سوالی که رئیس جمهور سابق و امپراتوری تجاری وی را آزار می دهد این است که آیا فردی، که زمانی خود را «چشم و گوش» ترامپ توصیف می کرد، به او خیانت می کند؟

 

به گزارش جماران، فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: از نظر «آلن ویسلبرگ» (مدیر مالی ارشد سازمان ترامپ) این سازمان طی 48 سال گذشته فقط یک شغل نبوده است. بلکه یک زندگی بوده است - و زندگی خانواده اش نیز.

ویسلبرگ 73 ساله، مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه توسط «فِرِد ترامپ» پدر دونالد ترامپ به عنوان کتابدار استخدام شد. در طول دهه ها، او به دونالد پسر فِرِد خدمت کرد، زیرا وارث ناآرام، تجارت خانوادگی را به منهتن کشاند و سپس تقریباً آن را در آتلانتیک سیتی خراب کرد.

 

https___d1e00ek4ebabms.cloudfront.net_production_a3aed632-8d69-4d59-a4f3-2a11886453f2

 

عصرها بعد از کار - و گاهی اوقات صبح زود - او به یک آپارتمان متعلق به ترامپ مشرف به پارک مرکزی می رفت تا با پسرش، «باری» ، که برای ترامپ ها در مدیریت پیست اسکیت وولمن کار می کرد، ملاقات کند.

«جک» پسر دیگر ویسلبرگ یک مدیر در شرکت «لدر کپیتال» یک شرکت املاک و مستغلات است که پس از بحران مالی 2008 شروع به کار کرد و به سرعت به یکی از بزرگترین وام دهندگان سازمان ترامپ تبدیل شد. خواهر زن ویسلبرگ هم برای ترامپ ها در بخش بیمه در برج ترامپ در خیابان پنجم کار می کند.

حال سوال قانونی که رئیس جمهور سابق و امپراتوری تجاری وی را آزار می دهد این است که آیا ویسلبرگ، که زمانی خود را «چشم و گوش» ترامپ توصیف می کرد، این اعتماد را شکسته و به خانواده ای که زندگی بزرگسالی خود را وقف آن کرده است خیانت می کند؟

 

9527ef5a-cd9e-4269-9509-e14a925ff2a8

 

ترامپ خارج از دفتر خود و از حمایت از ریاست جمهوری، از جنبه های مختلف با خطرات قانونی روبرو است. در «جورجیا» دادستان ها تحقیقات جداگانه ای راجع به تلاش آشکار وی برای لغو نتایج انتخابات نوامبر آغاز کردند؛ زمانی که وی در تماس تلفنی ژانویه مقام عالی انتخابات ایالتی را تهدید کرد تا  رای «بیشتری» برایش پیدا کنند. در همین حال در واشنگتن، دادستان های محلی و فدرال در حال بررسی این موضوع هستند که آیا رئیس جمهور سابق می تواند به دلیل نقش خود در تحریک شورش 6 ژانویه در کنگره محاکمه شود.

اما شدیدترین تهدید ممکن است تحقیقات جنایی توسط «سایروس ونس» دادستان منطقه ای منهتن باشد. این تحقیقات در سال 2018 و در پاسخ به گزارش هایی مبنی بر اینکه «مایکل کوهن» کارچاق کن سابق ترامپ، 130 هزار دلار پول نقد به یک بازیگر سابق فیلم های مستهجن که ادعا می کرد با ترامپ رابطه خارج از ازدواج دارد، پرداخت کرده است، آغاز شد. طبق پرونده های دادگاه و افرادی که در این باره اطلاعاتی راجع به این موضوع ارائه داده اند، از آن زمان این پرونده در حال تکمیل است تا بتواند در مورد کلاهبرداری احتمالی بانکی و بیمه ای در سازمان ترامپ تمرکز کند.

https___d1e00ek4ebabms.cloudfront.net_production_11a37f8f-99bc-4476-979b-0147b61312e1

 

به طور خاص، ونس و تیم او در حال بررسی این هستند که آیا این شرکت آگاهانه و برای به حداقل رساندن مالیات، ارزش برخی از املاک را برای تأمین وام های بانکی یا بیمه با شرایط مطلوب کاهش داده و اقدام به کلاهبرداری کرده است. ترامپ این تحقیق - و تحقیقات موازی و مدنی دادستان کل نیویورک را به عنوان «شکار جادوگران» رد کرده است.

ویسلبرگ به عنوان یک شاه کلید این سازمان در نظر گرفته می شود که منحصراً قادر به باز کردن قفل مشکلات پیچیده تجارت خانوادگی است.

کوهن، که به سه سال زندان محکوم شد، می گوید: «هیچ دلاری به سازمان ترامپ وارد نشده یا از سازمان ترامپ خارج نشده است، بدون اینکه از پشت میز آلن ویسلبرگ عبور کند.»

 

https___d1e00ek4ebabms.cloudfront.net_production_a063ac8c-7e0e-4a0b-a718-9bc28c316e7e

 

مقامات در ماه های اخیر در مورد آنچه دادستان های سابق می گویند تلاش برای تحمیل همکاری وی است، نظارت خود را بر ویسلبرگ و برخی از اعضای خانواده وی افزایش داده اند. به گفته کارشناسان حقوقی، او می تواند در جایگاه شاهد ارزشمند باشد، و هیئت منصفه را در پرونده ای راهنمایی می کند که در غیر این صورت ممکن است متکی به دفتر حسابداری باشد. به عنوان مرد چندین شماره ای ترامپ، او همچنین می تواند در مورد نیت رئیسی صحبت کند که از ایمیل استفاده نکرده و به ندرت دستورات خود را کتبی می نویسد.

«دانیل هورویتس» دادستان سابق دفتر منهتن می گوید: آنها برای اتصال این نقاط به شاهدان نیاز دارند.

سرباز ترامپ

برخی از ناظران قانونی شک دارند. «دانیل آر آلونسو» که به عنوان دستیار ارشد ونس خدمت می کرد، می گوید: من انتظار داشتم که وایسلبرگ یک نبرد سخت را رقم بزند. اگر مجبور به حدس و گمان باشم، می گویم که او بر اساس مسئولیت خود تلنگر نمی زند. اما اگر اعضای خانواده اش به خطر بیفتند، این رویه می تواند تغییر کند.»

شخصی که وی را می شناسد، می گوید که ویسلبرگ با ترامپ سازگار است که به احترام دونالد، که برادرش، فرد جونیور، در اثر اعتیاد به الکل در سال 1981 جان خود را از دست داد، مشروبات الکلی را ترک کرد و دیگری او را به عنوان «سرباز دونالد ترامپ» توصیف کرد که حاضر است برای رئیس خود «روی آتش راه برود». این فرد توضیح می دهد: «برای اینکه برای همیشه در آنجا باشی، باید وفاداری کامل داشته باشی که از درک انسان فراتر می رود.»

اما از نظر ویسلبرگ، به لطف عروس سابق او، جنیفر، ممکن است این تحلیل تغییر کند.

 

https___d1e00ek4ebabms.cloudfront.net_production_03d563e8-3543-4c0f-9b4d-b826c06ee1ee

 

او درگیر یک جنگ طلاق شدید با «باری وایسلبرگ» است که در سال 2017 آغاز شد، و در این روند حضانت دو فرزند خود را از دست داد، که او برای آن با دست و پنجه تلاش می کند.

در روزهای اخیر جنیفر سه بسته سوابق مالی شخصی را به بازپرس دادستان منطقه منهتن تحویل داده است و یک حسابدار قانونی را استخدام کرده است تا دیگران را برای شواهد احتمالی بررسی کند. «دانکن لوین» وکیل وی می گوید: «او تعدادی اسناد مالی در اختیار دارد که آنها به این اسناد علاقه دارند.

تحت کنترل

یکی از مواردی که از طلاق وی پدیدار می شود این است که آپارتمانی در «سنترال پارک ساوث» که وی و باری چندین سال بدون اجاره در آنجا زندگی می کردند پس از ازدواج شان در سال 2004 هنوز متعلق به سازمان ترامپ بود - جنیفر که چیزی از این قضیه نمی دانست و فکر می کرد این یک هدیه عروسی برای این زوج است. این مسئله این سوال را ایجاد کرده است که آیا مالیات مناسب بر روی این اموال - توسط شرکت یا این زوج - پرداخت شده است.

در مصاحبه ای، جنیفر توضیح داد که جبران خسارت کارمندان از طرق دیگر - اعم از اتومبیل یا پرداخت 49 هزار دلار شهریه سالانه مدرسه خصوصی فرزندانش - یک روش استاندارد ترامپ است که توسط وایسلبرگ تنظیم شده است. این رویه به این شرکت اجازه داد تا ضمن اعمال وفاداری، مالیات را به حداقل برساند.

در پشت صحنه، ویسلبرگ مرد چند شماره ای ضروری بود که دفتر او در کنار دفتر ترامپ در طبقه 26 برج ترامپ بود. یکی از همکاران سابق به یاد می آورد: «او احتمالاً تجارت را در مورد اعداد و عملکرد بهتر از دیگران می دانست. همیشه این بود: آلن را اینجا وارد کنید! او آمار و اعداد را می داند.»

در طول سال ها، او در هیئت مدیره «سازمان جهانی میس» متعلق به ترامپ خدمت می کرد، خزانه دار بنیاد ترامپ، به عنوان موسسه به اصطلاح خیریه رئیس جمهور سابق بود و بر امور مالی دانشگاه ترامپ را که اکنون 253 دلار  به دانشجویان آسیب دیده پرداخت می کند، نظارت می کرد.

ترامپ در کتاب خود به نام «مانند یک میلیاردر فکر کنید»  یادآوری کرد که ویسلبرگ در طی مبارزات خود در اوایل دهه 1990، زمانی که امپراتوری کازینو او در حال زوال بود و بانک ها تهدید به قطع بودجه می کردند، کنار او ایستاد. وایسلبرگ وظیفه خود را در مورد مذاکره مجدد درباره پرداخت های شرکت آغاز کرد.

ترامپ نوشت: «وی هر آنچه برای محافظت از خط مقدم لازم بود انجام داد - و از تسلیم در برابر فشارهای پر خطر خودداری کرد.» او ویسلبرگ را «یک کارمند وفادار» و «استاد برتر در کارت های تجارت» خواند.

یک مدیر املاک و مستغلات در نیویورک که مدتهاست ویسلبرگ را می شناسد او را «نوعی از نمونه اولیه ترامپ» توصیف کرد - کسی که فهمید وفاداری مهمترین فضیلت است و پنهان کاری بخشی از معامله بود.

ویسلبرگ ها یکی از خانواده های انگشت شمار در رده های بالای شرکت هستند.

کوهن در مصاحبه ای با فایننشال تایمز، از همکار سابق خود را به دلیل احترام زیادش به ترامپ در شرکت یاد می کند. کوهن در پاسخ به این سوال که انگیزه ویسلبرگ چیست، پاسخ می دهد: «یک شغل. شغلی که بسیار بیشتر از آن چیزی بود که وی باید قادر به دستیابی به آن باشد و بنابراین حفظ این شغل برای او مهمترین کار بود.»

 

Weisselberg-frame-grab-771x441

 

کوهن با شهادت دادن قبل از کنگره در سال 2019، نام ویسلبرگ را بیش از 20 بار ذکر کرد.

وی ادعا کرد این وایسلبرگ است که قصد دارد با پرداخت هزینه ماهانه جداگانه ای که سازمان ترامپ به عنوان هزینه های حقوقی به وی می پردازد، به وی مبلغی را پرداخت کند. کوهن خطاب به قانونگذاران توضیح داد: آلن ویسلبرگ تصمیم گرفت که این هزینه باید طی 12 ماه پرداخت شود تا مانند یک حق الوکاله به نظر برسد.

کوهن که اکنون از زندان خارج شده و از دنیای ترامپ بیرون رانده شده است، در مورد رقیب سابق خود می گوید: «او استعدادهایی دارد. او بیش از چهار دهه این کار را انجام داده است.»

حال باید دید آیا این «صندوقچه اسرار ترامپ» در نهایت یک گلوله خرج ترامپ خواهد کرد یا خیر.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.