نتانیاهو در آستانه انتخابات آینده در سرزمین های اشغالی، به دنبال شکاری چاق و چله است تا با استفاده از آن، موضع خود را در انتخابات تقویت کند.

به گزارش جماران به نقل از میدل ایست آی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تایید کرد که تلاش برای یافتن بقایای جاسوس برجسته سابق این رژیم در جریان است.

این اولین تأیید رسمی رژیم صهیونیستی است که تلاش می کند جسد «الی کوهن» مأمور موساد که در دهه 1960 در سوریه اعدام شد، به اسرائیل بازگردد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات در سرزمین ‌های اشغالی در صدد است برای تقویت موضع خود، جسد جاسوس اعدام شده این رژیم را از سوریه برگرداند تا از آن به عنوان برگ برنده در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مذاکرات با میانجیگری روسیه برای بازگرداندن جسد الی کوهن جاسوس رژیم صهیونیستی که بهار 1965 اعدام شد، ادامه دارد. وی معروف ‌ترین جاسوس رژیم صهیونیستی است که در منزل خود در دمشق بازداشت و پس از محاکمه، اعدام شد. نتانیاهو در آستانه انتخابات آینده در سرزمین های اشغالی، به دنبال شکاری چاق و چله است تا با استفاده از آن، موضع خود را در انتخابات تقویت کند.

عزمی ابوالسعود کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: الی کوهن شخص مهمی برای جامعه امنیتی رژیم صهیونیستی است. وی زندگی خود را فدا کرد. اولین شخصیت مهم سازمان موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) است که به یک کشور عربی نفوذ کرد. به همین سبب الی کوهن از نظر عناصر امنیتی بسیار مهمتر از سیاستمداران است، در نتیجه احترام خاصی دارد و باید برگردانده شود. رژیم صهیونیستی همیشه در جنگ‌ های خود تلاش می ‌کند جسد یک نفر را به دست بیاورد یا مبادله کند. 

تفکر جامعه رژیم صهیونیستی این است که همه اسرا و اجساد کشته شدگان باید برگردانده شوند. این مسئله در روحیه نیرو‌های نظامی و اطلاعاتی تاثیر بسیار زیادی دارد. رژیم صهیونیستی سال ‌ها در بازگرداندن جسد کوهن ناکام ماند، اما نتانیاهو اخیرا اعلام کرد وسایل شخصی کوهن را دریافت کرده و این بدان معناست که این پرونده بیش از هر زمان دیگری به جریان افتاده است.

روسیه دو سال پیش جسد یکی از نظامیان صهیونیست را به نام «زاکاری بومل» که هنگام حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در درگیری «سلطان یعقوب» در منطقه «بقاع» کشته شد، برگرداند و دمشق نیز چند هفته پیش یک غیرنظامی صهیونیست را بدون دریافت امتیازی قابل توجه و صرفا به عنوان حسن نیت، آزاد کرد.

اکنون این سوال مطرح است که سوریه در مقابل تحویل جسد الی کوهن چه خواسته ‌ای دارد.

​کوهن یکی از مهم ترین جاسوس‌ های رژیم صهیونیستی در قرن  بیستم به شمار می رفت که اطلاعات خطرناک و مهمی را طی چهار سالی که در پایتخت سوریه حضور داشت، به تل ‌آویو مخابره کرده بود.

محاکمه و اعدام

در ژانویه 1965، دولت سوریه تلاش ‌های خود را برای دستگیری جاسوس های رده بالا بیشتر کرد. با کمک نیروهای شوروی سابق و با کمک تجهیزات آنان خطوط رادیویی زیر نظر گرفته شد. این تجهیزات موفق به ردیابی کوهن در هنگام انتقال اطلاعات به رژیم صهیونیستی شدند.

روایت ‌های زیادی از چگونگی فاش شدن هویت او و بازداشت او منتشر شده است. یکی از این روایت‌ ها حاکی است که سه افسر سازمان اطلاعات سوریه هنگامی که او را بازداشت کرده بودند به او گفته بودند: «بازی تمام شد».

بعد از محاکمه نظامی، او به جرم جاسوسی مجرم شناخته شد و به اعدام محکوم شد. کوهن در بازجویی ‌ها هیچ‌ کدام از اطلاعات سرّی رژیم صهیونیستی را فاش نکرد.

تل آویو یک برنامه جهانی برای حمایت از او راه‌اندازی کرد تا جلوی اعدام او را بگیرد. صهیونیست ها چندین بار از دولت سوریه درخواست کردند که او را اعدام نکند و حتی از شوروی درخواست وساطت کردند. با اینکه خیلی از شخصیت ‌های بین ‌المللی از جمله پاپ پل ششم و دولت‌ های فرانسه، بلژیک و کانادا از دولت سوریه درخواست کردند حکم اعدام را لغو کند او در ساعت 3 بامداد 18 مه 1965 در میدان «المرجه» دمشق در ملاء عام اعدام شد.

 

2784536

 

بر اساس نظر «موریس کوهن» برادر او که وی هم یک جاسوس موساد است، در زمان اعدام، الی کوهن نفر سوم برای جایگزینی نخست‌ وزیر سوریه بود.

درخواست ‌های خانواده کوهن برای بازگرداندن جسد او به اراضی اشغالی چندین بار رد شده ‌است. در سال 2007 دولت ترکیه اعلام کرد آمادگی وساطت بین سوریه و رژیم صهیونیستی در این زمینه را دارد. در سال 2008 یکی از مقامات دولت حافظ اسد اعلام کرد که بقایای او در محل نامعلومی دفن است تا از بازگرداندن جسد او به اراضی اشغالی جلوگیری شود.

در سال 2018 موساد اعلام کرد ساعت کوهن را به دست آورده است.

 

DhXXiCKWAAAgrRF

 

جزئیات کشف ساعت الی کوهن اعلام نشد و تنها به گفتن «عملیات ویژه موساد» بسنده شد. با این حال، رئیس موساد گفته است این ساعت تا روزی که الی کوهن دستگیر شد، در دستش بود.

نتانیاهو در منجلاب

حال نتانیاهو از این برگه مهم در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد. این در حالی است که وی با اتهام فساد و تظاهرات های هفتگی مواجه است.

در آغاز این هفته هم هزاران نفر از معترضان به سیاست‌ های بنیامین نتانیاهو بار دیگر در مناطق مختلف سرزمین ‌های اشغالی به خیابان ‌ها آمدند. این تظاهرات برای سی و هشتمین هفته متوالی علیه نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی برگزار ‌شد.

اعضای گروه موسوم به «پرچم سیاه» مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کردند.

 

22-38-58

 

شرکت ‌کنندگان در این تظاهرات، با اعتراض علیه سیاست ‌های نتانیاهو، پرونده ‌های فساد وی و سوء مدیریت شدید در جریان بحران کرونا خواستار استعفای نخست ‌وزیر رژیم هستند.

صهیونیست ‌ها به اعتراضات و تظاهرات خود ادامه می ‌دهند و هدف آنها یکی است، برکناری نتانیاهو و محاکمه وی. این در حالی است که احزاب صهیونیستی برای برگزاری چهارمین دور انتخابات در کمتر از دو سال، در هفته ‌های آینده آماده می ‌شوند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روزهای بسیار سختی را سپری می کند. اگر او در انتخابات فروردین ماه (23 مارس) در سرزمین های اشغالی در مقابل رقبای خود بازنده شود، نه تنها از صحنه قدرت در تل آویو حذف می شود، بلکه بابت رسوایی های قضایی و امنیتی خود، راهی دادگاه و سپس زندان خواهد شد!

با توجه به نارضایتی برخی همراهان سابق نتانیاهو از او، احتمال نخست وزیری مجدد او شدیدا کاهش یافته است. درحالی که  کمتر از سه هفته تا زمان برگزاری انتخابات در سرزمین های اشغالی باقی مانده است،  نظرسنجی ها نشان می دهد که جبهه مخالف نتانیاهو وضعیت بهتری نسبت به جبهه همراهان وی دارد. این نظرسنجی که نشریه «معاریو» آن را منتشر کرده نشان می دهد که شمار کرسی های حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو به 28 کرسی کاهش یافته و کرسی های حزب «ییش عتید» به ریاست «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان به 19 کرسی افزایش یافته است.حزب «گدعون ساعر» وزیر سابق که از لیکود جدا شده نیز 13 کرسی را از آن خود می کند و حزب راست افراطی «یمینا» به ریاست «نفتالی بنت» نیز 11 کرسی خواهد داشت.

 

ابعاد+جدید+در+پرونده+فساد+مالی+نتانیاهو

 

وحشت نتانیاهو از شکست در انتخابات، به مراتب بیشتر از دیگر رقبایش است. اخیرا پس از 9 ماه وقفه، دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی نخست وزیر صهیونیستی  آغاز به کار کرد. نتانیاهو اتهامات وارده را «مضحک» خوانده و هدف طرح آنها از سوی پلیس و دادگستری را «تضعیف موقعیت خود» دانسته است.نخستین جلسه بررسی پرونده فساد مالی نتانیاهو روز 8 فوریه (20 بهمن) برگزار شد. نخست وزیر 71 ساله رژیم صهیونیستی در اظهاراتی، اتهامات وارده به خود را نپذیرفت اما مدارک و اسناد زیادی در اثبات اتهامات وی وجود دارد. 

پرونده ناظر بر فساد مالی نتانیاهو به سال 2019 مربوط می شود. بررسی این پرونده قرار بود در سال 2020 آغاز شود، اما به علت شیوع کرونا به روز 8 فوریه سال جاری موکول شد.در این پرونده، نتانیاهو متهم به دریافت سیگار، مشروب و جواهر از دوستان ثروتمند خود به ارزش 180 هزار یورو شده است.

به علاوه گفته می شود که نتانیاهو در ارتباط با فعالیت شرکت مخابرات «بسک»، میلیون ها یورو رشوه دریافت کرده است. پرونده فساد مالی علیه نتانیاهو شامل اظهارات بیش از 300 شاهد و شاکی است.طبق قوانین رژیم صهیونیستی،  سیاستمداران این کشور از مصونیت سیاسی برخوردار نیستند و می توانند حتی در دوره زمامداری خود مورد محاکمه قرار گیرند.

 این نخستین باری است که یک نخست وزیر در رژیم صهیونیستی  در دوره زمامداری خود محاکمه می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.