در اقدامی بی سابقه یکی از اعضای خاندان حاکم بر امارات از عادی سازی روابط کشورش با رژیم اسرائیل به شدت انتقاد کرد.

 

به گزارش جماران، در اظهار نظری بی سابقه و نادر توسط یکی از اعضای خاندان حاکم بر امارات شیخه«جواهر القاسمی» همسر شیخ«سلطان القاسمی» حاکم «شارجه» از عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

وی در توئیتی به نشست مسئولان وزارت آموزش امارات و همتاهای رژیم اسرائیلی خود که از طریق ویدیو کنفرانس و پس از گذشت چند هفته از عادی سازی رسمی روابط میان امارات و رژیم اشغالگر برگزار شد، حمله کرد.

شیخه جواهر در حساب رسمی خود در تویئتر در روز 26 ژانویه 2021 تصویری از این نشست دو طرفه و خبر دیدار و عکس های شرکت کنندگان را منتشر کرد.

انتقاد شیخه جواهر در توئیتی که تصاویر این دیدار منتشر شد، کاملا واضح بود. وی نوشت: «روش های(درسی) آنها به قتل عرب ها و غصب اراضی عربی توصیه می کند».

ابوظبی دیدار با طرف اسرائیلی را به منظور «بررسی همکاری در چندین عرصه از جمله تبادل هیأت های دانشجویی و پژوهش های آکادمیک مشترک»اعلام کرده بود.

چنین توئیتی آن هم توسط یکی از اعضای خاندان حاکم بر امارات می تواند جنجال زیادی به پا کند زیرا امری غیرطبیعی و غیرمعمول است که فردی در امارات حرف هایی بر خلاف تصمیم ها یا اظهارات حکومت این کشور به زبان بیاورد.

این توئیت نیز در عمل جنجال زیادی میان فالوورهای شیخه القاسمی به راه انداخت و فالوورهایش بین هوادار وی و مدافع موضع امارات در عادی سازی تقسیم شدند و برخی نیز توئیت شیخه القاسمی را به حق دانستند.

توئیت این عضو خاندان حاکم بر امارات در همان روزی منتشر شد که رژیم اسرائیل اعلام کرد که کنسولگری عمومی خود را در امارت دبی افتتاح کرده است و «ایلام اشتولمان» کنسول این رژیم به امارات رسیده است.

روز یکشنبه هفته جاری نیز تل آویو اعلام کرد که سفارت خود را در ابوظبی افتتاح کرده است و امارات تبدیل به اولین کشور حاشیه خلیج فارس شد که رژیم اشغالگر اسرائیل در آن سفارت افتتاح می کند.

 سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفارت این رژیم با ورود هیات دیپلماتیک این رژیم، روز یکشنبه به طور رسمی در ابوظبی افتتاح شده است.

 رسانه‌های صهیونیستی، «لیور حیات» گفت: سفارت اسرائیل در راستای پیشبرد منافع تل‌آویو تلاش می کند و همه اتباع اسرائیلی دسترسی به آن خواهند داشت.

 براساس گزارش این رسانه‌ها تا زمان بازگشایی ساختمان اصلی، سفارت رژیم صهیونیستی در دفاتر موقت فعالیت می‌کند.

لیوت افزود: سفارت اسرائیل در امارات متحده عربی، طیف گسترده‌ای از روابط میان کشورها در تمامی سطوح را به پیش خواهد برد و روابط با دولت ابوظبی، موجب گسترش روابط با سازمان‌های اقتصادی، بخش‌های خصوصی، علمی و رسانه‌ای خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، دفتر ارتباطی رژیم صهیونیستی در رباط، پایتخت مغرب نیز در چند روز آینده افتتاح می‌شود، همچنین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که کنسولگری رژیم جعلی اسرائیل نیز در شهر دوبی امارات فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

خبر افتتاح سفارت امارات در ابوظبی چند روز پس از آن رخ می‌دهد که این سفارت در منامه از چند هفته پیش کار خود را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، امارات نیز روز یکشنبه موافقت خود را با افتتاح سفارتخانه‌اش در «تل‌آویو» اعلام کرد.

دولت امارات در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت که هیأت وزیران این کشور امروز موافقت خود را با بازگشایی سفارت ابوظبی در تل‌آویو اعلام کردند.

بنابراین گزارش، قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.