کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با پایان یافتن مهلت قانونی تصویب بودجه عمومی و با توجه به عدم تصویب لایحه تعویق تصویب بودجه و فروپاشی ائتلاف حاکم، بامداد امروز (چهارشنبه) خود به خود منحل شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) حدود 9 ماه پس از آخرین انتخابات، منحل شد.

61 نفر از 120 نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی به پیش ‌نویس قانون انحلال پارلمان رای مثبت، و 54 نماینده رای منفی دادند و باقی اعضای پارلمان نیز در جلسه رای گیری حضور نداشتند. «بنی گانتس» رئیس حزب آبی-سفید این رژیم و وزیران حزب او به این قانون رای مثبت دادند.

«یاریو لوین» رئیس کنست بدون ذکر جزئیات فقط گفت که امروز چهارشنبه بیست و سومین کنست منحل، و انتخابات زودهنگام در سرزمین‌ های اشغالی 23 مارس آینده برگزار خواهد شد.

این چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی در عرض دو سال گذشته است.

مقام‌ های صهیونیست تا سه ‌شنبه فرصت داشتند بودجه را تصویب و از برگزاری انتخابات جدید جلوگیری کنند اما اختلاف ‌ها باعث شد تا چنین اتفاقی رخ ندهد و این رژیم به سمت برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در حدود دو سال گذشته برود.

احزاب تشکیل دهنده رژیم ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» که از زمان آغاز به‌کار فعالیت دولت جدید در بهار گذشته درباره انتصاب ‌ها و تقسیم قدرت با یکدیگر اختلاف داشتند، این بار درباره بودجه به توافق نرسیدند و باعث شد تا کنست منحل شود. قرار است انتخابات جدید در 23 مارس (3 فروردین1400) برگزار شود.

اتحاد بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود و «بنی گانتس» رهبر حزب آبی سفید کمتر از 8 ماه دوام آورد و با انحلال پارلمان دولت ائتلافی نیز سقوط کرد.

اختلاف اصلی حزب آبی - سفید و لیکود به عنوان احزابی که بیشترین شمار نمایندگان در کابینه ائتلافی را دارند، تصویب بودجه بود: حزب تحت رهبری نتانیاهو بر این باور بود که بودجه باید یک سال تصویب شود، اما حزب تحت رهبری گانتس عقیده داشت که لایحه بودجه می بایست دو ساله و مطابق با توافق کابینه انجام گیرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که دادگاه بررسی اتهام ‌های فساد علیه نتانیاهو قرار است اوایل سال 2021 برگزار شود و همزمان این رژیم درگیر همه ‌گیری کرونا است. رهبر حزب آبی سفید به عنوان شریک نتانیاهو در دولت او عهده دار سمت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بود.

بودجه سال جاری (2020) رژیم صهیونیستی هنوز به تصویب نرسیده است با این حال نتانیاهو اصرار داشت که تنها بودجه امسال تصویب شود اما بنی گانتس از وی خواسته بود تا همزمان بودجه سال 2021 را نیز ارائه کند و یک بودجه واحد تصویب شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.