مسئولان بخش بهداشت ترکیه اعلام کردند که بالاترین موارد ابتلا به کرونا در این کشور از زمان شیوع این ویروس ثبت شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسئولان بخش بهداشت ترکیه  اعلام کردند که روز سه شنبه 49 هزار و 584 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. این بالاترین موارد ثبت شده ابتلا به کرونا در یک روز از زمان شیوع ویروس کرونا در ترکیه به شمار می رود.

در همین حال، وزارت بهداشت ترکیه 211 مورد فوتی در 24 ساعت اخیر ثبت کرده است.

بدین ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه به  3میلیون و 579هزار و 185 نفر و تعداد فوتی ها 32 هزار و 667 نفر رسیده است.

همچنین تعداد بهبود یافتگان از بیماری کرونا در ترکیه به 3میلیون و 159 هزار و 475 نفر رسید.

پیش از این و در ماه مارس گذشته دولت ترکیه محدودیت های عمومی برای کنترل شیوع کرونا را کم کرد و همین امر منجر به افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا شد.

از سوی دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه 29 مارس گذشته  از تشدید تدابیر پیشگیرانه از جمله بازگشت به قرنطینه عمومی کامل در تعطیلات هفتگی طی ماه رمضان خبر داد.

 

ادامه دردسرهای واکسن آسترازنکا

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که آزمایش واکسن آسترازنکا بر روی کودکان را متوقف کرده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که یک مقام اداره دارویی اروپا روز سه‌شنبه از وجود ارتباط بین لختگی خون و تزریق واکسن آسترازنکا سخن گفت. واکسن آسترازنکا محصول همکاری این شرکت داروسازی با محققان دانشگاه آکسفورد است.

بنا به اعلام دانشگاه آکسفورد آزمایش این واکسن بر روی کودکان تا زمان اعلام نظر اداره نظارت بر دارو و محصولات پزشکی در انگلیس متوقف شده است. این نهاد در حال بررسی گزارش‌های دریافتی از لختگی خون در افرادی است که با واکسن آسترازنکا واکسینه شده بودند.

در مجموع از ۱۸ میلیون انگلیسی که واکسن آسترازنکا به آنها تزریق شده است ۳۰ نفر دچار لختگی خون شدند. از این تعداد هفت نفر جان خود را از دست دادند.

یکی از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه تاکید کرد که از نظر این سازمان همچنان فواید تزریق واکسن آسترازنکا بسیار بیشتر از خطر بروز عوارض جانبی آن است.

انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده لختگی خون در افراد واکسینه شده با واکسن آسترازنکا چند هفته پیش باعث شد تا بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده از این واکسن را موقتا به حالت تعلیق در آورند. اکثر این کشورها اکنون واکسیناسیون با استفاده از این واکسن را برای گروه‌های سنی خاص از سر گرفته‌اند.

با این حال تعلیق استفاده از واکسن آسترازنکا همچنان در برخی کشورهای اروپایی مانند نروژ و دانمارک ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.