در پی جدایی کامل انگلیس از اتحادیه اروپا صادرات انگلیس به کشورهای اروپایی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، آمار اتحادیه حمل و نقل جاده ای «آر اچ ای» نشان می دهد که صادرات کالاهای انگلیسی به اتحادیه اروپا طی ماه ژانویه سال جاری به دنبال پایان دوره انتقالی برکسیت ۶۸ درصد کاهش یافت.

هر چند دولت انگلیس  این آمار را تائید نکرده اما انتقادها از دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بر سر تبعات برکسیت افزایش یافته است. لندن و بروکسل در آخرین روزهای سال گذشته میلادی بر سر ساز و کار روابط دوجانبه پس از پایان دوره انتقالی برکسیت به توافق دست یافتند.

کسب و کارهای مختلف و بخش حمل و نقل جاده ای در انگلیس از ابتدای سال جاری مجبور شدند تا خود را با مقررات جدید تجارت با اتحادیه اروپا تطبیق دهند.

اتحادیه حمل و نقل جاده ای اعلام کرده که کاهش ۶۸ درصد صادرات انگلیس به اتحادیه اروپا نسبت به ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ احتمالا هم ناشی از مقررات تجاری جدید و هم شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» بوده است. این اتحادیه با ارسال نامه ای به مایکل گوو، عضو کابینه انگلیس خواستار افزایش تعداد ماموران گمرک شده است.

بنا به تخمین اتحادیه حمل و نقل جاده ای تعداد کنونی ماموران گمرک انگلیس تنها یک پنجم نیروی مورد نیاز است. این اتحادیه خواستار افزایش تعداد ماموران گمرک از ۱۰ هزار به ۵۰ هزار نفر شده است.

صادرکنندگان انگلیس اکنون مجبور به پر کردن فرم هایی متفاوت هستند تا ثابت کنند که کالاهایشان اجازه ورود به بازار مشترک اتحادیه اروپا را دارند. این فرایند برای صادرکنندگان وقت گیر و پرهزینه است.

آمار اتحادیه حمل و نقل جاده ای از کاهش صادرات انگلیس به اتحادیه اروپا در حالی منتشر می شود که نگرانی هایی بابت اختلال بیشتر در مرز انگلیس و اتحادیه اروپا از روز اول ژوئیه (۱۰ تیر) وجود دارد. انگلیس قرار است از این تاریخ کنترل خود بر واردات کالا از اتحادیه اروپا آغاز کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.