تعداد جان باختگان بیماری کرونا در آمریکا از 522 هزار مورد فراتر رفت.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد که تعداد جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا در روز گذشته بار دیگر افزایش یافت و به 2400 نفر در یک روز رسید این در حالی است که روز پیش از آن تعداد جان باختگان 1900 نفر بود.

دانشگاه جان هاپکینز با صدور بیانیه ای تأکید کرد: طی 24 ساعت گذشته 62 هزار و 890 نفر به ویروس کرونا مبتلاش شدند و 2هزار و 405 مورد فوتی نیز ثبت شده است.

این در حالی است که روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 67هزار و 164 نفر رسید و تعداد فوتی ها نیز هزار و 903 مورد بود.

بنابراین گزارش، تعداد موارد مبتلا به کرونا در آمریکا تا کنون به 28 میلیون 895هزار و 294 نفر و مجموع تعداد جان باختگان نیز به 522 هزار و 883 نفر رسید.

در تحولی دیگر، سازمان جهانی بهداشت روزگذشته- پنجشنبه- هشدار داد که شمار موارد تایید شده ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در هفته گذشته در اروپا افزایش یافته است.

طبق گزارش بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت، بیش از یک میلیون ابتلای جدید در هفته گذشته در ۵۱ کشور اروپایی گزارش شده است.

هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا به خبرنگاران گفت که این رقم نسبت به هفته قبل از آن افزایش شش درصدی داشته است و به کاهش امیدوارکننده شش هفته‌ای موارد جدید ابتلا در این قاره پایان داد.

تجدید حیات ویروس کرونا به ویژه در اروپای مرکزی و شرقی بسیار جدی گزارش شده است.

دکتر کلوگه به فشارهای مداوم بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی اشاره کرد و گفت: «با گذشت یک سال از شروع همه‌گیری سیستم‌های بهداشتی ما نباید در چنین شرایطی باشند.»

وی از کشورهای اروپایی خواست تا با افزایش احتیاط‌ ها در موارد مختلف، بهبود تست‌های تشخیصی کرونا، ردیابی تماس‌ها، قرنطینه افراد مبتلا و تسریع در واکسینه کردن شهروندان، به اصول برگردند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ۴۵ کشور از ۵۱ کشور اروپایی واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا تصریح کرد: « ۱.۹ درصد از جمعیت ۴۰ کشور اروپایی و ۲۴.۵ درصد از کادر درمانی در ۲۰ کشور به طور کامل (با دو دوز) واکسینه شده‌اند.»

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلیس و ایالات متحده آمریکا پیش بینی کرده‌اند که بخش زیادی از جمعیت خود را قبل از پایان تابستان واکسینه خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.