گزارش جی پلاس

چرا استوری وزیر ارتباطات جنجال برانگیز شد؟! / تیم های محبوب سیاستمداران بزرگ جهان؛ از اوباما و پوتین تا خانم مرکل!

سیاستمداران بزرگ در کنار مشغله های زیادشان، برای سپری کردن اوقات فراغت شان به سراغ تیم محبوب خود می روند و ابایی از اعلام تیم مورد علاقه خود ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ واکنش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل گل گهر و اظهارات کنایه آمیز او خطاب به استقلال، تبدیل به جنجال تازه ای در فوتبال شده است.

آذری جهرمی با انتشار استوری زیر؛ به نوعی برای استقلالی ها کری خواند. او اینطور نوشت:

photo_۲۰۲۱-۰۲-۱۹_۱۸-۵۲-۳۲

او که در گذشته هم پرسپولیسی بودن خودش را اعلام کرده بود، بعد از این موضوع مورد هجمه اهالی فوتبال و به خصوص طرفداران استقلال قرار گرفت که مدعی شدند جهرمی  به عنوان یک مسئول دولتی نباید این چنین برای تیم رقیب کری بخواند. حتی رئیس هیات مدیره استقلال خواهان عذرخواهی آذری جهرمی شد اما او برای این هجمه‌ ها هم پاسخ داشت.

وزیر ارتباطات در واکنش به اعتراض هواداران استقلال و همینطور برخی پیشکسوتان که به رفتار او انتقاد کردند؛ گفت که هیچ مشکلی با فحاشی هواداران ندارد و این چیزها از خاصیت های کری خواندن در فوتبال است.

او همچنین می گوید: .وزیر، شهروند هم هست. من هم حق دارم که طرفدار یک تیم باشم. توهینی نکردم که بخواهم عذرخواهی کنم. از حرف های طرفداران استقلال هم ناراحت نیستم. همه مردم یک کشوریم و جوان و عاشق هیجان. اجازه دهید مردم جوانی کنند و نیازی نیست مصلحت سنجی کنید

اما نگاهی به رفتار سایر سیاست‌ مداران نامدار و بزرگ جهان نشان می دهد آن ها هم جزو علاقه مندان به ورزش هستند و علاقه خود را در مواقع مختلف نشان داده اند و هیچ ابایی از این موضوع نداشته اند.

ولادمیر پوتین و دیمیتری مدودف، دو رئیس جمهور اخیر روسیه از طرفداران پروپاقرص زنیت سن پترزبورگ هستند و این موضوع را بارها اعلام کرده اند. حتی در مقطعی که زنیت به علت خرید دو بازیکن نامدار یعنی هالک برزیلی و ویتسل بلژیکی مورد انتقاد بود، پوتین از خرید این دو بازیکن با قیمت گزاف حمایت کرد و گفت این همان چیزی است که هواداران می خواهند.

Vladimir_Putin_FIFA_World_Cup_Trophy_Tour_kick-off_ceremony

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز طرفدار دورتموند است اما وقتی زنبورها بعد از سالیان دراز به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و حریف بایرن مونیخ شدند، او که به عنوان مهمان ویژه این بازی دعوت شده بود، اعلام کرد که استثنائا در این دیدار از هیچ یک از دو تیم طرفداری نمی‌ کند.

دیوید کامرون، نخست وزیر اسبق بریتانیا نیز از هواداران استون ویلا است. او زمانی که استون ویلا به فینال جام حذفی انگلیس رسید، در توئیتی این موفقیت را به هواداران این تیم تبریک گفت.متئو رنزی، نخست وزیر سابق ایتالیا طرفدار دو آتشه فیورنتینا بود. او حتی در زمان نخست وزیری هم بارها در ورزشگاه این تیم در فلورانس حاضر شد و با پوشیدن لباس فیورنتینا به حمایت از تیم محبوبش پرداخت.

سیاستمداران بزرگ دنیا و فوتبال

ماریانو راخوی، نخست وزیر سابق اسپانیا همانند خیلی از اعضای خانواده سلطنتی اسپانیا، طرفدار تیم رئال مادرید بود اما نکته جالب اینجاست که او جانشین لوئیس رودریگس زاپاترو شد که طرفدار بارسلونا است.

رجب طیب اردوغان از دیگر سیاستمدارانی است که حمایت خود را از باشاک شهیر ترکیه، قهرمان فصل گذشته این کشور اعلام کرده و مدیران این باشگاه، رابطه نزدیکی با او دارند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هم از هواداران فوتبال بود اما تیم مورد علاقه او وست هام انگلیس است که در خلال دیدار با خانواده سلطنتی بریتیانیا فرصتی نصیب او شد تا به عنوان عضو سنای آمریکا، بازدیدی از ورزشگاه وست هام، از تیم های لندنی داشته باشد.

به گزارش جی پلاس؛ همانطور که مشخص است، خیلی از سیاستمداران بزرگ دنیا به دور از مشغله های بزرگ خود، علاقه مندی خود به تیم های محبوب شان را کتمان نمی کنند و از این موضوع برای سپری کردن اوقات فراغت شان استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات هم بعد از جنجال هایی که به وجود آمد، تایید کرد که افراد عالی رتبه ای در دولت هستند که طرفدار استقلال هستند اما بنا به دلایلی برخی از معرفی تیم ورزشی خود خودداری می کنند؛ به خصوص در جامعه ایران که نسبت به این قبیل موارد، واکنش های خوبی شکل نمی گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید