خشونت و بی نظمی حاصل از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره سبب ترس قانونگذاران از این شده است که شاید بالا گرفتن مناظرات بین نمایندگان منتهی به خشونت شود.

 

به گزارش جماران به نقل از نشریه هیل، تنش های ناشی از یورش به کنگره آمریکا، پس از حمل سلاح توسط یکی از نمایندگان جمهوری خواه در صحن مجلس نمایندگان این کشور افزایش یافته است. اکنون قانونگذاران آمریکایی از این می ترسند که شاید بالا گرفتن مناظرات بین نمایندگان، منجر به خشونت و هفت تیرکشی شود.

نگرانی های جدید در آمریکا حدود دو هفته پس از حمله مرگبار روز 6 ژانویه (17 دی) به ساختمان کنگره با حمل سلاح توسط «اندی هریس» نماینده جمهوری خواه ایالت «مریلند» در مجلس نمایندگان افزایش یافته است.

دستگاه فلزیابی که به تازگی در مجلس نمایندگان تعبیه شده است، با عبور هریس هشدار، و سلاح مخفی شده توسط وی را تشخیص داد.

پیشتر نیز گزارش هایی در مورد دور زدن دستگاه های فلزیاب توسط دیگر جمهوری خواهان منتشر شده بود. برخی از دموکرات ها اکنون به طور علنی بیان کردند که در برابر برخی از همکاران خود احساس امنیت نمی کنند.

خشونت و بی نظمی حاصل از حمله طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره سبب ترس قانونگذاران آمریکایی از این شده است که شاید بالا گرفتن مناظرات بین نمایندگان منتهی به خشونت شود.

«جارد هافمن» نماینده کالیفرنیا به هیل گفت: «ببینید در حال حاضر از نظر سیاسی اوضاع بسیار متشنج است. اعتماد به یک سیستم که می تواند اجازه دهد یک اتفاق واقعاً غم انگیز رخ دهد، جنون آمیز است.»

«کاتلین رایس» نماینده نیویورک گفت که هنگام شروع خدمت در مجلس در سال 2015 هرگز تصور نمی کرد در زمان مشاجرات در صحن مجلس خشونت رخ دهد. شایداگر شش سال پیش این جمله را به من می گفتید، من می گفتم هر کس از وقوع خشونت در مجلس بترسد، دیوانه است زیرا این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. اما اکنون؟ متاسفانه اوضاع کاملا فرق کرده و ما باید این را بفهمیم.»

«الکساندر اوکازیو کورتز» دیگر نماینده دموکرات نیویورک با اشاره به نگرانی های امنیتی برای عدم شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور بایدن، گفت: ما هنوز در کنار اعضای دیگر کنگره احساس امنیت نمی کنیم.»

مناظره های شدید قانونگذاران آمریکایی در گذشته معمولا به خشونت میان آنان انجامیده است. بسیاری از درگیری های فیزیکی در جریان بحث های نمایندگان درباره موضوع هایی همچون  برده داری در قرن 19 میلادی، سقط جنین در 1856 و درگیری شدید میان نماینده جمهوری خواه پنسیلوانیا و نماینده دموکرات کالیفرنیا در سال 1858 ریشه در گذشته دارد.

همچنین اوایل ماه جاری میلادی نیز یک درگیری بین نمایندگان (از جمله هریس) در جریان بحث شبانه بر سر نتایج آرای کالج الکترال شکل گرفت.

در حال حاضر مجازات برای قانونگذارانی که حین ورود به ساختمان کنگره، پلیس ساختمان و دستگاه فلزیاب را دور می زنند، در نظر گرفته نشده است. اما انتظار می رود مجلس هنگامی که در هفته اول ماه فوریه دوباره به جلساتش بازگردد، جریمه 5000 دلاری برای اولین مورد تخلف و جریمه 10،000 دلاری را برای جرایم بعدی  تصویب کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.