اتحادیه اروپا اعلام کرد که رهبر مخالفان در ونزوئلا را دیگر به رسمیت نمی شناسد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا دوشنبه اعلام کرد که دیگر خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا برسمیت نمی شناسد اما همچنان این رهبر مخالفان را «طرف ممتاز گفتگو با اتحادیه» می شمارد.

در انتخابات پارلمانی دسامبر گذشته در ونزوئلا، خوان گوایدو جایگاه ریاست خود در پارلمان را از دست داد. در اوائل ماه ژانویه، اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که با وجود عدم اطمینان به «سلامت انتخابات» دیگر نمی تواند همچنان مقام عالی خوان گوایدو را بصورت قانونی به رسمیت بشناسد.

به دنبال انتخاب مجددِ، به ادعای بسیاری از دولت های اروپایی و ایالات متحده، «بحث برانگیز» نیکلاس مادورو در مقام رئیس جمهوری در سال ۲۰۱۸، خوان گوایدو، رئیس وقت پارلمان ونزوئلا ادعا کرد که او رئیس جمهوری موقت ونزوئلاست.

ایالات متحده  آمریکا و انگلیس از آن زمان تا امروز تنها خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

جایگاه «رئیس جمهوری موقت» به گوایدو در دو سال گذشته این فرصت را داد تا به منابع مالی مصادره شده دولت ونزوئلا از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا دسترسی داشته باشد تا آن را برای جنبش مخالفان دولت ونزوئلا خرج کند.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک روز دوشنبه تاکید کردند که همچنان خوان گوایدو را به عنوان عضوی مهم از جنبش مخالفان و دموکراسی خواهان ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

تصمیم اتحادیه اروپا در حالی ست که هفته گذشته پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای خواست تا همچنان اروپا، گوایدو را به عنوان «رهبر ونزوئلا» به رسمیت بشناسد. خوان گوایدو در پیامی به پارلمان اروپا با تاکید بر تقلبی و جعلی بودن نتیجه انتخابات پارلمانی ماه دسامبر از تصمیم نمایندگان پارلمان اروپا تشکرکرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.