در حالی که تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا زمان زیادی باقی است، دموکرات ها در حال بررسی رقبای احتمالی بایدن از حزب جمهوری خواه و جمع آوری سوابق آنها هستند.

 

به گزارش جماران، نیویورک پست گزارش داد تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی بیش از 1200 روز باقی مانده است، اما هرگز برای شروع برای آماده شدن زود نیست.

پولیتیکو گزارش داد کمیته ملی دموکرات ها پرونده های تحقیقات سوابق بیش از 20 رقیب احتمالی کاندیدای جمهوری خواهان در سال 2024 - از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ گرفته تا «مایک لیندل» بنیانگذار «مای پیلو» - را جمع آوری می کند.

 

dem-oppo-research-629

 

دیگر کاندیداها که بخشی از تلاش های تحقیقاتی کمیته ملی دموکرات ها هستند، توسط نشریه هیل با عناوین «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق، فرماندار فلوریدا ، «رون دسانتیس» فرماندار سابق کارولینای جنوبی و «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، و «مایک پومپئو» وزیر خارجه سابق معرفی شده اند.

 

dem-oppo-research-631

 

«تد کروز» از تگزاس، «جاش هاولی» از «میسوری» و «ریک اسکات» از فلوریدا و «تاکر کارلسون» مجری برنامه های تلویزیونی فاکس نیوز نیز دیگر کاندیداهای احتمالی هستند.

پولیتیکو گفت، محققان دموکرات کمتر از 49 جمهوری خواه را شناسایی کرده اند که می توانند در سال 2024 برای ورود به کاخ سفید کاندید شوند.

اندازه میدان اصلی رقابتی جمهوری خواه احتمالاً منوط به این خواهد بود که آیا ترامپ تلاش می کند دفتری را که در سال 2020 به جو بایدن باخته بود، دوباره بدست آورد. 

«ران کلین» رئیس دفتر کاخ سفید در گفت و گویی با آکسیوس که روز یکشنبه عصر پخش شد، گفت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به شدت به انتخاب مجدد احتمالی خودش در انتخابات چهار سال آینده و رقابت دربرابر دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌اندیشد.

ران کلین گفت: بایدن می‌داند این یک احتمال کاملا جدی است.

رئیس دفتر کاخ سفید افزود: من نمی‌ خواهم دونالد ترامپ را به عنوان یک رقیب اگر تصمیم به رقابت بگیرد، ارزیابی کنم یا دست کم بگیرم. 

وی افزود بایدن در حال کار بر روی فهرستی از ماموریت‌ ها و اقداماتی است که شرایط را برای ترامپ یا هر کاندیدای دیگر جمهوری خواه جهت شکست دادن او در انتخابات 2024 دشوار می‌ کند.

کلین تاکید کرد:  تجربه ام نشان می‌ دهد روسای جمهور در حال خدمت براساس سابقه کاری شان قضاوت می‌ شوند. رئیس جمهور ترامپ در سال 2020 سابقه بدی داشت. بایدن درحال جمع کردن سابقه‌ ای قوی است که درصورت رقابت در انتخابات 2024 از آن بهره می‌ برد.»

پرسش‌ هایی درباره احتمال رقابت بایدن در انتخابات 2024 به دلیل سن او وجود دارد. او اکنون 78 ساله است و در انتخابات 2024، 81 ساله خواهد بود.

این در حالی است که هفته پیش ترامپ در مصاحبه با پایگاه «دیلی‌ وایر» در پاسخ به این سوال که آیا قصد اعلام کاندیداتوری برای انتخابات 2024 دارد، گفت: «منتظرم در زمان مناسب در این خصوص، [کاندیداتوری ام را] اعلام کنم. هنوز واقعاً خیلی زود است زیرا این یک چیز کاملاً متفاوت است.» 

وی در ادامه گفت: «همان‌ طور که می‌ دانید الان خیلی زود است ولی فکر می‌ کنم مردم وقتی نظرم را قطعی اعلام کنم خیلی خیلی ذوق زده می‌ شوند.»

رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در ادامه گفت که به مسئله کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌ جمهوری 2024 به صورت جدی فکر می‌ کند. 

پایگاه هیل نزدیک به کنگره آمریکا نوشت این نخستین بار است که ترامپ گفته هوادارانش از اعلام کاندیداتوری برای انتخابات خوشحال خواهند شد.

در این بخش شانس برخی از این کاندیداها بررسی می شود:

رون دسانتیس

فرماندار فلوریدا

سن 42 سال

 

ron-desantis

 

فرماندار فلوریدا در جریان رقابت 2018 خود با ترامپ همراه شد و بر «اندرو گیلوم» رقیب دموکرات خود چیره شد. این پوپولیست فلوریدایی با سرپیچی از هشدارهای وحشتناک لیبرال ها، ایالت خود را سریع بازگشایی کرد و در عین حال توانست از موج های جدید ویرانگر کووید19 جلوگیری کند.

کولتر، یکی از طرفداران دسانتیس گفت: «با جمعیتی بیشتر از ایالت نیویورک - و بسیار مسن تر - در زمان دسانتیس ، فلوریدا… مرگ و میر کمتری بدون از بین بردن اقتصاد داشت.»

 

تد کروز

سناتور از تگزاس

سن 49 سال

 

Ted-Cruz

 

اگر قرار بود در رقابت های مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2016 پس از ترامپ یک مقام دومی هم معرفی شود، این فرد تد کروز بود. سناتور تگزاس در انتخابات آیووا پیروز شد و تنها رقیب ترامپ بود. کروز اگرچه بسیار مورد پسند و مورد تأیید همکاران هم حزبی اش در سنا در آن زمان قرار نگرفت، اما بر روی تصویر خود کار کرده و با هم سناتورهای خود خوب بازی کرده است.

کروز همچنین یک حساب کاربری فعال در توییتر با 4 میلیون دنبال کننده و در حال رشد  ایجاد کرده است. فضایی که ترامپ اغلب روی آن بی ثبات و شکننده بود، کروز به خوبی تحت کنترل دارد.

«لوک تامپسون» استراتژیست جمهوری خواهان می گوید: من فکر می کنم تد کروز پیشروی احتمالی است و شکست دادن او در آیووا بسیار دشوار خواهد بود. او یک کاندیدای قدرتمند در 2024 خواهد بود.:

 

تاکر کارلسون

مجری فاکس نیوز

سن 51 سال

 

tucker-carlson

 

او مجری و ستاره پربیننده ترین اخبار در حال حاضر تلویزیون فاکس نیوز است. برنامه او «تاکر کارلسون امشب» ظاهراً به طور منظم در کاخ سفید مشاهده می شد. در ماه مارس، این کارلسون بود که به مار-لا-لاگو رفت تا چند روز قبل از اعلام وضعیت اضطراری رئیس جمهور، به ترامپ اخطار جدی درباره کووید 19 را بدهد.

دشمنان ترامپ اکنون با ترس به کارلسون نگاه می کنند. در سپتامبر 2019، نیویورک تایمز در یک ستون کامل دولتی را متصور شد که کارلسون آن را مدیریت کند.

«ریک ویلسون» بنیانگذار پروژه ضد ترامپ لینکلن به نیویورک پست گفت که کارلسون از جمله محتمل ترین گزینه هایی است که حزب سابق وی می تواند در سال 2024 روی او مانور دهد. کارلسون (تاکنون) می گوید علاقه ای به کاندیداتوری ندارد.

 

نیکی هیلی

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد

سن 48 سال

 

dem-oppo-research-634

 

بسیاری از کسانی که گرایشات انزواگرایانه ترامپ را تحقیر کرده اند، به سمت کاندیداتوری احتمالی نیکی هیلی کشیده شده اند. بسیاری امیدوارند که فرماندار سابق کارولینای جنوبی و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل بتواند اعتماد ناتو و سایر اتحاد های ایالات متحده در سراسر جهان را به خود جلب کند.

او مورد علاقه «رونالد لادر» میلیاردر بزرگ جمهوری خواه است، که سال گذشته به عنوان رئیس کنگره جهانی یهود جایزه افتخاری این کنگره را به تو اعطا کرد.

لودر در جریان مراسم به هیلی گفت: «شما نمی توانید استراحت کنید زیرا ما از شما چیزهای بیشتری انتظار داریم»، جایی که وی همچنین او را «شاید شجاع ترین زن امروز آمریکا» نامید.

به عنوان یک زن رنگین پوست، انتخاب هیلی در سال 2024 باعث شکسته شدن بسیاری از سقف های شیشه ای می شود.

 

دونالد ترامپ (و خانواده اش از جمله دخترش «ایوانکا» و عروسش «لارا»)

رئیس جمهور پیشین آمریکا

سن 74 سال

 

DonaldTrump2024

 

هیچ چیز مانع از بازگشت سیاسی ترامپ نیست. او در سال 2024 از لحاظ سنی بزرگتر از بایدن نخواهد بود. او در تاریخ بیش از هر کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری رای کسب کرده است.

این حتی بی سابقه نخواهد بود، زیرا رئیس جمهور «گروور کلیولند» به طور مشهور دو دوره غیر متوالی را پشت سر گذاشت، از 1885 تا 1889 و دوباره از 1893 تا 1897.

«شان اسپایسر» سخنگوی مطبوعاتی سابق ترامپ به نیویورک پست گفت «رئیس سابق وی در انتخابات مقدماتی 2024 فوراً یک کاندیدای انتخاباتی خواهد بود. او پایه مستحکمی دارد و من فکر نمی کنم کسی باشد که حتی به او نزدیک شود.»

اگر ترامپ خودش از این فرصت استفاده نکند، دو فرزند بسیار سیاسی او دونالد جونیور و ایوانکا ترامپ نیز می توانند وارد میدان شوند. جونیور مدتهاست به عنوان یک جانشین بیرونی برای پدرش در فضای مجازی و مطبوعاتی عمل می کند و به شدت با پایگاه خود ارتباط برقرار می کند. در این میان ایوانکا به عنوان مشاور کاخ سفید برای پدرش سال ها تجربه مدیریتی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.