این شهردار به تجاوز به یک زن در شهرداری متهم شده و زندانی است؛ اما حاضر به ترک پست خود نیست.

 

به گزارش جماران، ظاهراً در فرانسه شما می توانید به یک زن  تجاوز کنید، محکوم شوید و همچنان شغل خود را به عنوان شهردار حفظ کنید، در حالی که در زندان به سر می برید.

«ژرژ ترون» شهردار شهر «دراویل» در ماه فوریه به دلیل تجاوز و تعرض جنسی به یک کارمند جوان در شهرداری به زندان افتاد.

به گزارش گاردین، ​​ترون وزیر ارشد سابق دولت «نیکلاس سارکوزی» به پنج سال زندان پشت میله های زندان محکوم شد.

ترون در حال تجدید نظر خواهی در مورد پرونده خود است اما قاطعانه حاضر به ترک کار خود در شهری که در جنوب پاریس است، نیست.

گاردین گزارش داد که وی از طریق نامه و تماس با کارمندانش در ارتباط است.

این مورد به مزاج زنان یا سیاستمداران مخالف، مانند «گابریل بوئری-چارلز» از جناح مخالف خوش نمی آید.

وی به رسانه ها گفت: ترون دیگر «اختیار اخلاقی» برای اداره شهر را ندارد.

در یک دادخواست آنلاین توسط گروه های فمینیستی و انجمن اروپایی مقابله با خشونت علیه زنان در محل کار (AVFT) نیز از دولت خواسته شده است تا حکمی را برای برکناری ترون از سمت خود صادر کند. به عنوان شهردار، ترون مسئول نیروی پلیس محلی است - و بنابراین رئیس زندانبانان خودش است.

در این دادخواست آنلاین آمده است: «غیر قابل تصور» است که یک متجاوز مجرم و زندانی همچنان در راس شهر و نیروی پلیس محلی باقی بماند. آنها این هفته از نخست وزیر «ژان کاستکس» پرسیدند: «منتظر چه هستی؟»

دولت از اقدام خودداری کرده است. ماه گذشته، هنگامی که سناتور سوسیالیست، «لورنس روسیگنول» از دولت خواست تا ترون را از سمت خود برکنار کند، در سنا جدالی در گرفت. «اریک دوپوند-مورتی» وکیل مدافع برجسته جنایی که سال گذشته از طرف امانوئل ماکرون به عنوان وزیر دادگستری منصوب شد، گفت که دولت نمی تواند اقدامی انجام دهد زیرا درخواست تجدیدنظر در جریان است. وی گفت که پیشنهاد برای اقدام دولت «بدعت» است.

روسیگنول اشاره کرد که دوپوند مورتی وکالت ترون را بر عهده داشته است وقتی پرونده تجاوز جنسی در سال 2018 به دادگاه رسید. وی به مجلس سنا گفت که نمی تواند باور کند دولت، دوپوند مورتی را برای وکالت انتخاب کرده است، زیرا او به عنوان یک وکیل، زنان را به دروغگویی متهم کرده است و «هنوز هم این کار را انجام می داد». وی گفت که دولت قدرت برکناری ترون را دارد اما موفق به انجام این کار نشده است.

در اولین دادگاه در سال 2018، ترون در سال 2007 و 2010 از تجاوز جنسی به دو کارمند زن تبرئه شد. اما دادگاه تجدیدنظر در فوریه سال جاری، اتهامات یک زن را تأیید کرد و ترون را به زندان انداخت.

پس از صدور حکم مجرمیت در ماه فوریه، شهرداری به صدور بیانیه مطبوعاتی به نمایندگی از ترون پرداخته و گفت که او از استعفا خودداری می کند و از سلول خود «برای اثبات بی گناهی اش» می جنگد.

این پرونده به نمادی از زنان در فرانسه تبدیل شده بود که علیه سیاستمداران قدرتمند صحبت می کردند. چند روز پس از دستگیری «دومینیک استراوس-کان» رئیس سابق فرانسوی صندوق بین المللی پول به دلیل تلاش برای تجاوز به یک کارگر هتل نیویورک در ماه مه 2011، این دو زن شکایات خود را علیه ترون انجام دادند. آنها گفتند که اتهامات علیه استروس-کان باعث جسارت آنها برای صحبت شده است.

با وجود پرونده طولانی مدت، بسیاری از رای دهندگان در درویل در سال های اخیر در کنار ترون ایستادند و وی را برای پنجمین بار از سال 1995 به عنوان شهردار در سال 2020 انتخاب کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.