نماینده مجلس و طرفدار سرسخت ترامپ به قاچاق جنسی و تجاوز به کودکان زیر سن قانونی متهم شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مت گائتز» یک جمهوری خواه برجسته در کنگره و متحد نزدیک دونالد ترامپ گفت که وی توسط وزارت دادگستری به دلیل رابطه قبلی مورد تحقیق قرار گرفت اما هرگونه تخلف مجرمانه را انکار کرد.

گائتز، نماینده مناطق غربی فلوریدا، به وب سایت اکسیوس گفت که وکلاى او مطلع شده اند که وی «در مورد رفتار جنسی با زنان» مورد تحقیق قرار گرفته است اما هدف تحقیق نبوده است. وی انکار کرد که هرگز با دختران زیر سن قانونی رابطه نداشته و گفته است که اتهامات علیه وی «به همان اندازه دروغین و نادرست» است.

یک موضوع به طور متعارف به عنوان شخصی در نظر گرفته می شود که اقدامات وی در حیطه تحقیقات جنایی باشد، در حالی که هدف کسی است که دادستان ها شواهد مرتبط با جرم را جمع آوری کرده اند. اما در طول تحقیق، یک موضوع می تواند به یک هدف تبدیل شود.

اظهارات وی اندکی پس از گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه گائتز تحت تحقیقات دادگستری برای تعیین اینکه آیا وی قوانین فدرال قاچاق رابطه جنسی را نقض کرده و یا با یک جوان 17 ساله رابطه جنسی نامناسب داشته است، بیان شده است.

گائتز ادعا کرد که این اتهامات بخشی از توطئه اخاذی توسط یک مقام سابق وزارت دادگستری است، که وی نامی از این مقام نبرد.

گائتز در بیانیه ای گفت: «طی چند هفته گذشته، من و خانواده ام قربانی یک سازماندهی اخاذی جنایی با یک مقام سابق وزارت دادگستری شده و به دنبال 25 میلیون دلار در حالی که تهدید به لکه دار کردن نام من شده بود، بوده ایم.»

گائتز گفت که خانواده وی «برای بازداشت این جنایتکاران» با اف بی آی همکاری داشته اند. وی از دادگستری خواستار ضبط این پرونده ها شد.

وی گفت: «هیچ بخشی از اتهامات علیه من صحت ندارد و افرادی که این دروغ ها را تحمیل می کنند اهداف تحقیق در مورد اخاذی هستند.»

نیویورک تایمز به سه نفر از افراد آشنا به این موضوع اشاره کرد و گفت: این تحقیقات بخشی از تحقیقات گسترده دادگستری در مورد «جوئل گرینبرگ» یکی از متحدان سیاسی وی، سیاستمدار همکار فلوریدا بود که تابستان گذشته به جرم قاچاق رابطه جنسی و سایر اتهامات متهم شد. قاضی به دلیل نقض شرایط آزادی، باج گیر سابق را در این ماه به زندان بازگرداند.

گائتز به اکسیوس گفت: «من معتقدم در وزارت دادگستری افرادی هستند که سعی در تحمیل اتهام جنسی علیه من دارند.»

گائتز گفت: «من قطعاً در روزهای مجردی خودم کارهایی کرده ام. من فکر می کنم کسی سعی می کند این جنایت را جلوه دهد در حالی که چنین نیست.»

گائتز هنوز به جرمی متهم نشده و وزارت دادگستری بلافاصله در این خصوص توضیحی نداده است.

مت گائتز متولد 7 مه 1982‎ وکیل و سیاستمدار آمریکایی است که از سال 2017 نماینده آمریکا از حوزه انتخابیه یکم فلوریدا بوده‌است. او که جمهوری خواه است پیشتر عضو مجلس نمایندگان فلوریدا بوده‌است.

پدر او «دان گیتس» از سال 2012 تا 2014 رئیس سنای فلوریدا بود.

این طرفدار سرسخت دونالد ترامپ، در مصاحبه ‌ای در سوم فوریه در پادکست «وار روم» گفته بود که اگر دادگاه استیضاح ترامپ از وی بخواهد از ترامپ دفاع کند، حاضر است کرسی خود در مجلس را برای این دفاع رها کند.

گیتس گفته بود که کمیته اخلاق مجلس به نمایندگان گفته است که نمی‌ توانند به عنوان اعضای مجلس نمایندگان از ترامپ در جریان استیضاح دفاع کنند.

در آن زمان گیتس از استراتژی تیم حقوقی ترامپ پیروی کرد و گفت که در صورت فراخوان استعفا خواهد داد.

وی گفت «من منطقه خود را دوست دارم… اما از دید من لغو ریاست جمهوری ترامپ و جنبش ترامپ را به عنوان یکی از خطرات عمده علیه مردم من، چه در منطقه من و چه در سراسر این کشور بزرگ است. اگر رئیس جمهور (سابق) با من تماس بگیرد و بخواهد که از او در صحن سنا دفاع کنم، این مهم ترین اولویت زندگی من خواهد بود.» «من صندلی مجلس خود را ترک کرده، و خانه خود را ترک می ‌کنم.»

گیتس گفته بود که از این فرصت استفاده، و اطمینان حاصل خواهد کرد که ترامپ از دفاع تمام عیار سناتوری برخوردار خواهد بود که مانند یک نماینده مردد جمهوری‌ خواه، ترس از دست دادن جایگاه خود را نخواهد داشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.