صدراعظم آلمان زمان واکسیناسیون خود با آسترازنکا را لغو کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه بیلد، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به طور اینترنتی تزریق واکسن «آسترازنکا» را لغو کرد.

مرکل قرار بود روز یکشنبه 11 آوریل برای واکسیناسیون به درمانگاه برود. این واکسن قرار بود با آسترازنکا انجام شود. با این حال، قرار ملاقات آنلاین انجام این واکسن در این روز و تاریخ لغو شد.

صدر اعظم شاید واکسیناسیون را به دلیل جلسه رهبران اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) و اتحادیه سوسیال مسیحی (CSU) به تعویق انداخته باشد. و یا شاید موارد گزارش شده از لختگی خون بعد از تزریق این واکسن او را به هراس انداخته باشد.

سخنگوی دولت «استفن سایبرت» به نوبه خود، تأکید کرد که مرکل هنگام واکسیناسیون شدن این موضوع را به مردم اطلاع خواهد داد.

پیش از این در خبرها آمده بود که  آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» در اتحادیه اروپا ملزم تأیید آژانس دارویی اروپا است. اگر اتحادیه اروپا آن را سفارش ندهد، آلمان این کار را به تنهایی انجام می دهد.

صدراعظم آلمان در پاسخ به این سوال که امکان خرید واکسن «اسپوتنیک وی» توسط آلمان وجود دارد، گفت: ما باید از تمام واکسن ‌هایی که توسط آژانس دارویی اروپا تایید می‌ شوند در داخل اتحادیه اروپا استفاده کنیم. من می ‌توانم سفارش اروپایی انجام بدهم. اگر چنین سفارش انجام نشد که من هنوز نشانه ‌ای از آن نمی‌ بینیم، پس ما باید خودمان دست به کار شویم. این امکان وجود دارد و ما این کار را خواهیم داد.

آلمان پیش از این تزریق واکسن استرازنکا را به افراد زیر 60 سال متوقف کرده است.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که لخته شدن نامعمول خون به عنوان یکی از عوارض بسیار نادر واکسن کووید «استرازنکا» در نظر گرفته می ‌شود هر چند تاکید کرده که منافع تزریق این واکسن، از خطرات استفاده از آن بیشتر است.

در انگلیس هم با اعلام ارائه واکسنی جایگزین به افراد جوان ‌تر، مقام‌ های بهداشتی تاکید کرده ‌اند که برای اکثریت وسیعی از جمعیت، منافع استفاده از استرازنکا از خطرات احتمالی آن بسیار بیشتر است.

نهاد ناظر بر محصولات بهداشتی و پزشکی در انگلیس اعلام کرده است که لخته شدن نامعمول خون در چهار نفر از هر یک میلیون نفری که دوز اول واکسن استرازنکا زده‌ اند، مشاهده شده است.

ارتباط موارد نادر لختگی خون با تزریق استرازنکا در ماه ‌های گذشته محل بحث و اختلاف نظر به ویژه در میان کشورهای اروپایی بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.