برای استیضاح ترامپ در توئیتر خود نوشت: «دموکرات ها باید در مورد خشونت سیاسی که از سخنانشان الهام گرفته شده پاسخگو باشند.» این باعث شد «جیسون کرو» نماینده دموکرات از ایالت کلورادو وی را «از نظر اخلاقی ورشکسته» ، «فاسد» و «صراحتا خطرناک» بنامد.

گرین در 21 ژانویه 2021، یک روز پس از مراسم تحلیف بایدن، استیضاح علیه جو بایدن را به اتهام سوء استفاده از قدرت تنظیم کرد. 

وی در مصاحبه ای با نیوزمکس ادعا کرد که بایدن «مایل است از قدرت دفتر ریاست جمهوری سوء استفاده کند و به راحتی توسط دولت های خارجی، شرکت های انرژی خارجی چینی، [و] شرکتهای انرژی اوکراین خریداری شود.»

در تاریخ 27 ژانویه 2021، نماینده «جیمی گومز» نماینده کالیفرنیا اعلام کرد که وی پیش نویس قطعنامه ای مبنی بر اخراج گرین از مجلس را تهیه کرده است، زیرا وی قبلاً خواستار خشونت علیه دموکرات ها به صورت آنلاین شده بود. 

 

جیمی گومز

 

«جیک اوچینکلاس» نماینده ماساچوست نیز خواستار استعفا یا اخراج گرین به دلیل تهدیدهایش برای خشونت علیه سایر قانونگذاران شد. 

در 28 ژانویه سال 2021، با افشای تهدیدات گرین علیه اعضای دموکرات مجلس، نانسی پلوسی رئیس مجلس، در مورد «دشمن درون مجلس نمایندگان» و لزوم افزایش اقدامات امنیتی صحبت کرد، که ظاهراً اشاره به گرین و سایر اعضای جمهوری خواه مانند «لورن بوبرت» داشت که می خواست اسلحه ای را به داخل صحن مجلس بیاورد. پلوسی همچنین از رهبری جمهوری خواهان مجلس انتقاد کرد که گرین را در کمیته آموزش و پرورش قرار داده است، زیرا گرین صحت تیراندازی های مرگبار مدارس در سراسر کشور را زیر سوال برده بود.

در تاریخ 29 ژانویه 2021 «نیکما ویلیامز» نماینده جورجیا و «سارا جاکوبز» نماینده کالیفرنیا قطعنامه محکومیت علیه گرین به دلیل اظهارات تهدیدآمیزش به همکاران کنگره را نوشتند. این قطعنامه شامل درخواست برای استعفای گرین بود. 

 

نیکما ویلیامیز

 

در اول فوریه سال 2021، «استنی هویر» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان، به رهبر مجلس نمایندگان اولتیماتوم داد که اگر جمهوری خواهان ظرف 72 ساعت کرسی های کمیته گرین را از او سلب نکنند، دموکرات ها قطعنامه «واسرمن شولتز» را به مجلس نمایندگان ارائه می دهند .

مواضع سیاسی

گرین پس از پیروزی در دور دوم انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2020، در توییتر ادعا کرد که «حزب جمهوری خواه، رسانه ها و چپ های رادیکال چندین ماه زمان زمان و میلیون ها دلار هزینه صرف حمله به او کرده اند.» وی گفت که قصد دارد حزب جمهوری خواه را به سمت راست متمایل کند.

حق حمل اسلحه

گرین در سپتامبر 2020 در یک تجمع در «رینگ گلد» جورجیا شرکت کرد و در این تجمع گفت که «همیشه» از حقوق دارندگان اسلحه محافظت می کند و به هیچ قانونی رأی نمی دهد که داشتن اسلحه برای مردم دشوارتر شود. 

 

Bethea-MarjorieTaylorGreene

 

وی اظهار داشت: دولت هرگز به من نخواهد گفت که اگر شخصی قصد حمله به من یا فرزندانم را داشته باشد، می توانم چند اسلحه داشته باشم و چند گلوله مجاز است شلیک کنم.

 

UVCUXSH6VQI6VMHEGUHE4YGMSE

 

واشنگتن پست گزارش داد که امنیت این رویداد توسط افرادی تامین می شد که زره، سپر، جلیقه ضدگلوله و در یک مورد تبر همراه داشتند!

 

1600558850_WEB_Greene_0005_gs_t1070_hdb5b8e82326aa5d4fb050d3a2378f210c3817e3a

 

گرین در مصاحبه ای در 27 اکتبر سال 2020، یک هفته قبل از روز انتخابات، به بینندگان گفت: «تنها راهی که می توانید آزادی های خود را پس بگیرید این است که با قیمت خون به دست می آید.»

وی در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 قصد خود را برای هدیه دادن یک تفنگ به سبک ای آر 15 اعلام کرد. 

در 29 ژانویه 2021، نیویورک تایمز جزئیات حمایت گرین و روابطش را در گذشته با گروه های شبه نظامی افراطی، از جمله «سه درصد و حافظان سوگند» که برخی از اعضای آنها در جریان حمله به کنگره آمریکا شرکت داشتند، توضیح داد. 

کووید -19

در ژوئیه سال 2020 ، گرین در توییتر نوشت که «کودکان نباید ماسک بزنند» و توصیه های مراکز پزشکی را رد کرد.

وی محدودیت های اعمال شده در کنگره در پاسخ به شیوع ویروس کرونا از جمله ازوم زدن ماسک را «کنترل استبداد دموکرات ها» توصیف کرد. 

وی با هر نوع استفاده ماسک اجباری، واکسیناسیون اجباری یا قرنطینه در پاسخ به بیماری همه گیر مخالف است. او استفاده از ماسک را در توییتر «ظالمانه» توصیف کرد و باعث واکنش دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی شد که موضع گرین را «نگران کننده» توصیف کرد. 

 

mtp_clip_supersurge_201129_1920x1080.focal-760x428

 

نژاد، دین و مهاجرت

گرین مخالف جنبش «جان سیاهان مهم است» است و آن را به عنوان یک گروه «مارکسیست رادیکال» توصیف می کند. وی در یک ویدئو، فعالان این جنبش را با شرکت کنندگان ناسیونالیست سفیدپوست در راهپیمایی «شارلوتسویل» ویرجینیا در اوت 2017 مقایسه کرد. وی در پایان یکی از فیلم های خود اظهار داشته بود: «بیشترین گروه مردم در ایالات متحده امروزی که مورد بدرفتاری قرار می گیرند، مردان سفیدپوست هستند.»

 

cori%2520bush%2520marjorie%2520taylor%2520greene%2520moving%2520office%2520safety%2520concerns%2520social

 

در صدای ضبط شده ای که بدست پولتیکو رسیده، گرین ادعا کرده که «کسی که مسلمان باشد و به قوانین شریعت اعتقاد داشته باشد، به دولت [ایالات متحده] تعلق ندارد.»

وی استدلال کرد که سیاه پوستان آمریکایی «برده حزب دموکرات هستند». اظهارات وی در مورد سیاه پوستان، مسلمانان و یهودیان توسط رهبران مجلس جمهوری خواه و ائتلاف یهودیان جمهوری خواه تقبیح شد. گرین مدعی شد که انتخابات میان دوره ای 2018، که در آن ایلهان عمر و رشیده طالب به کنگره وارد شدند، بخشی از «تهاجم اسلامی به دولت ما» بود. 

در فوریه 2019، گرین اعلام کرد نمایندگان مسلمان که با استفاده از قرآن به عنوان مقام خود سوگند خورده بودند، برای قانونی بودن، باید به انجیل هم قسم بخورند.

دونالد ترامپ و جو بایدن

گرین یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ است. در 4 ژانویه 2021، وی خواستار باطل کردن صدور مجوزکالج انتخاباتی جورجیا شد. 

 

210120-marjorie-taylor-greene-trump-773

 

پس از استیضاح دوم دونالد ترامپ، وی قصد خود را برای تشکیل پرونده استیضاح علیه جو بایدن در 21 ژانویه اعلام کرد. در 21 ژانویه 2021 وی بیانیه ای منتشر کرد و گفت که در آن روز بندهای استیضاح علیه بایدن را مطرح کرده است.

چندی پیش نیز  روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که این عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا با ارائه یک شکایت خواستار برکناری «جو بایدن» رئیس جمهور جدید این کشور شد.

گرین در توئیتی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: « همین الان شکایتی را ارائه کردم و در آن خواستار برکناری جو بایدن رئیس جمهور شدم و خواهیم دید که  کارها چگونه پیش می رود».

گرین تصریح کرد:« بایدن برای به عهده گرفتن پست ریاست جمهوری لیاقت ندارد و دارای تاریخی طولانی و نگران کننده سوء استفاده از قدرت به عنوان معاون رئیس جمهور باراک اوباماست».

گرین همچنین به مراسم انتصاب بایدن حمله کرد و گفت:«مراسم انتصاب گویی سیطره دولت نظامی یک حزب بر 30 هزار نظامی بود...به مردم گفتند که شرکت نکنند و پرچم ها برای نشان دادن حمایت جعلی برافراشته شد».

 

پشتیبانی از اعدام دموکرات های ارشد

گرین در ویدئویی در ژانویه 2019 در فیس بوک گفت: «این جرمی است که همان خیانت است و مجازات آن اعدام است. نانسی پلوسی مقصر خیانت است.»

در فوریه 2019 در فیلم های پخش زنده فیس بوک، گرین بدون اینکه در مورد محاکمه بحث کند، پیشنهاد کرد که پلوسی به جرم «خیانت» یا زندانی  شود و یا کشته شود. گرین سپس اظهار داشت که «ماکسین واترز» نماینده دموکرات هم به همان اندازه نانسی پلوسی مقصر خیانت است.

 

38552684-0-image-a-33_1611767994983

 

سی ان ان در ژانویه 2021 گزارش داد حساب فیس بوک گرین در 2018 و 2019 از اعدام رهبران دموکرات از جمله باراک اوباما رئیس جمهور سابق، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و همچنین از اعدام عوامل تحقیقات فدرال حمایت کرده است.

پشتیبانی از کیوانان و تئوری های توطئه

پس از دور اول رأی گیری در انتخابات سال 2020، پولیتیکو فیلم های منتشر شده توسط گرین را که در آن عقاید نژادپرستانه، ضد یهودی و اسلام هراسی خود را ابراز کرده بود، دوباره منتشر کرد. حمایت گرین از تعصب و نظریه توطئه کیوانان در فیلم ها، از جمله توسط محافظه کاران از جمله «کوین مک کارتی» رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان  و «استیو اسکالیز» محکوم شد. 

 

32

 

گرین از کیوانان حمایت کرده که مدعی شده دونالد ترامپ دارد مخفیانه با نخبگان شیطان‌ پرستی که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می ‌دهند و در دولت، بازار و رسانه ‌ها رخنه کرده ‌اند، می ‌جنگد.

در ویدئویی در یوتیوب، گرین از «Q» به عنوان یک «میهن پرست» ستایش کرد که نام مستعار فردی است که این جریان را شروع کرده است. کیوانان جنبشی است که به شدت طرفدار دونالد ترامپ است و از او در سطح چهره ‌ای الهی نام می ‌برد. 

 

01de4803-719f-48f8-ac3c-873cfe894844-AFP_AFP_1WO5H1

 

پلیس فدرال آمریکا، کیوانان را را یک تهدید بالقوه افراطی داخلی معرفی کرده است.

تعدادی از حامیان کیوانان به خاطر تهدید و دست زدن به اقدامات مختلف در فضای واقعی دستگیر شده ‌اند.

گرین به جز حمایت از کیوانان، شدیدا حامی ترامپ است و خود را طرفدار آزادی حمل سلاح، مخالف سقط جنین و مدافع ساخت دیوار در مکزیک می‌ داند.

کیوانان چیست و از کجا آمده؟

کیوانان جنبشی حاشیه ‌ای و غیرمتعارف است که در فضای مجازی شدیدا سر و صدا کرده است، مخصوصا در آمریکا.

کیوانان در کنه خود یک تئوری توطئه فراگیر و بی‌ اساس است که می ‌گوید دونالد ترامپ دارد مخفیانه با نخبگان شیطان ‌پرستی که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می دهند و در دولت، بازار و رسانه ‌ها رخنه کرده ‌اند، می‌ جنگد.

 

Qanon

 

پیروان کیوانان باور دارند که این مبارزه نهایتا به روز حسابی ختم خواهد شد که در آن افراد سرشناسی نظیر «هیلاری کلینتون» دستگیر، و اعدام می‌ شوند.

خلاصه داستان این است، اما تعداد شاخه ‌ها، انحرافات و مباحث داخلی چنان زیاد است که کل ادعاهای کیوانان سر به فلک می‌ گذارد، و اغلب هم متناقض است. طرفداران کیوانان با در نظر گرفتن اتفاقات خبری، حقایق تاریخی و علم ‌الاعداد به نتایج خیره ‌کننده‌ ای می ‌رسند.

از کجا شروع شد؟

در اکتبر 2017، کاربر ناشناسی یک سری مطلب در تالار گفت‌ و گوی 4چن منتشر کرد. او مطالبش را با امضای «Q» کار کرده بود و مدعی بود که در آمریکا به سطحی از اطلاعات محرمانه دسترسی دارد که مستلزم داشتن «اجازه Q» است.

 

_102801077_q

 

این پیام ‌ها به «محموله کیو» یا «پودر سوخاری» معروف شدند و اغلب زبانی مرموز داشتند که پر از شعار، وعده و موضوعاتی بودند که برای ترامپ مثبت تلقی می‌ شد.

میزان ترافیک مرتبط با این تئوری در شبکه ‌های اجتماعی معروف مانند فیس بوک، توییتر، ردیت و یوتیوب از سال 2017 به بعد شدیدا افزایش پیدا کرده است، و به نظر می ‌رسد که این مراجعات در جریان همه‌ گیری ویروس کرونا بیشتر هم شده باشد.

بنابراین اگر شبکه‌ های اجتماعی را معیار قرار دهیم، صدها هزار نفر هستند که حداقل بعضی از تئوری‌ های عجیب و غریب ساخته کیوانان را باور کرده ‌اند.

مسدود شدن حساب توئیتر

در 17 ژانویه 2021 شرکت توییتر حساب کاربری تیلور گرین را مسدود کرد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که گرین با یک مقام ایالتی درباره ادعا‌های مطرح‌ شده در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درگیر یک منازعه شد. یک سخنگوی شبکه اجتماعی توییتر با ارسال یک ای‌ میل، دلیل اتخاذ این تصمیم را نقض چندین ‌باره قوانین این شرکت از سوی گرین اعلام کرد.

 

marjorie.taylor.greene.hero_.image__1

 

گرین نیز با صدور یک بیانیه، توییتر را به خاموش کردن صدای حامیان سیاست‌ های محافظه‌ کارانه در آمریکا متهم کرد.

حال باید دید در این ضرب الاجل تعیین شده 72 ساعته «استنی هویر» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان که از 1 فوریه آغاز شده، چه تصمیمی در مورد این زن «ترامپ نما» گرفته می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.