دولت ونزوئلا اعلام کرد که ادگار زامبرانو یکی از رهبران مخالفان در این کشور و نایب رئیس مجلس ملی و معاون «خوان گوایدو» که در کودتای نافرجام اخیر شرکت کرده بود، بازداشت شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت ونزوئلا «ادگار زامبرانو» معاون رهبر مخالفان این کشور را به اتهام مشارکت در کودتا بازداشت کردند.

دولت ونزوئلا اعلام کرد که ادگار زامبرانو یکی از رهبران مخالفان در این کشور و نایب رئیس مجلس ملی و معاون «خوان گوایدو» که در کودتای نافرجام اخیر شرکت کرده بود، بازداشت شده است.

وی اولین بازداشتی از کسانی است که روز 30 آوریل گذشته اقدام به کودتا کردند. در این کودتا خوآن گوایدو که خود را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرده به همراه گروهی از نظامیان در کاراکاس از تلاش برای به دست گرفتن قدرت خبر داده بود.

دادگاه عالی قضایی ونزوئلا دیروز زامبرانو و 9 نفر دیگر از نمایندگان مجلس منحل شده ملی این کشور را به مشارکت در «شورش، توطئه چینی و خیانت به کشور» متهم کرد.

«دیوسدادو کابلو» رئیس مجلس موسسان ونزوئلا نیز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که زامبرانو یکی از مشارکت کنندگان در کودتای 30 آوریل بازداشت شده است.

کابلو با اشاره به اینکه زامبرانو جزو ده نفر از نمایندگان مخالف که دادگاه عالی قضایی خواهان لغو مصونیت قضایی آنان شده، نیست، گفت: همه اینها در کودتا مشاهده شده‌اند. برای محاکمه این افراد حتی نیازی به لغو مضونیت آنها نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.